شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۰۳۰
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۳

نشست خبری استانداران خوزستان و آستاراخان روسیه در اهواز برگزار شد. این دیدار و نشست کاری که در پاسخ به دیدار دکتر حجازی و هیات همراه از آستاراخان به عمل آمد حاوی نکات جالبی بود. در این نشست و در حضور خبرنگاران تفاهم نامه های دو استاندار منعقد گردید و سپس همتایان خوزستانی و آستاراخانی به پرسش خبرنگاران پاسخ گفتند.

یکی از نکات جالب در مباحث ارائه شده برمی گشت به بازدید استاندار آستاراخان از سطح شهر اهواز که در جلسه با اظهار رضایت از وضعیت اهواز عنوان کرد : پس از دیدار و گشتی در شهر اهواز به دکتر حجازی گفتم : کاش شهردار اهواز برای یک سال به آستاراخان می آمد و به امور عمرانی آنجا سر و شکلی می داد!

همچنین قرار شد که در دانشگاه شهید چمران و دانشکده ادبیات و زبان های خارجه ترتیبی اتخاذ شوذ تا برای آموزش زبان روسی دانشجو جذب شود که دکتر حجازی این کار را استراتژیک ارزیابی کرد. همچنین از تیم فوتبال آستاراخان برای بازی مقابل تیم های لیگ برتری خوزستانی دعوت به عمل آمده است. استاندار آستاراخان در پاسخ به این سئوال که امیدواریم با توجه به برگزاری مذاکرات 5+1 در روسیه با ایران، کشور متبوع شما از حقوق حقه ایران در مورد انرژی هسته ای دفاع کند، اعلام کرد: روسیه در مقاطع گوناگون پشتیبانی و همراهی خود را با ایران اعلام کرده است.

گفتنی است که توافق شد بزودی پرواز هوایی بین اهواز و آستاراخان برای حمل و نقل بار صادراتی و وارداتی برقرار شود که با شرکت ماهان در این زمینه مذاکره شده است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار