شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۹۸۷۶
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۱
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز:با اجرای صحیح برنامه های تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت
دکتر ایدنی در هفتمین جلسه ستاد اجرایی طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت عنوان کرد: با همت و همدلی همه مدیران و کارکنان حوزه بهداشت جز اولین دانشگاه های علوم پزشکی کشور هستیم که اجرای طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت را در سه فاز به اتمام رساندیم

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، یکشنبه 2 اسفندماه 94، هفتمین جلسه ستاد اجرایی طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت در سال 94 با حضور دکتر اسماعیل ایدنی رئیس دانشگاه، دکتر شکرالله سلمان زاده معاون بهداشت دانشگاه، مهندس صادق مرادی معاون اجرایی و دکتر ضیغمی معاون فنی مرکز بهداشت استان و جمعی از مدیران شبکه های بهداشت و درمان تابعه دانشگاه در سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه برگزار شد.

دکتر ایدنی در این جلسه ضمن تقدیر از زحمات همه دست اندارکاران اجرای طرح تحول بهداشت، گفت: بدلیل برخی مشکلات، تقریبا آخرین دانشگاه کشور بودیم که اجرای برنامه های طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت را عملیاتی نمودیم ولی با همت و همدلی همه مدیران و کارکنان حوزه بهداشت جز اولین دانشگاه های علوم پزشکی کشور بودیم که اجرای طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت را در سه فاز به اتمام رساندیم.

وی ادامه داد: وحدت و یکپارچگی بین حوزه های مختلف دانشگاه منجر به کسب این موفقیت شد و از تمامی نیروهای صف و ستاد معاونت بهداشت تشکر می نمایم.

ایدنی افزود: در حال حاضر ساختار طرح تحول بهداشت در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور پیاده سازی شده است ولی ماموریت اصلی ما به ایجاد ساختار ختم نمی شود و باید اجرای فرآیندها و اهداف این طرح نیز مورد بازرسی و نظارت قرار گیرد تا اثر بخشی فعالیت ها مورد ارزیابی قرار گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: برنامه تحول بهداشت یک برنامه ملی است ولی یکسری مشکلات منطقه ای است اکثر حاشینه نشینان کلان شهرهای کشور افرادی هستند که به دنبال پیدا کردن شغل از روستاها و شهرهای کوچکتر کوچ کرده اند ولی حاشیه نشینان استان خوزستان باقی مانده جنگ تحمیلی هستند است و مکانیزم 40 درصد حاشیه نشینان خوزستان از مکانیزم حاشیه نشینی در کشور متفاوت است، بنابراین ما نباید فقط به دنبال اجرای برنامه های ابلاغی باشیم، بلکه باید برنامه ها را با مسائل منطقه ای منطبق کنیم و بعد به مرحله اجرا درآوریم. در نقاط مختلف کشور تهدیدها و فرصت های متفاوتی وجود دارد و برنامه ها باید انعطاف پذیری لازم را داشته باشند تا متناسب با منطقه اجرایی شوند.

ایدنی در پایان با بیان اینکه با اجرای صحیح برنامه های تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت شاهد تحولات چمشگیری در استان خواهیم بود، گفت: با عنایت ویژه دکتر هاشمی وزیر بهداشت به استان خوزستان در جهت جبران عقب ماندگی های حوزه بهداشت، در هر کدام از شهرستان ها و روستاها اگر زمین تهیه شود و فرمانداری هم تا 50 درصد هزینه ساخت مراکز و خانه های بهداشت را تقبل کنند، وزارت بهداشت نیز 50 درصد هزینه ساخت و تجهیز مراکز را تعهد می نماید و این فرصت بی بدیلی است تا با همکاری خیرین در اهدا زمین و تامین 50 درصد هزینه ها از سوی فرمانداری ها، تمام عقب ماندگی های چندین ساله حوزه بهداشت مرتفع شود.

دکتر شکرالله سلمان زاده نیز در این جلسه گفت: بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در سالهای 64، 84 و 94 سه انقلاب بزرگ در حوزه بهداشت ایران اسلامی اتفاق افتاد، در سال 64 استقرار نظام شبکه بهداشت، سال 84 استقرار پزشک خانواده روستایی و سال 94 اجرای برنامه های نوین نظام سلامت در حوزه شهری، و این افتخاری است برای ما که در سومین انقلاب بزرگی که در حوزه بهداشت اتفاق افتاد سهم داشته باشیم و در راستای خدمت رسانی بیشتر به مردم تلاش کنیم.

سلمان زاده در ادامه ضمن تقدیر از حمایت های بی دریغ رئیس دانشگاه در اجرای برنامه های تحول در حوزه بهداشت، ادامه داد: تا قبل از اجرای این طرح در حوزه بهداشت کمبودهای بسیاری در حوزه نیروی انسانی وجود داشت ولی در حال حاضر در حوزه ارائه خدمات اولیه سلامت شهری نیروهای مورد نیاز جذب شده و پایگاهها راه اندازی شده اند تا ان شاءالله با همکاری و همدلی بین مسئولین هدف نهایی طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت که همان ارتقا سطح بهداشت و پیشگیری از بیماریها است، محقق شود.

رئیس مرکز بهداشت استان در پایان تصریح کرد: باید با اقداماتی که در این طرح صورت می گیرد، سطح سواد سلامتی مردم را در جهت پیشگیری از بیماریها و ترویج فرهنگ خودمراقبتی بالا ببریم تا در سالهای آینده شاهد کنترل بیماریهایی مانند سرطان ها، دیابت، فشار خون و... باشیم.











نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار