اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۰۱۳۵
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۶
سخنگوی دستگاه قضا گفت: 8 نفر که به عنوان مدل در شبکه‌های اجتماعی فعالیت داشتند بازداشت شدند که برخی از آنها جرم‌های سنگینی مانند اشاعه فحشاء و ترویج فساد داشتند.

سخنگوی دستگاه قضا گفت: 8 نفر که به عنوان مدل در شبکه‌های اجتماعی فعالیت داشتند بازداشت شدند که برخی از آنها جرم‌های سنگینی مانند اشاعه فحشاء و ترویج فساد داشتند.
سخنگوی دستگاه قضا گفت: 8 نفر که به عنوان مدل در شبکه‌های اجتماعی فعالیت داشتند بازداشت شدند که برخی از آنها جرم‌های سنگینی مانند اشاعه فحشاء و ترویج فساد داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران در رابطه با آخرین وضعیت مدیرعامل سابق بانک صادرات، گفت: 46 متهم هستند که 44 نفر از آنها مربوط به بانک صادرات اعم از مدیرعامل و سایر افراد است. محاکمه متهمان تمام شده و به زودی حکم دادگاه بدوی صادر می‌شود، البته این حکم هم در موضوع پرونده بابک زنجانی و هم این پرونده بدوی است و اگر اعتراضی صورت بگیرد پرونده در مراجع تجدیدنظر بررسی می‌شود.

خبرنگار دیگری سئوال خود را اینگونه مطرح کرد که در زمان‌های مختلف اخبار متعددی در رابطه با فیلترینگ هوشمند و فیلتر شبکه‌های اجتماعی منتشر شد. همچنین خبرهایی در رابطه با تخصیص اعتبار 100 میلیاردی از سوی وزیر ارتباطات برای فیترینگ هوشمند منتشر شد. از سوی دیگر اخباری در رابطه با بازداشت تعدادی مدل فعال در شبکه‌های مجازی منتشر شد؛ چرا با وجود تخصیص اعتبار 100 میلیاردی فیلترینگ هوشمند این موضوع اجرایی نشده و از سوی دیگر جرم افرادی که به عنوان مدل در شبکه‌های اجتماعی بازداشت شدند چیست؟

محسنی‌اژه‌ای پاسخ داد: در رابطه با اینکه چرا با توجه به مبلغ اختصاص یافته فیلترینگ هوشمند انجام نشده باید از وزیر مربوطه سوال شود و من اطلاعی ندارم. در مورد اینکه فیلترینگ هوشمند صورت گرفته یا نه و چقدر هزینه شده را نیز باید از وزیر ارتباطات و یا دبیرخانه کارگروه سئوال کنید.

معاون اول دستگاه قضایی در رابطه با بازداشت مدل‌ها در فضای اجتماعی، خاطرنشان کرد: هر فردی که در فضای مجازی جرمی را مرتکب شود توسط نیروهای انتظامی و نیروهای اطلاعاتی شناسایی می‌شود و با آنها برخورد مقتضی صورت می‌گیرد. البته بارها گفته شده که اگر مسئولان ذیربط تلاش می‌کردند تا زیرساخت‌های بومی فراهم شود و مردم از شبکه‌های اجتماعی بومی استفاده کنند و افراد سودجو مرتکب جرم نشوند، خیلی خوب می‌شود.

وی ادامه داد: در رابطه با همین موضوع 8 نفر بازداشت شده‌اند که تعدادی از آنها با قرار بازداشت آزاد و تعدادی نیز توجیه شدند، البته برخی از آنها جرم‌های سنگین مانند اشاعه فحشاء و ترویج فساد را داشتند. گاهی این افراد به صورت باندی اقدامات مجرمانه‌ای علیه مردم انجام می‌دادند که اگر ثابت شود مجازات سنگینی دارد. البته پرونده این افراد هنوز به دادگاه ارسال نشده، اما بعید می‌دانم روند رسیدگی زیاد طولانی شود.

سخنگوی دستگاه قضایی ادامه داد: برخی از این افراد از کاری که می‌کردند اطلاع نداشتند و ندانسته وارد این شبکه‌ها شدند و فکر می‌کردند کار موردی است که بابت آن پول می‌گیرند؛ لذا این افراد بازداشت نشدند.

محسنی اژه‌ای در ادامه در پاسخ به سئوالی مبنی بر اخبار منتشر شده در رابطه با قاچاق کالا به خصوص قاچاق میوه در آستانه سال جدید و اینکه آیا قوه قضائیه اقداماتی در این راستا انجام داده است یا خیر، خاطرنشان کرد: ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز زیر نظر دولت فعالیت می‌کند. همچنین بخشی که مربوط به کنترل بازار است تحت نظر تعزیرات حکومتی که وزیر دادگستری مسئولیت آن را بر عهده دارد، اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: قوه قضائیه فارغ از این امر نیست و اگر در رابطه با قاچاق‌های عمده اطلاع پیدا کنیم و احیاناً‌ اگر دستگاه‌های متولی نتوانند و یا متوجه نشده باشند با همکاری آنها برخورد لازم صورت خواهد گرفت، البته از دادستان‌ها خواسته‌ایم که هم به ستاد مبارزه با قاچاق کالا و هم به تعزیرات حکومتی کمک کنند. چرا که ما در حوزه قاچاق با مواردی از جمله دارو و مواد آرایشی فاسد مواجه هستیم که دادستان به عنوان مدعی‌العموم وظیفه دارد برخورد کند.

وی در رابطه با آخرین وضعیت پرونده مدیر بازداشتی شرکت پتروپارس، ابراز بی‌اطلاعی کرد.

معاون اول دستگاه قضایی در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر اینکه وکیل بابک زنجانی در مورد اینکه بانک خارجی معرفی شده از سوی وزارت نفت از دریافت پول بابک زنجانی خودداری می‌کند، خاطرنشان کرد: مطلقاً چنین چیزی نیست. متأسفانه بارها به ایشان فرجه داده شد و گفته شد اگر پول‌ها را بازگردانید در حکم‌تان تأثیر دارد اما اکنون بر هیچ فردی احراز نشده که وی بتواند پول را پرداخت کند. البته امروز هم دیر نشده و می‌توانند پرداخت کنند.

سخنگوی دستگاه قضایی در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران مبنی بر اینکه وزیر کشور اعلام کرده بود که 14 دستگاه دولتی در رابطه با پرونده پدیده شاندیز اعلام شکایت کرده‌اند و آیا این پرونده متهمان جدیدی دارد، گفت: از دادستان مشهد سوال کردم و ایشان گفتند تاکنون مسئولان متخلف به ما معرفی نشده‌اند و همچنین 14 دستگاه دولتی نیز اعلام شکایت نکرده‌اند و این موضوع صحت ندارد.

وی خاطرنشان کرد: اینکه گفته شده 14 دستگاه دولتی شکایت کرده‌اند احیاناً در ستاد یا جلسه‌ای اعلام شده که ما از آن خبر نداریم.

سخنگوی دستگاه قضا در پاسخ به سئوالی در رابطه با اینکه آیا پرونده‌ای در رابطه با قطع درختان در لواسان در قوه قضائیه تشکیل شده است؟ خاطرنشان کرد: در رابطه با این موضوع اطلاعی ندارم.

محسنی اژه‌ای در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه فاز دوم رسیدگی به پرونده موسوم به فسادنفتی از چه زمانی آغاز می‌شود، اظهار کرد: این پرونده در حال رسیدگی قرار دارد و راکد نیست. متهمان زیادی در این پرونده وجود داشتند که بعضاً ‌مطلع و یا متهم بودند. همچنین نمی‌توانم تاریخ دقیق رسیدگی را تعیین کنم.

خبرنگار دیگری سوال خود را اینگونه مطرح کرد که تکلیف بدهی 2 میلیارد یورویی بابک زنجانی چه می‌شود و خواهان پاسخ سخنگوی دستگاه قضا شد که وی خاطرنشان کرد: از همان ابتدا تلاش شد تا تمامی اموال وی در داخل و خارج کارشناسی و شناسایی شود. آن مقداری هم که توافق شده بود را یا شرکت نفت عین مال را بردارد و یا اینکه به میزان طلب خود آن را بفروشد.

وی ادامه داد: تاکنون بابک زنجانی در پرداخت بدهی‌ها کسری داشته که اگر بتواند تأمین کند که هیچ، اگر نه باید دید که آیا اموال دیگری دارد یا خیر.

محسنی اژه‌ای در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه اخیراً از سوی سازمان نظام مهندسی عنوان شده مجتمع مرکز تجارت جهانی واقع در خیابان فردوسی ناامن است و باید پلمب شود اما شهرداری نسبت به این موضوع مقاومت می‌کند.گفت: در این زمینه اطلاعی ندارم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار