شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۰۳۹۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۳
شوشان - عبدالرحیم سوار نژاد
شهر مسجدسلیمان بهارش باصفاست و رنگ زمینش با همه جا در این فصل تفاوت دارد و قشنگتر به نظر می رسد گشت در روستاهایش حال آدمی را تغییر می دهد و ابتکارات و همت. و تلاش روستائیانش مثال زدنی و بی بدیل است.
 باورکنید اغراق نمی کنم ومتعصابانه نمی گویم که واقعیت دارد و برای اثبات آن نمونه ای را بیان می کنم، با عبور از روستای هفت شهیدان مسجدسلیمان در مسیر لالی بعد از روستای گاوداران ، دو راهی وجود دارد که پس از طی کردن مسافت ۲۰ کیلومتر جاده پر پیچ و خم اما با صفا به روستای سلیران می رسیم .
 نام این روستا برای بسیاری از سیاسیون با اینکه شایدمسیرش را هم نشناسند به دلیل اینکه سالهای پیش معلمی به نام کرامت اله دانشیان در مدرسه اش تدریس کرده است آشناست ، در این روستا سرود بهاران خجسته باد سروده شده است و مدرسه اش که امروز غریب و بی دانش آموز است شهرت جهانی دارد! و امامزاده سبزپوش از نوادگان امام موسی بن جعفر (ع) که کراماتش زبانزد اهالی است و گنبد سبزش چون گوهری در ورودی سلیران می درخشد نگاه هر تازه واردی را به خود می دوزند و میل بازگشت قدیمی ها را مضاعف می سازد.
 برای حضور در جشنواره فرهنگی ورزشی که به همت اهالی و پیگیری خوب جناب حجت الاسلام مصطفی بردبار برادر شهیدان بردبار به یاد شهدای روستای سلیران برگزار شده بود با تماشای طبیعت زیبا و گندمزارهای سرسبز که عبور از پیچ و خمها و گردنه های جاده را آسان می نمود به سلیران رفتم،جمع باصفای مردم روستا و همدلی آنان خیلی زیبا بود زیباتر و بزرگتر از آنچه می پنداشتم آنجا بوی معرفت و یکدلی و مهربانی شامه را نوازش می داد و وقتی دستهایت را در دستهایشان فشار می دادند معنای محبت را می شد فهمید.
برگزاری مسابقات مختلف و برنامه های متنوع و دادن هدایا و انجام سخنرانی برای ایجاد انگیزه و شکوفایی و بازگشت رونق به روستابسیار اثر گذار است و این اقدام قشنگ توسط افرادی که ریشه و اصالت خویش را می شناسند در جایی که بسیاری از مدیران هنوز آنجارا ندیده اند و بهتر بگویم از این موهبت محروم مانده اند برایم شوق انگیز و خوشحال کننده و پرامید بود ، این حرکت مردمی می تواند یک الگو برای دیگرروستاها قرار گیرد ، جشنواره بسیار موثری که تحرک همراه با حس همگرایی در میان اهالی و ساکنان سلیران را آشکار می ساخت و بزرگ منشی آنان را نشان می داد.
 حیفم آمد این حس قشنگ را به دوستان انتقال ندهم و از کنارش بگذرم وقتی کودکان کلمات را بر زبان می آوردند توانستن را می فهمیدم و بیشتر از همیشه امیدوار می شدم انتظار است مسئولین به این موضوعات که از محوری ترین برنامه ها برای روحیه بخشی وایجاد نشاط و شادابی در جامعه هستند توجه بیشتری داشته و تقویت نمایند تا با توکل برخدا و توسل به یاد و نام شهدای عزیزی که آرامش را با تقدیم جان آوردند خیر و برکت در هر کوی و برزن جاری گردد و چنین نمادهای وحدت آفرینی رواج یابند.
کار اهالی سلیران قابل تحسین و تقدیر است و اصلا فکر نمی کردم بتوان چنین جمعیتی را در این روستا جمع نمود! تعطیلات نوروزی یک فرصت ارزشمند برای در کنار هم قرار گرفتن است و در این فرصت می توان داشته های خود را شناخت .
 واقعا دست مریزاد .

savarnejad@yahoo.com

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
امید
|
United States
|
۰۲:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۷
comment
0
0
comment یادش بخیرزمان جنگ چقدرروستاشلوغ بودعصرهاوالیبال
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار