اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۰۲۶۲
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۶
دكتر آرش فروزان: با توجه به اینکه شانس بازگشت دوباره به زندگی در هر 1دقیقه پس از وقوع حادثه 10درصد کاهش می یابد، لازم است آگاهی عموم جامعه از نحوه انجام اصول اولیه احیاء افزایش پیدا کند
کارگاه  آموزشی بین المللی احیاء مقدماتی (Basic Life Support ) و احیاء پیشرفته (Advanced Cardiae Life Support ) طبق آخرین رفرنس AHA در مرکز مهارتهای بالینی (EDO) دانشکده پزشکی برگزار شد.

در حاشیه برگزاری این کارگاه، دکتر آرش فروزان مدیرگروه طب اورژانس اظهار داشت: فراگیری نحوه انجام احیاء مقدماتی و احیاء پیشرفته برای تمامی کادر درمان اعم از پزشکان، پرستاران و حتی عموم افراد جامعه موثر و ثمربخش است.

مدیرگروه طب اورژانس تاکید کرد: براساس مطالعات صورت گرفته به طور تقریبی به دنبالArrest  قلبی تنفسی شانس بازگشت دوباره به زندگی در هر 1دقیقه پس از وقوع حادثه 10درصد کاهش می یابد و به طور میانگین بعد از 10دقیقه امکان انجام عملیات احیا موفق، بسیار نامحتمل است. بنابراین با توجه به اینکه زمان رسیدن بیمار به مراکز درمانی معمولاً بیشتر از 10دقیقه به طول می انجامد؛ لازم است آگاهی عموم جامعه از نحوه انجام اصول اولیه احیاء افزایش یابد.

وی هدف از برگزاری منظم این دوره ها را افزایش افراد مسلط به اصول احیای مقدماتی و پیشرفته بر مبنای آخرین تغییرات AHA برشمرد و افزود: شرکت کننده ها شامل کارورزان پزشکی، دستیاران و متخصصین طب اورژانس و بیهوشی هستند که امیدواریم در آینده نزدیک این کارگاه به صورت منظم و منسجم برای کلیه پرسنل کادر درمانی برگزار شود.

فروزان بیان نمود: با توجه به اهمیت احیاء مقدماتی و پیشرفته همزمان با تشکیل کارگاه های 2 روزه اقدامات دیگری نیز در حال انجام است که می توان از ساخت فیلم آموزشی احیای مقدماتی توسط واحد مستند سازی روابط عمومی دانشگاه با همکاری گروه طب اورژانس اشاره کرد.

دکتر فروزان در پایان خاطرنشان  کرد: امیدواریم با تلاش گروه طب اورژانس و مساعدت مسئولین دانشکده پزشکی دانشگاه در بهار سال آینده نیز شاهد تشکیل منظم این کارگاهها باشیم.

لازم به ذکر است این دوره توسط 3نفر از اساتید طب اورژانس که عبارتند از دکتر آرش فروزان، دکتر کامبیز معصومی و دکتر علی دلیر رویفرد که جز مدرسین  بین المللی از AHA هستند، برگزار گردید.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار