اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۰۳۱۱
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۷
در نشست خبری با شهردار شهر چمران مطرح شد:
در قالب ساماندهی بازار برای اسکان دستفروشان تعریف شده و ۲ هزار و ۵۰۰ متر برای احداث بازارچه در نظر گرفته شده که در بدترین شرایط تنها ۳۰۰ متر دور از شهر قرار دارد.

مصطفی حلالی / شوشان
ابراهیم بریهی نژاد در نشست خبری با اصحاب رسانه استان در محل شهرداری شهر چمران  با بیان اینکه یکی از اهداف عمده ما در سال جاری جا به جایی و ساماندهی بازار شهر است، اظهارکرد: این طرح جز ردیف های بودجه ای سال ۹۴ ما است و یک ورود جدی و عملیاتی به ساماندهی بازار و جذب سرمایه گذار به صورت مشارکتی خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه یکی از معضلات شهید چمران وجود دستفروشان است، تصریح کرد: در قالب ساماندهی بازار برای اسکان دستفروشان تعریف شده و ۲ هزار و ۵۰۰ متر برای احداث بازارچه در نظر گرفته شده که در بدترین شرایط تنها ۳۰۰ متر دور از شهر قرار دارد.

شهردار چمران گفت: ۱۵ میلیارد ریال قرارداد آسفالت و بهسازی معابر در طول سال گذشته داشتیم و پیشنهادی هم که هم اکنون داریم اتصال راه روستایی متصل به آزاد راه خلیج فارس به طول ۱۸ کیلومتر برای بهسازی با هزینه و اعتبار ۳۸ میلیارد ریال است.

شهردار شهر شهید چمران گفت: یکی از راه های درآمد زایی ما انجام کارهای پیمانی است و همچنین ۱۵ میلیارد ریال قرار داد آسفالت و بهسازی معابر در طول سال گذشته داشتیم و پیشنهادی هم که هم اکنون داریم اتصال راه روستایی متصل به آزاد راه خلیج فارس به طول ۱۸ کیلومتر برای بهسازی با هزینه و اعتبار ۳۸ میلیارد ریال است.

وی اضافه کرد: امسال بودجه شهرداری 90 میلیارد ریال بود و باتوجه به آلایندگی و درصدی که از آن به شهرداری ها پرداخت شد، امسال اعتبارات لازم شهرداری چمران به صورت ۱۰۰ درصد و کامل محقق شد.

شهردار چمران تصریح کرد: با این نگاه بودجه ما با افزایش ۴۵ میلیارد ریالی به ۱۳۵ میلیارد ریال رسید که نشان دهنده رشد بیش از ۴۰ درصدی است.

وی بابیان  اینکه سال مالی سختی که داشتیم در بحث درآمدها شهرداری با افت ۵۰ درصدی مواجه شد، گفت: عمده شهرداری های همجوار با توجه به عدم تحقق بودجه اقدام به اصلاح بودجه کردند اما بودجه شهرداری چمران تحقق ۱۰۰ درصدی داشت و به اهداف بودجه ای خود رسیدیم.

شهردار شهر چمران اضافه کرد: امسال سهم ما از درآمدهای ارزش افزوده بسیار بیشتر است اما متأسفانه شفاف سازی صورت نگرفته است، انتظار داریم که از روند محاسبه، وصول و پرداخت های ارزش مالیات باید مشخص و شفاف باشد و قسمتی از این درآمدها باید به ما داده شود و این حق ما است و متأسفانه اداره مالیات در این خصوص شفاف سازی نمی کند.

بریهی نژاد تصریح کرد: یکی از راه های عمده درآمدزایی ورود به ظرفیت های پیمانی است و با ارتباط با صنعت و دهیاران این اتفاق افتاده که امیدواریم سال آینده بهبود یابد و به سطح بالایی برسد.

وی اشاره به نبود اداره های دولتی در شهر چمران و افتادن بار آن بر دوش شهرداری چمران تصریح کرد: مطالبات بسیاری که بر عهده سایر نهادها است به علت نبود این ادارات به دوش مدیریت شهری افتاده و بار مدیریت منابع انسانی و مالی و مسائل مرتبط با آن به عهده شورای شهر قرار گرفته است.

شهردار چمران افزود: در حدود ۱۵ مترمربع سرانه فضای سبز این شهر به ازای هر شهروند چمرانی است که نشان می دهد بالاتر از استاندردهای جهانی است.

بریهی نژاد با بیان اینکه وجود رودخانه جراحی خود به خود یک بستر گردشگری است خاطرنشان کرد: ایجاد سدهای متعدد در بالادست کشاورزان را دچار مشکل کرده است و با بسته شدن سدها در فصل زمستان دچار بحران بودیم.

وی با اشاره به اینکه طرح تفصیلی شهر چمران از ۳ سال پیش تا کنون در دست اجرا است، تصریح کرد: این شهر۳۴ هزار نفر در شهرک های قائم و بعثت ساکن هستند و ۲۲ هزار نفر هم در خود شهر چمران زندگی می کنند و  ۷۰ درصد جمعیت شهر در بخش صنعتی شاغل هستند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار