شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۰۲۴۴
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۳
خطیب زاده اهمیت این مسابقه را حضور اقشار مختلف از همه رده های سنی و از 15 شهر استان خوزستان، ترویج بازی شطرنج به عنوان یک مهارت و بازی گروهی عنوان نمود

پنج شنبه 20 اسفندماه 1394، رقابت شطرنج سیمولتانه با حضور پویا ایدنی قهرمان زیر 18 سال جهان و استاد بزرگ ارزنده شطرنج کشور و استان خوزستان، دکتر اسماعیل ایدنی رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، جمعی از اعضاء هیئت رئیسه عبدالامیر خطیب زاده رئیس هیئت شطرنج استان خوزستان، مظفر علیشایی معاون توسعه اداره کل ورزش و جوانان استان، جمعی از مسئولین و کارکنان و نیز بیش از 100 نفر از شرکت کنندگان در این رقابت در محل سالن شهید زکوی دانشگاه برگزار شد.

خطیب زاده در حاشیه این مسابقه گفت: مسابقه شطرنج سیمولتانه بازی همزمان یک استاد بزرگ با جمع کثیری از شطرنج بازان است که در بعد همگانی ورزش انجام می شود.

وی با اشاره به انجام این رویداد ورزشی همگانی، گفت: فراخوان مسابقه از هفته پیش توسط هیئت شطرنج استان و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و حمایت منطقه آزاد اروند اعلام شد که در نهایت امروز پویا ایدنی به طور همزمان با 120 بازیکن شطرنج از سراسر استان رقابت خواهد کرد.

رئیس هیئت شطرنج استان خوزستان افزود: رکورد این مسابقات توسط احسان قائم مقامی، استاد بزرگ کشورمان با کسب ۵۹۰ پیروزی از بین 614 شطرنج باز که بیش از ۲۴ ساعت به طول انجامید در کتاب گینس به ثبت رسید. 

خطیب زاده اهمیت این مسابقه را حضور اقشار مختلف از همه رده های سنی و از 15 شهر استان خوزستان، ترویج بازی شطرنج به عنوان یک مهارت و بازی گروهی عنوان نمود.

وی در پایان با اشاره به اینکه تاکنون در سطح استان 5 مسابقه سیمولتانه با حضور استادان این رشته برگزار شده است، افزود: پویا ایدنی در اولین مسابقه سیمونتاله ظرف مدت 12 ساعت با 180 حریف رقابت کرد.

پیش بینی می شود امروز پویا ایدنی ظرف مدت 8 تا 10 ساعت مسافتی بالغ بر 10 تا 15 کیلومتر را طی کند و این مسابقه تا ساعت 20 امروز ادامه داشته باشد.
























نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار