اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۰۴۰۱
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۴
در اولین نشست شورای اداری خوزستان چه گذشت؟
خوزستان ملی ترین استان کشور است نه به دلیل نفت و گاز و آب بلکه به دلیل خون های در هم تنیده ای که برای دفاع از آن در کنار هم ریخته شده است.
اختصاصی شوشان: اولین جلسه شورای اداری خوزستان 7 فروردین 95 در سالن شهید هاشمی استانداری خوزستان با حضور دکتر نوبخت سخنگوی دولت و مدیران اجرایی خوزستان برگزار شد.

در این نشست ، مقتدایی استاندار خوزستان ضمن اشاره به کارهای بزرگ تدارکاتی ملی در خوزستان اعم از مراسم اربعین و راهیان نور عنوان کرد: باید تلاش کرد این امکانات به شکل دایمی در خوزستان تمهید شود تا هر ساله نیاز به استقرار مجدد نداشته باشد. استاندار از زحمات سپاه. ارتش. نیروی انتظامی و اداره کل اطلاعات خوزستان بخاطر امنیت حاکم بر استان و مرزها تشکر کرد. وی ادامه داد : خوزستان 19 نماینده دارد که علاوه بر 18 نماینده من نوزدهمین آن هستم زیرا اهتمام استانی وجود دارد.

استاندار خوزستان افزود: خوزستان ملی ترین استان کشور است نه به دلیل نفت و گاز و آب بلکه به دلیل خون های در هم تنیده ای که برای دفاع از آن در کنار هم ریخته شده است.

همچنین نوبخت سخنگوی دولت که میهمان ویژه اولین نشست شورای اداری استان بود گفت: در برنامه پنجساله آینده موضوع آب. محیط زیست و صندوق های بازنشستگی از اهم سرفصل هاست
سخنگوی دولت گفت: از همین ابتدای سال در حساب های مرتبط با وزارت نیرو و جهادکشاورزی 6 هزار میلیارد تومان پول وجود دارد که از محل صندوق ذخیره ارزی صورت گرفته تا در طرح 550 هزار هکتاری خوزستان استفاده گردد.

وی گفت: یک ردیف مرتبط با توسعه پایدار خوزستان و جاری و هزینه ای و تملک دارایی ردیفی خاص با 100 میلیارد تومان گذاشته شده است. 100 میلیارد تومان دیگر نیز برای بهبود وضعیت رودخانه کارون وجود دارد و برای توسعه خرمشهر نیز 50 میلیارد و برای اتصال راه آهن خرمشهر به بصره 50 میلیارد و ب ای خارج کردن مغروقه های اروند نیز 30 میلیارد تومان ردیف در بودجه وجود در نظر گرفته شده است.

نوبخت در ادامه گفت: از طرح ملی بحث پیش ران های توسعه مثل گردشگری نیز خوزستان سهم می برد چرا که هم مواریث طبیعی دارد و هم مواریث فرهنگی مامند یادمان های دفاع مقدس محور چهارم برنامه توسعه آینده آبادی سواحل خلیج فارس به نام مکران است که خوزستان نیز می تواند در آن نقش و سهم داشته باشد.

وی گفت: از مدیران اجرایی در سه قوه و نیروهای مسلح در بحث اقدام و عمل مورد تاکید مقام معظم رهبری انتظار داریم که ایجاد اشتغال و حمایت از تولیدات داخلی را به طور جد دنبال کنند.
نوبخت ادامه داد: مانند یک شناسنامه و پرونده پژشکی باید ظرفیت تمام صنایع مان مدون باشد. می توانیم واحدهای دانش بنیان را در خوزستان تقویت کنیم. از این رو انتظار من به عنوان رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور این است که در چارچوب اقتصاد مقاومتی و از همین جا کار کنیم.

سخنگوی دولت در ادامه با اشاره به وضعیت تولید در کشور گفت: از واحدهای تولیدی نیمه فعال هرچه سریع تر باید گزارش گیری شود و مشکلات آنها اعم از مدیریتی یا نقدینگی شان را رفع کنیم چرا که زودتر به تولید می رسند و آماده ایم به واحدهای تولیدی نیمه فعال و بدهکاران بانکی حمایت کنیم البته نه واحدهای تولیدی متخلفی که وام های تولیدی را در محل دیگر هزینه کرده اند بنابراین از لیست صنایعی دفاع می کنیم که نه از مرداخت بدهی به نژام بانکی استنکاف ورزیده اند بلکه شرلیط اقتصادی حاکم آنها را با مشکل مواجه کرده است.

سخنگوی دولت در بخش دیگری از سخنان خود گفت: آماده ایم تا خوزستان را به عنوان استان پایلوت برای دفاع از صنایع داخلی انتخاب کنیم و در صورت تهیه لیست صنایع حتا در ماه آینده در جلسه شورای اداری آن شرکت کنیم و مصوباتی در جهت حمایت داشته باشیم.


comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۵
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۷
comment
0
3
comment غرضی.فروزنده.معین.میردادمادی.امیر حیات مقدم.مقتدایی.مدنی.
افراد فوق استاندار خوزستان بودند.
همه این افراد باید در پیشگاه خداوند جوابگو باشند.
چه طور به قدرت رسیدند.چگونه قدرت را حفظ کردند.چه افرادی را سر کار اوردند.
نیت ایشان از کار هایشان چه بود.
مشاهده میشود مسیر سخت است.
comment
راوی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۸
comment
0
1
comment جناب مقتدایی باهمه احترام با این یکی مخالفم شما اولین نماینده مردمی ودولتی وقلبی خوزستان هستید موفق ومؤید باشید همه مردم استان دوستت. دارند .
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۸
comment
0
0
comment بدلیل انتخاب نشدن اصلاح طلبان در مجلس دهم در استان خوزستان ناچاراست به این نحو [...] انتخابات را جبران نمایید
comment
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۹
comment
0
0
comment نمیتوان شمار را بعنوان نماینده نوزدهم قبول کرد
از فعالیت شما کمال تشکر را داریم
comment
محمود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۰
comment
0
1
comment با سلام.
جناب آقاي مقتدائي عزيز، از زحمات شما واقعا متشكريم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار