شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۰۳۶۲
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۶
محمد درويش: روز جهانی آب می توانست، امسال متفاوت از سال های بی خاصیت قبلی باشد که به دلیل تقارن با تعطیلات نوروزی، بی خاصیت تر هم شده است! این هم از بخت نیاری های دوستداران محیط زیست است که یا مناسبت هاشان به نوروز می خورد و مملکت تعطیل است یا می شود روز ملی عزای عمومی!
به هر حال سخنان ناامیدکننده آقای چیت چیان در مراسم افتتاح سد سیمره در آخرین روزهای سال ۹۴ و حمله بی سابقه وی به منتقدان سدسازی و طرح های انتقال آب بین حوضه ای، در خوشبینانه ترین حالت نشان داد که چه طیف قدرتمندی در درون آن وزارتخانه حضور دارد؛ طیفی که می تواند در کمتر از شش ماه باورهای وزیری که علنا اعتراف کرد: " باید پایان عصر سدسازی اعلام شود و ما دستکم برای سی میلیارد آبی که نداشته و نداریم با افراط در سدسازی، سدهای بزرگ مخزنی ساخته ایم." ۱۸۰ درجه تغییر دهد!! در حالی که مهم ترین راه گرامی داشت روز جهانی آب، تسهیل قوانین برای سرمایه گذاری در حوزه استحصال انرژی های نو است که آقای چیت چیان با همین سعار برنامه کاری خود را شروع کرد!
اما متاسفانه اینک در روز جهانی آب، ما برخوردار از وزیری در راس وزارت نیرو هستیم که به جای آنکه محیط زیستی ترین وزیر تاریخ وزارت نیرو باشد، در طول یازده دوره دولت پس از بهمن ۵۷، هیچیک از همتایانش اینگونه علنی به دوستداران محیط زیست و مخالفان غلبه تفکر سازه ای در مدیریت آب نتاخته بودند! و همه این سخنان در آیین افتتاح سدی بیان شد که حتی بسیاری از کارشناسان وزارت نیرو نسبت به جانمایی و ساخت آن با توجه به بحران در جلگه خوزستان و کمبود حق آبه هورالعظیم اعتراض های جدی دارند.
واقعا متاسفم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار