شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۹۸۱۶
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۸
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد:
یزدانی با اشاره به این که توسعه تنها به دست صنایع کوچک محقق نخواهد شد، ابراز داشت: وجود 31 خانه ی صنعت، 35 اتاق بازرگانی، خانه معدن و در کنار این ها پتانسیل های صنعتی موجود، کمک به تشکل ها در راستای توسعه ی صنعتی را ضروری می نماید، لذا باید از همه ی پتانسیل های بخش خصوصی در همه ی استان ها برای توسعه ی صنعتی کشور استفاده کنیم.

شوشان-سپیده اسکندری: علی یزدانی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی در گردهمایی ذیحسابان و مدیران مالی سراسری این سازمان که در سالن جلسات شرکت شهرک های صنعتی خوزستان در اهواز برگزار شد اظهار کرد: بحث مهمی که ما با آن سر و کار داریم، بحث انفال است که با سازمان ها و شرکت ها و ماموریت بخش خصوص بسیار متفاوت است.

وی افزود: شرکت شهرک های صنعتی، ثروت عمومی را می فروشد و هزینه می کند لذا با توجه به حساسیت کار، ماموریت ما این است زمینی را که جزو انفال و متعلق به عموم است، در بخش های جاری و عمرانی به درستی مدیریت و هزینه کنیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطر نشان کرد: با توجه به این که در برخی از استان ها بیش از 50 درصد از دارایی های عمومی در بخش جاری هزینه می شود و خروجی مورد نظر قانون گذار و مورد انتظار جامعه محقق نمی شود، باید تدبیری اندیشیده شود و تا سقف معینی برای بخش جاری هزینه شود.

یزدانی هدف از سفر به شهرستان اهواز و مواضع مورد نظر در این گردهمایی و تدوین برنامه های جدید در خصوص مدیران مالی و ذی حسابان را ایجاد انضباط مالی و توجه به انضباط بیش از پیشِ مالی در حوزه ی عملکردی و یادآوری نکاتی در جهت تشکیل به موقعِ مجامع شرکت های استانی خواند و افزود: با توجه به این که در طی سال بیش از 90 مجمع در مجموعه ی سازمان صنایع کوچک شهرک های صنعتی برگزار می شود و تکالیفی بر دوش دارند، لذا یادآوری و تاکید این تکالیف، در جهت بستن حساب ها و رعایت نکات لازم برای تادیه تعهدات شرکت به پیمانکاران و پرسنل شرکت در پایان سال مالی ضرورت دارد.

مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی کشور با بیان این که سلامت اداری، یکی از محورهای اصلی دولت تدبیر و امید است اذعان داشت: دو ویژگی دولت کنونی، قانون مداری و فساد گریزی است و لذا تاکید بر این دو مطلب نیز در این نشست یادآوری شد.

وی در خصوص نظارت و ارزیابی خود از صنایع استان و میزان رضایت بخشی آنان عنوان کرد: استان خوزستان و مردم اش حق بزرگی به کل کشور دارند، به ویژه در زمان جنگ و 8 سال دفاع مقدس شهدای بزرگی را تقدیم انقلاب کرده اند و شرکت شهرک های صنعتی خوزستان که نماینده ی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در استان است، از شرکت های خوب در مجموعه ی کشور می باشد.

معاون وزیر یادآور شد: بیش از 70 شهرک و ناحیه صنعتی در خوزستان وجود دارد که امیدواریم با فراهم شدن زیرساخت ها در این نواحی و شهرک ها، امکان توسعه ی بیش از پیش استان در حوزه ی صنعت فراهم شود.

وی افزود: : با توجه به این امر که بیش از 88 هزار واحد صنعتی فعال با پروانه ی بهره برداری (2 هزار و 200 واحد در استان خوزستان) و در حوزه ی خوشه های صنعتی در بحث اتحادیه های صنفی 8 هزار و 100 اتحادیه صنفی(490 اتحادیه در خوزستان)وجود دارد، باید این واحدها را حداقل به ظرفیت اسمی شان رساند و در کنار ساخت زیر ساخت ها سعی شود واحد های نیمه فعال را فعال و واحدهای فعال را به توسعه رساند.

یزدانی با اشاره به این که توسعه تنها به دست صنایع کوچک محقق نخواهد شد، ابراز داشت: وجود 31 خانه ی صنعت، 35 اتاق بازرگانی، خانه معدن و در کنار این ها پتانسیل های صنعتی موجود، کمک به تشکل ها در راستای توسعه ی صنعتی را ضروری می نماید، لذا باید از همه ی پتانسیل های بخش خصوصی در همه ی استان ها برای توسعه ی صنعتی کشور استفاده کنیم.

مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی کشور با تاکید بر جذب منابع دیگر برای توسعه ی شهرک ها بیان کرد: با توجه به این که در کل کشور بیش از 97 هزار و 800 واحد صنعتی وجود دارد که مجوز تاسیس گرفته اند، رسالت ما، هدایت سرمایه گذاران به سمت شهرک های صنعتی است؛ به شکلی که هم آرامش سرمایه گذار و هم بهره برداری بهینه از زیرساخت های ایجاد شده را موجب شود.

وی اضافه کرد: یقینا در نشست های تخصصی بعدی در دیگر حوزه ها، در جهت فراهم شدن مشوق هایی برای توسعه ی سرمایه گذاری در اقصی نقاط کشور تلاش خواهیم کرد و امیدوارم در سال 95 شاهد رونق امیدبخشی در مجموعه ی کشور باشیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت درخصوص برنامه های آتی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در سال 95 اعلام داشت: در سال آینده در شهرک ها و نواحیِ صنعتیِ مناطقِ کمتر توسعه یافته ثباتِ قیمتِ زمین به عنوان مشوقی برای جذب سرمایه گذار و خروج از رکود مد نظر ما خواهد بود، ضمن این که یکی از ماموریت های ما در سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، فراهم ساختن زیرساخت ها، متناسب با تامین منابع- داخلی و عمومی- خواهد بود.

وی افزود: علی رغم این که سال جاری از جهت وصول منابع عمومی، در سطح کشور سال سختی بود، هیچ توقفی در نواحی و شهرک های صنعتی نداشتیم و در ادامه ی سیاست های مان در سال آینده قطعا مشارکت بخش خصوصی، به ویژه تشکل ها را به طور جدی در مجموعه شهرک های استانی و سازمان خواهیم داشت.

مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی کشور خبر از اعمال تصمیماتی در جهت بخشودگی بخشی از جرایم مربوط به سرمایه گذاری داد و گفت: در سال آینده بخشنامه ای در جهت بخشودگی جرایم مالیاتی سرمایه گذاران واقعی که قصد سرمایه گذاری دارند اما به دلیل عدم تادیه تعهدات شان در موعد مقرر امکان سرمایه گذاری ندارند، ابلاغ خواهد شد.

گفتنی است، در این سفر معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران از امکانات زیر بنایی و تأسیسات شهرک های صنعتی شماره 2 و 4 اهواز بازدید و با صنعتگران دیدار کرد و در همین راستا تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی شماره 2 اهواز، چهار ایستگاه آتش نشانی، گاز رسانی به شهرک صنعتی شماره 4 اهواز و نخستین مسجد شهرک صنعتی شماره 4 اهواز به بهره برداری رسید.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار