علیرغم وجود آب کافی برای کشاورزی اما مسئولان و متولیان منابع آب برای صدور مجوز برداشت آب بسیار سخت‌گیرانه برخورد می‌کنند.

"> ظلم به کشاورزان خوزستان / برداشت آب ممنوع !
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۰۲۱
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۱

علیرغم وجود آب کافی برای کشاورزی اما مسئولان و متولیان منابع آب برای صدور مجوز برداشت آب بسیار سخت‌گیرانه برخورد می‌کنند.

 

نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی گفت: عدم صدور مجوز برای برداشت آب از منابع موجود در استان برای کشاورزی مظلومیتی مضاعف و ظلم به این قشر تلاشگر است.

اسماعیل جلیلی اظهار داشت: در بسیاری از مناطق استان خوزستان آب کافی برای کشاورزی وجود دارد با این وجود، مسئولان و متولیان منابع آب برای صدور مجوز برداشت آب بسیار سخت‌گیرانه برخورد می‌کنند.

وی افزود: کشت دیم در مناطقی که آب کافی وجود دارد اصلا توجیهی ندارد و مسئولان برای تأمین آب و تبدیل شیوه آبیاری سنتی به مدرن و صنعتی در استان اقدام کنند.

جلیلی با اشاره به اینکه کشاورزی، صنعت نخست استان خوزستان است، گفت: باید به بخش کشاورزی توجه شود و برای حل مشکلات متعددی که کشاورزان با آن مواجهند، گام‌هایی برداشت.

منتخب مردم مسجدسلیمان و لالی در مجلس نهم تأکید کرد: مشکل اصلی خوزستان انتقال آب از سرشاخه‌های کارون نیست، عدم استفاده صحیح از منابع آبی در استان است زیرا اگر برای تبدیل اراضی کشاورزی خوزستان از دیم به آبی اقدام شده بود، آبی برای انتقال به دیگر استان‌های کشور باقی نمی‌ماند.

جلیلی تاکید کرد: کشاورزان با کشت دیم در استان تنها متحمل زیان می‌شوند و باید برای رفع مشکلات این بخش به صورت زیربنایی اقداماتی انجام شود.

وی افزود: باید در اقدامات در نظر گرفته شده در بخش کشاورزی با آینده نگری و چشم انداز چند ساله به اجرا در‌آید و از انجام فعالیت‌های زودگذر و سلیقه‌ای خودداری شود.

 


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار