شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۹۹۹۲
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۳
دکتر قمیشی:برای اولین بار در استان در بیمارستان رازی اهواز انجام شد
متخصص بیهوشی بیمارستان رازی اهواز: گروه بیهوشی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با استفاده از تکنیک پیشرفته بی حسی ناحیه ای در عمل جراحی اندام فوقانی و تحتانی بیماران، موفق به ارائه خدمات بیهوشی بسیار ایمن به بیماران و همچنین آموزش به دستیاران رشته بیهوشی شده اند

دکتر علی قمیشی متخصص بیهوشی بیمارستان رازی اهواز از انجام عمل جراحی در نواحی اندام فوقانی و تحتانی بیماران، در بیمارستان رازی اهواز با استفاده از روش بی حسی ناحیه ای برای اولین بار در استان خوزستان خبر داد و افزود: در گذشته انجام بیهوشی کامل برای انجام اعمال جراحی در اندام های فوقانی و تحتانی بر روی بیمارانی که دچار بیماری های با ریسک بالا با خطرات فراوانی همراه بود که یکی از مشکلات احتمالی در انجام بیهوشی کامل، به هوش نیامدن بیماران مبتلا به بیماریهای قلبی و... بعد از عمل جراحی بود.

قمیشی ادامه داد: در سال جاری با حمایت رئیس و هیئت رئیسه دانشگاه دستگاه سونوگرافی پیشرفته در بیمارستان رازی اهواز خریداری و مورد بهره برداری قرار گرفت و بسیاری از اعمال جراحی بر روی اندام فوقانی و تحتانی بیماران به روش بی حسی ناحیه ای انجام می شود.

وی افزود: در این روش نوین، متخصص بیهوشی با استفاده از دستگاه سونوگرافی، اعصاب مرتبط با ناحیه عمل جراحی را شناسایی کرده و با تزریق داروی بی حس کننده، عمل جراحی به خوبی و در حالتی که بیمار کاملا هوشیار است انجام می شود.

متخصص بیهوشی بیمارستان رازی اهواز تصریح کرد: انجام بیهوشی با این روش برای بیمارانی بیشتر اهمیت دارد که به علت ابتلاء به بیماریهای قلبی، ریوی و کلیوی حاد در معرض خطرات احتمالی بیهوشی کامل قرار دارند.

قمیشی در پایان گفت: گروه بیهوشی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با استفاده از این تکنیک پیشرفته موفق به ارائه خدمات بیهوشی بسیار ایمن به بیماران و همچنین آموزش به دستیاران رشته بیهوشی شده است.





نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار