شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۰۳۴۸
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۲
عبدالسیدعقیلی پور مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز آبادان شد
مهندس عبدالسیدعقیلی پور عقیلی که بعنوان مدیر اجرایی سازمان شب و روز تلاش نموده تا فضای سبز آبادان چندین برابر گشته است. اینک بطور هدفمند و هوشمندانه در صدد توسعه فضاهای سبز آبادان با سبک های جدید و مطابق شهرهای مدرن این زمینه نماید.


در هر شهر  آرامشی که محیط شهری به شهروندان و مسافران القاء می نماید سهم درصد بالایی از آن ،مختص فضای سبز،پارکها و المانهای شهری همان شهر می باشد. 
یکی از ذاتی ترین وظیفه هر سازمان پارکها و فضای سبز کاشت،داشت و برداشت می باشد که هر کدام از این مراحل خود به فاکتورهایی مثل خاک حاصلخیز،آب و هوای مناسب و شرایط محیطی و اقلیمی آن منطقه متغییر می باشد .در شهرهای شمال بطور مثال با کمترین فعالیت زمین های شهری همه سبز هستند فقط باید فضا سازی شوند نه تغییر خاک لازم است ،نه آبیاری دستی و مکانیکی احتیاج  می باشد.که این امر خیلی باعث تسهیل امور این سازمانها می گردد. در شهرهای جنوبی  مثل آبادان که دارای آب و هوایی گرم و خشک با گردو غبارهای طولانی مدت ،خاک شور و لم یزرع یا آلوده شده توسط آلاینده های حاصل از جنگ ،فعالیت های شرکت های  فعال در منطقه گردیده حتما می بایست برای ایجاد فقط و فقط یک مترچمن چندین متر خاک برداری،خاکریزی،زه سازی و .... می باشد البته آبیاری مستمر و مداوم با تانکر نیز را باید اضافه نمود .به این همه مشکل کمبود شدید نیروی انسانی متخصص و باغبان را نیز باید اضافه نمود. 
با توجه به مطالب بالا مدیریت چنین سازمانی حتما سخت خواهد بود . 


شهر آبادان تا کنون چندین مدیرعامل را بر صندلی مدیریت این سازمان دیده که تقریبا در این چند سال اخیر که کارهای بزرگی در این سازمان و در سطح شهر صورت پذیرفته است دو نام درخشان و پرکار بوده اند.یکی مهندس برقول که اینک شهردار منطقه دو آبادان گردیده است و دیگری مهندس عبدالسیدعقیلی پور  عقیلی که بعنوان مدیر اجرایی سازمان شب و روز تلاش نموده تا فضای سبز آبادان چندین برابر گشته است. اینک بطور هدفمند و هوشمندانه در صدد توسعه فضاهای سبز 
آبادان با سبک های جدید و مطابق شهرهای مدرن این زمینه نماید.
چندی پیش دکتر محمود رضاشیرازی،( که یکی از اهدافش در بدو ورود به آبادان شناسایی و تربیت نیروهای متخصص و تلاشگر اعلام نموده بود) مهندس عبدالسیدعقیلی پور  عقیلی را بعنوان نفر اول این سازمان معارفه نمود. با شناختی که از مهندس عقیلی داریم بدون شک باید شاهد تحول بزرگ سبزی در آبادان باشیم     

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار