شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۹۸۰۳
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۸
تماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری:
آیت الله دکتر حیدری در ادامه این گفتگو به بحث انتقال آب از سرشاخه های کارون به دیگر استان های مرکزی اشاره کرد و گفت: در حالی که کارشناسان وزارت نیرو عنوان می کنند آب مورد نیاز 312 هزار هکتار را تنها می توانند تامین کنند و دلیل آن کمبودآب می دانند انتقال آب کارون از سرشاخه های استان خوزستان چه معتایی دارد؟!
آیت الله دکتر حیدری نماینده مردم استان در مجلس خبرکان رهبری در استان خوزستان در گفتگو با خبرنگار شوشان در خصوص انگیزه خود برای کاندیداتوری پنجمین دور مجلس خبرگان رهبری از استان خوزستان گفت: هر شهروندی که به نظام جمهوری اسلامی اعتقاد دارد و احساس مسئولیت می کند به نوعی تقویت و مشارکت در تشکیلات و سازمان های جمهوری اسلامی را باید در دستور کار خود قرار دهد و مشارکت فعال داشته باشد. 

آیت الله دکتر حیدری بیان داشت: سطوح مشارکت در این زمینه متفاوت است. افرادی خود را در سطح انتخاب شدن می بینند و در این زمینه پس از بررسی صلاحیت ها خود را در معرض رای دیگر شهروندان قرار می دهند.سایر شهروندان نیز در زمینه انتخاب کردن می بایست مشارکت فعال داشته باشند. هر دو قشر به انجام وظیفه شرعی و انقلابی خود و پاسداشت خون شهدا و امام راحل می پردازند. 

نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در خصوص جایگاه و منزلت این مجلس در نظام جمهوری اسلامی گفت: مجلس خبرگان رهبری جایگاه رفیعی در نظام جمهوری اسلامی دارد. مجلس خبرگان رهبری نماد جمهوریت  نظام است چون اعضای آن مستقیما از سوی مردم انتخاب می شوند. بدون رای مردم مجلس خبرگان تشکیل نمی شود و جایگاه قانونی پیدا نمی کند. مجلس خبرگان رهبری نماد اسلامیت نظام جمهوری اسلامی نیز به حساب می آید. چرا که وظیفه خطیر مجلس خبرگان رهبری انتخاب رهبر در مقتضی زمان خود است. منبع مشروعیت نظام رهبری و ولی فقیه است. حتی مقام ریاست جمهوری با حکم تنفیذ رهبری مشروعیت پیدا می کند.

این استاد مبرز حوزه های علمیه استان خوزستان گفت: همچنین مصوبات مجلس شورای اسلامی می بایست از فیلتر شورای نگهبان عبور کند که 6 تن از فقهای این شورا از سوی رهبری منصوب می شود. به عبارتی دیگر مجلس شورای اسلامی مشروعیتش بسته به تایید ولایت فقیه است. همچنین ریاست دستگاه قضایی نیز توسط رهبر انتخاب می شود.

امام جمعه موقت اهواز تصریح کرد: بر این اساس مجلس خبرگان رهبری نماد جمهوریت و اسلامت نظام است. باید از ظرفیت استان خوزستان به عنوان نقطه وصل بین مردم و نظام بهره جست. اعضای مجلس خبرگان رهبری در میان همین مردم زندگی می کنند و با مشکلات مردم درد آشنا هستند. اعضای مجلس خبرگان رهبری صدای رسای مردم هستند. علیرغم اینکه این مهم جزو وظایف اعضای مجلس خبرگان رهبری نیست اما ناشی از میثاق الهی است که خداوند مسئولیت آن را بردوش علمای دین نهاده است. 

نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در حدیثی منقول از امام علی آمده است: خداوند از علمای دین پیمان گرفته است که در مقابل سیری ظالمان و گرسنگی مظلومان بی تفاوت نباشند. علمای دین نمی توانند در قبال مشکلات و نارسایی های مردم بی تفاوت باشند.در حال حاضر  جامعه استانی ما از بیکاری رنج می برد. جوانان فارغ التحصیل از دانشگاه درآمد شرافتمندانه ای ندارند. یک عالم دینی وقتی مشکلات مردم را نظیر کم آبی ، بیکاری مشاهده می کنند . وقتی مشاهده می کنند کشاوزران از بی آبی ، جوانان از بیکاری دست به گریبان هستند باید از ظرفیت های مجلس خبرگان رهبری برای رفع مشکلات مردم گام بردارند. 

آیت الله دکتر حیدری به وجود تبیعض ناروا و بی عدالتی در توزیع امکانات برابر اشاره کردو گفت: عالم دینی با این پدیده ها به عنوان منکر باید برخورد کند. تربیون مجلس خبرگان رهبری مسئولیت فقها و علمای دین را صدچندان کرده است. باید از ظرفیت عضویت در این مجلس در خصوص دیدار با مسئولان عالی رتبه استان و طرح مشکلات مردم تا حصول نتیجه دنبال کرد.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: ظرفیت های پنهان مجلس خبرگان رهبری باید به فعلیت درآید. در جلسه ای که بنده و دیگر اعضای کمیسیون تحقیق و بررسی که یکی از مهمترین کمیسیون های این مجلس است خدمت رهبری انقلاب رسیدیم معظم له وقتی انتقادات اعضای مجلس خبرگان رهبری در خصوص عملکرد دولت را استماع کردند بیان داشتند: من نمی توانم کارهای مردم را از راه غیر از دولت و قوه مجریه  منتخب مردم پیگیری کنم. شما (اعضای مجلس خبرگان رهبری ) نیز باید مشکلات را به دولت انتقال دهند. 

آیت الله دکتر حیدری بیان داشت: در همین راستاف بنده در یکی از اجلاسیه های مجلس خبرگان رهبری نطقی در خصوص مشکلات مردم استان خوزستان در حوزه اشتغال و کم آبی ایراد کردم.در همان زمان (اواخر سال 91) بحث توقف طرح 550 هزار هکتاری موسوم به طرح مقام معظم رهبری در جریان سر سال 75 معظم له را مطرح کردم. در آنجا بیان داشتم گه این طرح در طول 17 سال تنها 17 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اکر طرح 550 هزار هکتاری در کشور به موقع اجرایی می شد 300 هزار فرصت شغلی ایجاد و 50 درصد نیاز تولیدات غذایی استان خوزستان در استان تامین می شد. اگرقرار است این طرح سالی یک درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشد باید تا 83 سال دیکر برای بهره برداری از آن به انتظار نشست.

امام جمعه موقت اهواز ادامه داد:در سفری که مقام معظم رهبری در سال 85 در شهرستان دهلاویه داشتند بیان داشتند که اگر این طرح اجرایی می شد الان خیلی از مشکلات استان حل شده بود. دفاع از ولایت فقیه و حراست و صیانت از ان تنها به بعد اندیشه ای بازنمی گردد بلکه دفاع از کارآمدی ولی فقیه نیز از وظایف مجلس خبرگان رهبری است.

نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: نمایندگان مجلس خبرگان رهبری در استان خوزستان باید اجرایی شدن طرح 550 هزار هکتاری را از مسئولان کشوری مطالبه کنند. در این خصوص اینجانب در اوایل دولت یازدهم در مجلس خبرگان رهبری اجرای کامل این طرح را یکی از خواسته های مهم مردم استان خوزستان عنوان کردم.پس از ایراد اینجانب و طرح این مساله در مجلس خبرگان رهبری ، مقام معظم رهبری مجوز یک و نیم میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای اجرایی شدن این طرح را صادر کردند.  پش از آن آنگ رشد پیشرفت این طرح که تا خرداد 93 فقط 65 هزار هکتار را نشان می داد به 105 هزار هکتار در خرداد 94 رسید و مجموعا 170 هزار هکتار از این ارضی تسطیح و شبکه های آبیاری آن نیز احداث شده است..

آیت الله دکتر حیدری در ادامه این گفتگو به بحث انتقال آب از سرشاخه های کارون به دیگر استان های مرکزی اشاره کرد و گفت: در حالی که کارشناسان وزارت نیرو عنوان می کنند آب مورد نیاز 312 هزار هکتار را تنها می توانند تامین کنند و دلیل آن کمبودآب می دانند انتقال آب کارون از سرشاخه های استان خوزستان چه معتایی دارد؟!

نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در شهریور سال 94 در مجلس خبرگان رهبری نطقی در مجلس خبرگان رهبری  در خصوص کمبود آب و انتقال آب کارون ایراد کردم که در صورت انتقال آب کارون کشاورزی استان رو به نابودی است. دامپروری به علت کم آبی باعث مرگ و میر دامپروری شده است و مهاجرت روستائیان را در پی داشته است.در ان نطق گفتم فقر و بیکاری  دو معضل مهم مردم استان خوزستان هستند. در حالی از انتقال آب تنها برای شرب سخن می گویند در یکی از استان های کشور شاهد فعالیت صنایعی که به آب بسیاری نیاز دارند و همچنین کشت برنج هستیم. چرا باید بهای آبادی استان دیگر را به قیمت نابودی خوزستان بپردازند. پرآب کردن رودخانه زاینده رود که برای مصرف آب شرب نیست. مردم استان خوزستان 8 سال گرفتار جنگ تحمیلی بودند و این خارج از انصاف و عدالت است که آبی که برای آبیاری زمین های حاصلخیز آن بدان نیاز دارد  به استان های دیگر منتقل شود. مشکل بی آبی کشاورزان تبعات اجتماعی ناخوشایندی را به دنبال خواهد داشت. مردم استان خوزستان خواستار توقف انتقال آب به سایر استان های کشور هستند و این اقدام را در جهت تشدید مشکلات موجود در این استان می داند.

امام جمعه موقت اهواز ادامه داد: وحدت و همدلی همه اقوام در استان خوزستان است که می تواند مانع بروز اینگونه مسائل شود. باید همه منافع استان خوزستان را محور وحدت و همگرایی خود قرار دهیم. خوزستان می تواند یک فرصت بزرگ برای کشور باشد اما در صورت بی توحهی به مشکلات ان این فرصت می تواند به تهدید تبدیل شود. حدود 2 سال پیش اعتباری را برای بهره برداری از خط دوم راه آهن بندار امام  به اندیمشک در نظر گرفتند ولی مدتی پیش شنیدیم که این بودجه قرار است در استانی دیگر مصروف شود با تماسی که با مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی داشتم ضمن مخالفت شدید خواستار بازگشت بودجه و آغاز بکار پروژه شدم که خوشبختانه شنیدم که بهره برداری از این پروژه در دهه فجر انقلاب اسلامی اتفاق افتاد.

نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: در شورای اموزش و پرورش استان خوزستان عنوان شد که این اداره کل 230 میلیارد تومان از سازمان های دیگر مطالبه دارد. در جلسه معارفه مدیرکل نوسازی مدارس استان خوزستان که با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش برگزار شد پرداخت مطالبات اموزش و پرورش خوزستان  و مظلومیت معلمان و حقوق معوقه آنان را گوشزد کردم و گفتم چرا دیواری کوتاه تر از اموزش و پرورش سراغ نداریدوسخنان انتقادی شدیدی را ایراد کردم که خروجی آن 16 میلیارد تومان پرداخت مطالیات آموزش و پرورش استان خوزستان از سوی ادارات بود.

وی ادامه داد:در دیدار که با آیت الله سیستانی داشتم ایشان فرمودند مردم حل مشکلات خود را از روحانیت انتظار دارند و روحانیت نباید نسبت به مشکلات مردم بی تفاوت باشد. 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در خصوص وظایف این مجلس گفت جنس نظارت مجلس خبرگان بر عملکرد رهبری از جنس نظارت لغوی است و از نظر شرعی نظارت بر عملکرد رهبری توجیهی ندارد. نظارت در ادبیات سیاسی ما به دو نوع منقسم می شود. نظارت حقوقی و قانونی که نظارت مجلس شورای اسلامی بر عملکرد دولت از این نوع نظارت است و دومی نظارت لغوی.

مجلس خبرگان بر عملکرد رهبری نظارت لغوی دارد نه نظارت حقوقی و قانونی. بدین معنا که مجلس خبرگان رهبری وظیفه دارد در شرایط مقتضی رهبری را از میان بهترین فقهای موجود انتخاب کند. همچنین نظارت بر بقای شروط لازمه رهبری نیز داشته باشد. تنها نهادی که تشخیص زایل شدن صفات رهبری و در نتیجه عزل رهبری را می دهد مجلس خبرگان رهبری است.

آیت الله دکتر حیدری ادامه داد: مجلس خبرگان رهبری حدوثا و بقاء مسئولیت نظارت لغوی را دارد. کمیسیون تحقیق و بررسی نیز وظیفه رصد کردن بقای صفات رهبری را دارد. هیچ نظامی در جهان به اندازه مجلس خبرگان رهبری ، رهبری جامعه را رصد و زیرذره بین قرار نمی دهد. 

نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در خصوص دوقطبی شدن انتخابات مجلس خبرگان رهبری گفت: ماهیت و جنس انتخابات مجلس خبرگان رهبری با دیگر انتخابات دیگر جداست. اگر چه سلایق و گرایشات سیاسی مختلفی نیز در مجلس خبرگان وجود دارد اما شاکله آن به مانند مجلس شورای اسلامی نیست.مجلس خبرگان رهبری قداست خاص خودش را دارد و یک مجلس ملی و فراجناحی است. مجلس خبرگان نباید رنگ و بوی جناحی و باندی به خود بگیرد. مجلس خبرگان فراتر از مسائل جناحی و باندی است و کسانی که به سیاسی کردن مجلس خبرگان دامن می زنند خواسته و یا ناخواسته تیشه به ریشه انقلاب می زنند. 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: اولویت نخست من در مجلس خبرگان رهبری ، کرامت جامعه اسلامی است. هدف من تلاش برای ایجاد یک زندگی کریمانه برای مردم است. در این رهگذر فقر و بیکاری با کرامت جامعه اسلامی سازوگاری ندارد. این مساله با شعار قابل حل نیست. رفع رکود اقتصادی و بیکاری با برنامه ریزی و همدلی قابل حل است. باید توسعه در حوزه اشتغال و تعاونی و بنگاه های زودبازده را در دستور کار قرار داد. در حالی که انبوهی از فارغ تحصیلان بیکار در استان خوزستان وجود دارد استخدام نیروهای سایر استان ها چه معنایی دارد؟ این مصداق تبیعض نارواست. طبق آمار مسئولان 15 درصد از نیروهای ساغل در استان غیربومی هستند که این رقم باید به صفر برسد. این اقدام بر خلاف کرامت و شان انسانی است. 

آیت الله ذکتر حیدری در پایان در خصوص مشارکت حداکثری مردم در انتخابات گفت: انقلاب اسلامی ایران همواره مورد تهدید و تحریم واقع شده است. دشمنان اسلام می خواهند ملت ایرانی را ملت عقب افتاده نگه دارند. همگرایی و حضور حداکثری مردم در انتخابات و راه پیمایی هاست که دشمنان انقلاب را از رسیدن به مقاصد شوم خود ناکام می کند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار