شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۰۱۲
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۸

استاندار خوزستان گفت: در این استان هفت حلقه مفقوده به منظور توسعه و رشد آن وجود دارد که نیروی انسانی متخصص یکی از این حلقه هاست.

سید جعفر حجازی افزود: اعتقاد ما این است که اگر این حلقه ها را به یکدیگر وصل کنیم مشکلات استان نیز حل خواهند شد.

وی اضافه کرد: در بحث نیروی انسانی خوزستان اگر چه نیروهای ما از لحاظ ولایتمداری اعتقاد و کیفی در وضعیت خوبی هستند اما در بحث توانمندی مشکلات جدی داشته ایم.

حجازی گفت: با توجه به اینکه پایه دانشگاه ها در مدارس ما شکل می گیرند در صورتیکه در مدارس دانشآموزان از نظر اعتقادی و علمی خوب تربیت شوند در آینده نیز دانشگاه های ما مشکلی نخواهند داشت.

وی ادامه داد: استان خوزستان از رتبه 27 علمی به رتبه 14 ارتقا یافته و این هنوز برای استانی با این همه توانمندی و ظرفیت خوب نیست و باید ارتقا بیشتری داشته باشیم.

حجازی افزود: به همین منظور امروز مسائل مربوط به تربیتی را در مدارس شروع کردیم و طرح معراج اندیشه را از دو سال پیش در استان شروع که در این زمینه به موفقیتهای بسیاری دست یافته ایم.

استاندار خوزستان بیان کرد: در بخش تربیت نیروی انسانی به دو موضوع نگاه داشته ایم اول اینکه آمار پشت کنکوری ما زیاد است اما این نباید سبب شود که تمام توجه و نگاه ما به سمت این افراد باشد زیرا سالانه 54 هزار نفر از دانشگاه های استان فارغ التحصیل می شوند که 90 درصد خروجی آنها از دانشگاههای پیام نور و آزاد هستند اما بازار کار خیلی برای این افراد ایجاد نشده است.

وی با اشاره به اینکه کاهش بازار کار ناشی از کم شدن جذب دستگاه های دولتی و اجرای اصل 44 قانون اساسی در راستای خصوصی سازی است، گفت: به همین دلیل یکی از برنامه های ما این بوده که مدارس را به سمت علمی و کاربردی و فنی و حرفه ای پیش ببریم.

حجازی افزود: اما در بخش آموزش عالی اعتقاد ما این است که تحصیلات تکمیلی ما باید افزایش یابد زیرا جذب هیئت علمی نشان داد که در این خصوص خیلی موفق نبوده ایم و در همین راستا باید فعالیتهای ما به سمت تربیت نیروها به منظور جذب هیئت علمی از استان و تقویت آنها بوده است.

وی همچنین به فعالیتهای پژوهشی در استان اشاره و افزود: خوزستان در جذب اعتبارات پژوهشی از صنعت در چند سال گذشته با 130 میلیارد ریال اعتبار موفقیتهای خوبی کسب کرده اما هنوز خیلی راضی نیستیم این در حالی است که در صورتی که اگر مناطق نفتخیز جنوب وارد این طرح شود این رقم افزایش زیادی خواهد یافت.

استاندار خوزستان ادامه داد: با سرمایه گذاری که در بخش نیروی انسانی چه در مدارس و چه در آموزش عالی هم اکنون در حال انجام است به تبع در آینده نتایج بهتری دست خواهیم یافت.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار