شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۹۸۳۵
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۱
مانور طرح بسیج سلامت نوروزی سال 95 برگزار شد
دکتر سلمان زاده: امسال در طرح بسیج سلامت نوروزی، 306 بازرس بهداشت محیط در حوزه جغرافیایی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز به همراه تیم های پشتیبان ستادی، بازرسی و کنترل های بهداشتی لازم در سطح شهر و روستا را عهده دار می باشند

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، شنبه اول اسفندماه 94، مانور طرح بسیج سلامت نوروزی سال 95 با حضور دکتر شکرالله سلمان زاده معاون بهداشت دانشگاه و رئیس مرکز بهداشت استان، مهندس صفدری مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه ای مرکز بهداشت استان و جمعی از بازرسان مراکز بهداشت در مقابل ساختمان معاونت بهداشت برگزار شد.

 

دکتر سلمان زاده در حاشیه این مراسم گفت: برنامه بسیج سلامت نوروزی همه ساله از ابتدای اسفندماه لغایت 15 فروردین به مدت 45 روز با حضور فعال بازرسين بهداشت محیط از ساعت 8 صبح تا ساعت 22 در ساعات اداری و غير اداری و تمام ایام تعطیل در سراسر کشور از جمله در استان خوزستان برگزار می گردد.

 

وی ادامه داد: نظارت بر مراکز و اماکن حساس تهیه و توزیع مواد غذایی از جمله رستوران ها، کارگاه های قنادی، شیرینی و آجیل فروشی ها، مراکز بین راهی، فست فودها ... و اماکن عمومی شامل هتل ها، مهمانسرا ها، پایانه های مسافر بری، پارک ها، پمپ بنزین ها، مدارس و محل های اسکان مسافران نوروزی با هدف حفظ و ارتقای سطح سلامت جامعه و مسافران نوروزی و ایمنی آب و مواد غذایی در سطح عرضه از مهمترین اهداف اجرای این طرح ملی است.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان تصریح کرد: امسال در طرح بسیج سلامت نوروزی، 306 بازرس بهداشت محیط در حوزه جغرافیایی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز به همراه تیم های پشتیبان ستادی، بازرسی و کنترل های بهداشتی لازم در سطح شهر و روستا را عهده دار می باشند.

معاون بهداشت دانشگاه افزود: خوشبختانه با اجرای طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت موفق به جذب 75 بازرس بهداشت محیط علاوه بر پرسنل موجود در تشکیلات مراکز بهداشت شدیم که با تمهیدات در نظر گرفته شده برای استفاده از حضور این همکاران در برنامه تشدید بازرسی های نوروزی، بیش از 9000 نفر ساعت افزایش بازرسی ها محقق خواهد شد و در مجموع طی برنامه ریزی انجام شده جمعا 80 هزار نفر ساعت بازرسی از حدود 30هزار مرکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی، اماکن عمومی و  اماکن بین راهی حوزه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در طول ایام اجرای طرح صورت خواهد گرفت.

سلمان زاده گفت: میزان بازرسی های تعریف شده در سال جاری رشد چشمگیری نسبت به سال قبل دارد و امیدواریم خدمتی موثر و مطلوب را در حوزه سلامت تقدیم شهروندان و میهمانان نوروزی نماییم.

رئیس مرکز بهداشت استان در پایان تاکید کرد: شهروندان و میهمانان محترم نوروزی در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در زمینه تهیه و عرضه مواد غذایی و یا هرگونه شرایط غیر بهداشتی در سطح جامعه  با سامانه کشوری ثبت شکایات بهداشتی به شماره 190 تماس نمایند تا پیگیری و برخورد جدی با افرادی که سلامت جامعه را به مخاطره می اندازند انجام شود.

لازم به ذکر است تماس با  سامانه 190رایگان است.







نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار