شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۰۲۷۳
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۱
در رقابت های انتخاباتی همیشه یک طرف ، کار را با موفقیت و به اصطلاح پیروزی خاتمه می دهد و دیگر طرف های رقیب با ناکامی مواجه می شوند . این نتیجه ای است که راه گریزی از آن نیست و آنان که پا به این عرصه گذاشته اند از پیش خود را آماده هر دو نتیجه نموده اند .
طرف پیروز نیز ضمن رعایت اخلاق اسلامی در برخورد با دیگر رقبا ، باید کرسی مجلس را فرصتی برای ارائه خدمت به همشهریان بداند .
متأسفانه گلایه های رو در رو و تندی هایی که در فضای مجازی از طرف برخی حامیان منتخب مجلس در خصوص رای ندهندگان به ایشان مطرح شده است مرا بر آن داشت که ضمن رد این نوع نگاه ، به نکاتی اشاره کنم .
بنابراین خطاب بنده در این یادداشت ، تعدادی از حامیان جناب گیلانی است آنانی که نگاهی تند و دافعه حداکثری را دارند و نماینده منتخب با توجه به اینکه فعالیت قانونی خود را شروع نکرده است فعلاً مصون از نقد بنده خواهد بود .

1. اخبار منتشر شده در رسانه ها از سخنرانی های نماینده منتخب شهرستان شوشتر و گتوند حکایت از رعایت اخلاق شایسته در این خصوص می کند و البته با توجه به شناختی که از جناب گیلانی دارم بعید می دانم با این نوع تفکر که از طرف اقلیتی از حامیانش سر می زند موافق باشد .
این گروه اقلیت تندرو ، سرمست از پیروزی کاندیدای خویش هستند و هنوز در فضای تبلیغاتی به سر می برند غافل از اینکه اکنون ما به فضای تدبیر ، تعقل و وحدت نیازمندیم و رفاقت های بعد از انتخابات جایگزین رقابت ها شده است .

2. انتشار یادداشت نگارنده سطور تحت عنوان " نگاهی به انتخابات مجلس در شوشتر " علیه نماینده فعلی و له نماینده متتخب نبود . آن یادداشت فقط تحلیل بنده از شرایط انتخابات در منطقه بود و لذا بی راهه رفتن تعدادی از خوانندگان را در این خصوص – که برخی یادداشت را در جهت زیر سؤال بردن نماینده فعلی و گروهی نیز در جهت تأیید نماینده منتخب می دانند - تأیید نمی کنم هر چند معتقدم باید از نماینده منتخب برای پیشرفت منطقه حمایت کرد .
ناگفته نماند ملاک انتشار مطلب ، خشنودی این گروه یا آن گروه نیست . البته طبیعی است یک یادداشت ممکن است خوشایند تعدادی و نگران کننده برای گروهی دیگر باشد .
همانگونه که در یادداشت قبلی گفتم مردم با کسی عقد اخوت نبسته و بنده هم اینگونه هستم تا جایی همراهی می کنم که ببینم همراهی کردن به نفع مصالح شهر و مردم است .

3. انسانی که از آزادی محروم باشد انسان نیست .انسان بما هو انسان قادر است پس از تحقیق و بررسی گزینه مناسب را بر گزیند و کسی نباید و نمی تواند او را مجبور به انتخاب خاصی نماید و پس از دست زدن به انتخابی غیر از گزینه پیروز نباید فرد یا افرادی او را مواخذه کنند بلکه آنچه صواب است این است که گروه غالب ـ در صورتی که قصد پیشرفت و تعالی منطقه را داشته باشد ـ با اخلاق شایسته او را جذب نماید ؛ اما متأسفانه پس از اعلام نتیجه انتخابات این اخلاق پسندیده را کمتر مشاهده نموده ایم .

4. سربازان جمعه و شنبه اصطلاحی است که در راستای تحلیل انتخابات بکار رفته است و مداومت در بکار گیری این الفاظ با نیتی وحدت شکنانه شایسته نیست. هر چند که مردم سرباز کسی نیستند بلکه موضوع کاملا برعکس است چرا که مضمون سخن امام راحل (ره) این است که مردم ولی نعمت مسؤولین هستند .
البته ممکن است افرادی با اهداف دنیا طلبانه روز شنبه با مشخص شدن پیروز انتخابات ، خود را به منتخب نزدیک کنند ولی این مجوزی نخواهد بود تا اصطلاح فوق به همه آنانی که به کاندیدی دیگر رأی دادند ، اطلاق گردد چرا که در شهری مثل شوشتر مردم همدیگر را به نحو شایسته می شناسند و هر برچسبی را نمی توان به هر کس اراده کنیم بچسبانیم .

5. تیم پیروز انتخابات ضمن دستگیری و تفقد از رقبای خود ، باید دستش را برای یاری و مساعدت و همفکری جهت آبادانی شهر دراز کند . همانگونه که در یک مسابقه فوتبال - با اینکه دو تیم از دو کشور هستند - هر گاه بازیکنی بر زمین می افتد بازیکن حریف او را در بلند شدن کمک می نماید .

6. مگر قرار است آنانی که به کاندید دیگری رأی داده باشند پاسخگوی شما باشند . این جو نامناسبی است که برخی سعی دارند آنرا حاکم کنند . طلبکارانه رفتار کردن زیبنده هیچ کس نیست . تندروی به صلاح شهر ما نخواهد بود .
شاید هم این رفتارها به جهت دور کردن مردم از نماینده منتخب و در انحصار گرفتن ایشان باشد . البته باید اذعان کرد که نماینده شهرستان نمی تواند در انحصار هیچکس و هیچ گروهی باشد .

ادامه دارد .......
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار