شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۰۲۹۳
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۱
به خاطر سیاه پوش نمودن شهر در ایام فاطمیه
نماینده ی مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری همچنین با ذکر روایتهایی از سیره حضرت فاطمه الزهرا(س) و اهل بیت (ع)، ایثارگری، اخلاق حسنه با شوهر، اهمیت دادن به فرزندآوری و ولایتمداری را بخشی از صفات برجسته این شخصیت بزرگ معرفی نمود.
حضرت آیت الله دکتر حیدری از شهرداری اهواز به خاطر سیاه پوش نمودن شهر در ایام فاطمیه تقدیر کرد.

همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه الزهرا (س) مراسمی با حضور آیت الله دکتر حیدری نماینده ی استان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اهواز، شهردار اهواز، اعضای شورای شهر، معاونین و  مدیران شهرداری در جوار یادمان شهدای گمنام غواص واقع در پارک جزیره برگزار شد.


در ابتدای این مراسم حضرت آیت ا...  دکترحیدری ضمن تسلیت ایام فاطمیه و ادای احترام به مقام شامخ شهدای غواص گمنام، از شهرداری اهواز  و روابط عمومی  و امور بین الملل شهرداری به خاطر آذین بندی و  سیاه پوش نمودن شهر تشکر و قدردانی کرد.

وی با بیان حدیثی از امام صادق (ع) به تبیین شخصیت والای فاطمه الزهرا(س) پرداخت و گفت:مطابق این حدیث که در ذیل تفسیر سوره قدر از امام نقل گردیده مصداق درک عظمت شب قدر، پی بردن به شخصیت فاطمه الزهرا(س) است. لیکن هیچ یک از مخلوقات اعم از انسانها و ملائکه نیز قادر به درک این مقام نیستند.

امام جمعه موقت اهواز ادامه داد: با توجه به فرمایشات امام ششم (ع) و همچنین لزوم الگوگیری از این بانوی بزرگوار، هنگامی که ما قادر به درک عظمت این شخصیت نیستیم چگونه می توان از ایشان الگوبرداری کنیم ؟


وی در پاسخ به پرسش فوق خاطرنشان کرد: باید در بررسی زندگی  حضرت صدیقه فاطمه (س) این حقیقت را مورد توجه قرار داد که ایشان موجودی چند بعدی و پیچیده هستند. برخی از لایه های شخصیت ایشان، وجوه آسمانی و ماورایی است که همانطور که ذکر شد از درک ما خارج است. به جز حدیث یاد شده در حدیث کسا نیز وقتی به جایی می رسیم که جبریل از خداوند درمورد پنج تن آل عبا سوال می کند، خداوند بجای پیغمبر، فاطمه الزهرا (س) را به عنوان محور اهل بیت(ع) معرفی می کند و این نیز یکی از وجوه ماورایی حضرت می باشد.

حضرت آیت الله  دکتر حیدری ادامه داد: وجوه متعدد انسانی شخصیت این بانوی بزگوار به عنوان یک زن نمونه، یک همسر نمونه، یک مادر نمونه و غیره قطعاً برای ما قابل درک و شناخت است، لذا به هر اندازه که از ابعاد این شخصیت را درک نماییم، به همان میزان می توانیم شب قدر را درک نموده و درک عظمت شب قدر منوط به محبت و ارادت و الگو برداری ازشخصیت فاطمه الزهرا(س) است. اینجاست که اهمیت حدیث امام صادق(ع) برایمان مشخص می شود.


نماینده ی مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری همچنین با ذکر روایتهایی از سیره حضرت فاطمه الزهرا(س) و اهل بیت (ع)، ایثارگری، اخلاق حسنه با شوهر، اهمیت دادن به فرزندآوری و ولایتمداری را بخشی از صفات برجسته این شخصیت بزرگ معرفی نمود.

همچنین در این مراسم طرفی از مداحان اهل بیت به ذکر مصایب حضرت فاطمه الزهرا(س) پرداخت و در پایان حاضران نماز مغرب و عشا را به امامت  حضرت آیت الله دکتر حیدری به جا آوردند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار