شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۰۳۴۴
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۳
دکتر آرزومند: سامانه سمعک برای اولین بار در کشور در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و با هدف ایجاد نظم و انضباط مالی در خرید کالا و خدمات توسط واحدهای درمانی، بهداشتی، آموزشی و اداری دانشگاه طراحی و راه اندازی شده است

روز سه شنبه 25 اسفندماه 94 از سامانه خرید کالا و خدمات با عنوان سامانه "سمعک" با حضور دکتر منصور آرزومند مشاور رئیس دانشگاه و رئیس اداره بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات دانشگاه، مهندس احسان بیگ زاده مدیر آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه و کارپردازان واحدهای مختلف تابعه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپوراهواز رونمایی شد.

دکتر آرزومند در ابتدای این مراسم گفت: این سامانه برای اولین بار در کشور در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و با همکاری مدیریت آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه طراحی و راه اندازی شده است.

وی بیان داشت: سمعک مخفف "سامانه مدیریت عملکرد کارپردازان" است که دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با چندین هدف این سامانه را طراحی و راه اندازی نموده است که یکی از اهداف آن ایجاد نظم و انضباط مالی در خرید کالا و خدمات توسط واحدهای درمانی، بهداشتی، آموزشی و اداری دانشگاه می باشد.

آرزومند هدف بعدی طراحی این سامانه را ایجاد بانک اطلاعاتی شناسایی اقلام و کالاها به همراه آخرین قیمت ها برشمرد و اضافه کرد: مدیران و مسئولان دانشگاه می توانند از طریق این سامانه برای پرداخت اسناد مالی در جریان آخرین قیمت کالاها قرار گیرند و همچنین نظارت عملی و کاربردی دقیقی را با هدف اصلاح خریدهای بیمارستانی و اداری داشته باشند.

مشاور رئیس دانشگاه عنوان کرد: با کمک این سامانه می توان عملکرد کارپردازان واحدهای مختلف تابعه دانشگاه را ارزیابی نموده و همچنین از سوء استفاده احتمالی فروشندگان جلوگیری شود، چرا که در این سامانه تمام کالاها و خدمات موردنیاز دانشگاه با ذکر آخرین قیمت در سامانه ثبت شده اند و کارپردازان می توانند با مراجعه به این سامانه از آخرین مشخصات و قیمت کالاها اطلاع پیدا کنند.

وی افزود: از طریق این سامانه می توان عملکرد خرید کالا و خدمات را شفاف سازی نموده و میزان بودجه و اعتبارات واحدهای مختلف دانشگاه را پیش بینی نموده و برای تامین بودجه مورد نیاز اقدام نمود.

 آرزومند تصریح کرد: بیش از 8 هزار کالا و خدمات مورد نیاز واحدهای مختلف دانشگاه شناسایی و قیمت آنها در این سامانه ثبت شده است و همچنین درصدد هستیم جهت کاربردی نمودن همیشگی این نرم افزار، قیمت ها به صورت دوره ای به روز رسانی شوند.

وی بیان داشت: قیمت های ثبت شده در این سامانه از طریق فروشندگان بازار، سایت های رسمی مورد تائید مراجع قانونی و دولتی، شرکت های اصلی تولید و توزیع کالا و کارپردازان دانشگاه جمع آوری و در سامانه ثبت شده اند.

رئیس اداره بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات دانشگاه اظهار داشت: مدیران، مسئولین و کارپردازان می توانند از طریق وب سایت اداره بازرسی دانشگاه به آدرس"http://takrim.ajums.ac.ir" و همچنین نصب نرم افزار سمعک بر روی گوشی های اندروید خود به این نرم افزار دسترسی پیدا کرده و در هنگام خرید، با اتصال به اینترنت از آخرین قیمت ها اطلاع پیدا کنند و ان شاءالله در سال آینده برای گوشی های اپل نیز فرمت مناسب طراحی خواهد شد.

وی گفت: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) که فرموده اند لازم است در انجام هر کاری اقتصاد مقاومتی را سرلوحه خود قرار دهیم، امیدوارم با راه اندازی این سامانه از هزینه های دانشگاه در قالب خرید کالاهای مصرفی درمانی و غیردرمانی و خدماتی صرفه جویی نمائیم.

 آرزومند در پایان خاطرنشان کرد: کارپردازان واحدهای مختلف تابعه دانشگاه موظف هستند از ابتدای سال 95 کلیه خریدها و خدمات خود را طبق سامانه سمعک انجام دهند و کارپردازانی که چنین عملکردی داشته باشند، مورد تشویق قرار گرفته و با کارپردازنی که خارج از محدوده سامانه خرید کنند، برخورد خواهد شد.











نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار