شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۰۲۲۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۹
سرپرست معاونت خدمات شهری
حلاج بیان داشت: با توجه به مصوبه شورای تامین شهرستان اهواز مبنی بر انتقال دستفروشان هسته مرکزی شهر اهواز اقدام به اطلاع رسانی از طریق نصب پلاکارد مبنی بر ممنوعیت دستفروشی در هسته مرکزی شهر اهواز کرده ایم.
سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری اهواز در خصوص آخرین وضعیت ساماندهی دستفروشان  هسته مرکزی شهر اهواز گفت:افراد جامعه به شغل نیاز دارند؛ اگر نمی‌خواهیم دست‌فروشی کنند، الزاما باید شغل دیگری را برایشان فراهم کنیم. اگر هم نمی‌توانیم شغل دیگری فراهم کنیم، باید حداقل همین دست‌فروشان را با درایت و با درنظرگرفتن حقوق انسانی و شهروندی‌شان، ساماندهی و مدیریت کنیم.

حلاج بیان داشت: دستفروشی در تمام کشورهای دنیا امری متداول و مرسوم است. در هیچ نقطه ای از دنیای کنونی دستفروشان حذف نشده اند و شهرداری کلانشهر اهواز نیز حذف این قشر از جامعه را دنبال نمی کند.

علیرضا حلاج  هدف از جابه جایی دستفروشان خیابان نادری را ساماندهی عنوان کرد و گفت:هدف ما حذف دستفروشان از شهر نیست و معتقد هستیم که عده ای از شهروندان بدلیل نبود شغل مناسب و بیکاری  از راه دستفروشی امرار معاش می کنند.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری اهواز درباره انتخاب زمان جمع آوری دستفروشان اظهار کرد: با توجه به اینکه در آستانه نوروز هستیم ما هم موافق اجرای طرح ساماندهی در این زمان نبودیم اما فرمانداری اهواز این زمان را برای جابه جایی دستفروشان تعیین و ابلاغ کرده است.

این مقام مسئول در شهرداری کلانشهر اهواز بیان داشت: شهرداری کلانشهر اهواز این وضعیت آشفته در هسته مرکزی شهر را تایید نمی کند و به دنبال ساماندهی دستفروشان است. رویکرد شهرداری بر این اساس است که ضمن رعایت حقوق کسبه و اصناف هسته مرکزی شهر در فرصت مناسب اقدام به ساماندهی دستفروشان هسته مرکزی شهر کند. 

حلاج با بیان اینکه قطعه زمینی در جنب  پارک ربیع نیز برای استقرار حدود یک هزار دستفروش آماده سازی شده است تاکید کرد: به دنبال برخورد قهری با دستفروشان نیستیم و هدف ما ساماندهی است اما دستفروشان نیز باید  بپذیرند که خیابان نادری حق کسبه و مغازه داران این خیابان است و محل مناسبی برای دستفروشی نیست.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری اهواز بیان داشت: با توجه به مصوبه شورای تامین شهرستان اهواز مبنی بر انتقال دستفروشان هسته مرکزی شهر اهواز اقدام به اطلاع رسانی از طریق نصب پلاکارد مبنی بر ممنوعیت دستفروشی در هسته مرکزی شهر اهواز کرده ایم.

وی ادامه داد: در روز چهارشنبه 19  اسفندماه تعداد 80 نفر از نیروهای اجراییات شهرداری اهواز را برای جلوگیری از حضور دستفروشان در خیابان سلمان فارسی مستقر کردیم.در این روز اجازه حضور آنان تا ساعت 13 را در این خیابان ندادیم. اما به دلیل حفظ آرامش و امنیت کامل شهروندان اهوازی حضور دستفروشان از ساعت 17 الی 21 در سطح خیابان سلمان فارسی ممنوع است. در خیابان اصلی امام نیز حضور دستفروشان در تمامی ساعات شبانه روز ممنوع و جلوگیری شده است.


حلاج عنوان کرد: در هسته مرکزی شهر اهواز نیز حضور دستفروشان از  ساعت 21:30تا ساعت 12 شب و همچنین 12 ظهر تا 16 را مدیریت کرده ایم.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری اهواز گفت: بدلیل اینکه در روزهای پرتراکم و پایانی سال جاری هستیم و با هدف حفظ آرامش و امنیت کامل و رفاه حال شهروندان اوضاع هسته مرکزی شهر را کنترل و مدیریت خواهیم کرد.

وی ادامه داد: بعد از تعیطلات نورزو و با توجه به گرم شدن هوا و حضور کمرنگ تر دستفروشان در هسته مرکزی شهر ، با هماهنگی سایر ارگان های ذیربط ، شهرداری کلانشهر اهواز اقدام به ساماندهی و انتقال دستفروشان به محل تعیین شده خواهیم کرد.



comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
اسدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۲
comment
0
0
comment این خبر خنده داراست . وضعیت دستفروشان نادری الان چندبرابروبیست وچهارساعته شده و هیچگونه ساماندهی در کارنبوده و نیست / جهت اطلاع به نادری مراجعه کنید
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار