شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۰۱۶۴
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۰
آلمان‌ها تجارب صادراتی خود را به ایران منتقل می‌کنند
نایب رئیس کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی و صنایع، معادن و کشاورزی ایران عنوان کرد:در خوزستان طرح‌های توجیه دار بسیار زیادی در زمینه نفت، مشتقات نفتی، صنایع دستی پتروشیمی، کشتی سازی و فرومنگنز برای سرمایه گذاری وجود دارد.
نایب رئیس کمیسیون صادرات اتاق ایران گفت: یکی از دستاوردهای مهم سفر هیات تجاری اتاق ایران به آلمان، امضای دو قرارداد همکاری در زمینه انتقال تجارب ارزشمند صنایع موفق جهان به کشور ایران است.

 عدنان موسی‌پور گفت: آلمان به عنوان قهرمان صادرات جهان شناخته شده است و رتبه نخست مازاد تجاری در دنیا را داراست؛ عمده اقتصاد این کشور بر پایه صادرات است.


نایب رئیس کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی و صنایع، معادن و کشاورزی ایران افزود: این کشور تجارب مهمی در این زمینه دارد، به همین خاطر قراردادی با آکادمی صادرات آلمان امضا کردیم تا با همکاری دو طرف، آکادمی صادرات ایران راه‌اندازی شود و طرف آلمانی، دانش و تجربیات خود را در این زمینه به مدیران و کارآفرینان کشور ایران منتقل نماید.

وی افزود: به خاطر ثبات، امنیت داخلی و همچنین وجود ظرفیت‌های خالی موجود در کشور، سرمایه گذاران علاقمند به آوردن سرمایه خود به کشور هستند. البته در مقابل انتظار داریم تا فناوری‌های پیشرفته را وارد کشور کرده و بخشی از بازار آن‌ها را در اختیار داشته باشیم.

موسی پور  عنوان کرد:در خوزستان طرح‌های توجیه دار بسیار زیادی در زمینه نفت، مشتقات نفتی، صنایع دستی پتروشیمی، کشتی سازی و فرومنگنز برای سرمایه گذاری وجود دارد.

همچنین محمد مهدی ربانی عضو اتاق بازرگانی ایران درباره امضای قرارداد انتقال دانش تصریح کرد: همکاری مشترک میان ایران و آلمان قدمت زیادی دارد که البته در سال‌های اخیر به دلیل تحریم، این همکاری‌ها کمرنگ شده بود. هم‌اکنون در فضای پساتحریم این همکاری‌ها از نو گرفته شده است ولی باید توجه داشت که این ارتباط دوجانبه فقط به واردات نینجامد و صنایع کشورمان توانمند شوند و خود به یک تولیدکننده دارای مزیت رقابتی جهانی و صادرکننده موفق تبدیل شوند.

وی افزود: به همین دلیل قرارداد همکاری استراتژیک میان دو کشور امضا شد تا با پروژه‌های بنچ‌مارکینگ یا بهینه‌کاوی، مدیریت تکنولوژی و نوآوری و انتقال دانش فنی، به شرکت‌های ایرانی کمک کند تا خود را در دنیا مطرح سازند.

در مراسم امضای این دو قرارداد، بیش از ۲۰۰ تن از مدیران ارشد شرکت‌های ایرانی و آلمانی و نمایندگان سیاسی دو کشور حضور داشتند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار