اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۹۸۴۰
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۶
اعضاء پسربچه ۶ساله ای که در اثر سانحه ی تصادف رانندگی، دچار مرگ مغزی شده بود با رضایت خانواده ی وی، در مرکز آموزشی درمانی گلستان اهواز به بیماران نیازمند عضو اهداء شد

بامداد پنجشنبه ۲۹بهمن ۹۴، در اتاق عمل پیوند اعضاء مرکز آموزشی درمانی گلستان اهواز، اعضاء پسربچه ۶ساله ای که در اثر سانحه ی تصادف رانندگی، دچار مرگ مغزی شده بود، با رضایت خانواده ی وی، به بیماران نیازمند اهداء شد.

دکتر امین بحرینی، رئیس دفتر هماهنگی و فراهم آوری اعضاء دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، ضمن اعلام این خبر افزود: یوسف لطیفی، کودک ۶ساله ای که بر اثر یک حادثه ی دلخراش رانندگی، متأسفانه مادر، خواهر و چند تن از بستگان خود را از دست داده بود و خود نیز دچار ضربه ی مغزی شدید شده بود، به این مرکز ارجاع داده شد.

وی افزود: در بدو ورود این مصدوم، کادر درمان بیمارستان گلستان، با تمام توان، تلاش خود را برای نجات جان وی انجام دادن اما شدت جراحات وارده، بسیار زیاد بوده و بر اثر کاهش شدید سطح هوشیاری، وخامت حال بیمار لحظه به لحظه بیشتر می شد.

بحرینی ادامه داد: علائم بالینی، احتمال بروز مرگ مغزی را در میان پزشکان تقویت کرد تا بالاخره با انجام آزمایش های متعدد، مرگ مغزی وی تأييد و محرز شد.

وی گفت: در رایزنی هایی که از سوی تیم هماهنگی پیوند اعضاء با خانواده ی لطیفی صورت گرفت، پدر این کودک که اهل شوش بود، علیرغم اندوه شدید و شرایط روحی نامناسب، نظر مثبت خود را نسبت به انجام این کار شایسته و خداپسندانه ابراز کرد.

فوق تخصص جراحی کبد، کلیه و پانکراس تصریح کرد: آمار رضایت خانواده ها، به پیوند عضو از مرگ مغزی در سال ۹۴ اگر چه در مقایسه با سالهای پیش افزایش داشته اما در مقایسه با آمار بروز مرگ مغزی در استان، ناچیز است.

بحرینی خاطر نشان کرد: چه بسا خانواده هایی که پس از اهداء اعضای بدن جگرگوشه ی خود به بیماران دیگر، احساس زنده بودن وی را دارند و حتی گاه بین خانواده ی اهدا کننده و گیرنده ی عضو، مودّت و الفتی مثال زدنی برقرار می شود.

عضو هیأت علمی دانشگاه جندی شاپور اهواز  افزود: ترویج فرهنگ اهداء عضو از مرگ مغزی، نیازمند همت رسانه ها و مسئولین است و می تواند گره گشای مشکلات بیماران مبتلا به نارسایی های اعضاء باشد.

مادر نازنین احمدی، یکی از گیرندگان کلیه از زنده یاد یوسف لطیفی گفت: نازنین از بدو تولد، با نارسایی کلیوی دست و پنجه نرم می کرد و مدام هزینه ها و مشکلات تهیه ی داروها، ما را خسته تر می کرد تا اینکه با بزرگواری این خانواده ی عزیز، جان فرزندم نجات پیدا کرد و من زندگی فرزندم را مدیون خانواده ی مصیبت زده ی لطیفی می دانم و از آنها کمال تشکر را دارم.

پدر نازنین نیز که با تسبیحی به دست در انتظار اتمام عمل جراحی بود، جلو آمد و گفت: همیشه آیه ی شریفه ی "وَمَنْ أَحْيَاهَا فَكَأَنَّمَا أَحْيَا النَّاسَ جميعاً" که میفرماید "هرکس انسانی را از مرگ رهایی بخشد، گویی تمام انسانها را زنده کرده است" برایم جالب بود و امروز با عمل بزرگ و خیرخوانه و خداپسندانه ی خانواده ی داغدیده ی لطیفی، با تمام وجود معنی و مفهوم آن را درک کردم وامیدوارم که خداوند به این بزرگواران صبر عظیمی عنایت فرماید.










نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار