شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۹۸۸۳
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۰
دانشجویان عضو شورای صنفی دانشگاه، مسائل و مشکلات خود را با دکتر اسماعیل ایدنی رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز مطرح نمودند

سه شنبه 4 اسفندماه 94، دانشجویان عضو شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز طی جلسه ای با دکتر اسماعیل ایدنی رئیس دانشگاه، مسائل و مشکلات خود را با وی مطرح نمودند.

دکتر ایدنی در این جلسه با بیان اینکه شوراهای صنفی دانشگاه یکی از شوراهای مهم دانشجویی است که برای مشارکت و تصمیم سازی در کارهای صنفی مرتبط با امور رفاهی، آموزشی و پژوهشی دانشجویان دانشگاه به وجود آمده است، افزود: شوراهای صنفی نباید از مسیر نظارتی خود منحرف شوند و خود وارد اجراء شوند، زیرا ورود به امور اجرایی سبب کاهش توان نظارتی و پیگیری این شوراها می شود.

رئیس دانشگاه افزود: وظیفه شورای صنفی انعکاس و پیگیری امور صنفی و رفاهی دانشجویان از طریق مسئولان ذیربط دانشگاه و نظارت بر امور محوله می‌باشد و باید دغدغه این شورا پیگیری به موقع و صحیح مطالبات باشد.
 
وی تصریح کرد: نقش ناظر بودن این شورا نباید فراموش شود و پیگیری مطالبات باید از مسیر درست و اصولی انجام شود و به یاد داشته باشیم هدف از تشکیل این قبیل شوراهای دانشجویی، تقویت حضور و مشارکت دانشجویان در نظام تصمیم‌سازی، برنامه‌ریزی و نظارت بر امور صنفی و رفاهی دانشگاه در جهت قانونمند کردن بیشتر امور است.

ایدنی بهبود وضعیت امور صنفی و رفاهی، کمک به ایجاد شرایط و فضای مناسب‌تر برای تحصیل، فعالیت و سکونت دانشجویان، ایجاد همدلی در میان دانشجویان و مسؤولان دانشگاه و آشنایی بیشتر آنها با واقعیت‌ها و مشکلات یکدیگر و تقویت فضای مشارکت و همکاری، افزایش آگاهی دانشجویان نسبت به مسائل صنفی برای تبیین حقوق و مسؤولیت‌هایشان و تقویت نقش و توسعه فعالیت‌های دانشجویان در امور صنفی و رفاهی را از دیگر وظایف شوراهای صنفی عنوان کرد.
 
گفتنی است در این جلسه مشکلات موجود در پایون های بیمارستان های آموزشی دانشگاه از جمله بیمارستان های گلستان و امام خمینی(ره) از سوی اعضاء شورای صنفی مطرح و  راهکارهای رفع این مشکلات در اسرع وقت با قول مساعد معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه داده شد.








نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار