شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۰۴۱۴
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰
شهردار آبادان در گفت و گوی اختصاصی با شوشان خبر داد:
شهردار آبادان گفت: خدماتی که درشش روز ابتدایی سال جاری صورت گرفته در چند بخش تقسیم می شود...

شوشان: شهردار آبادان دکتر شیرازی در گفت و گو با شوشان درخصوص اقدامات صورت گرفته شهرداری تحت مدیریتش در شش روز ابتدایی سال 95 گفت: خدماتی که درشش روز ابتدایی سال جاری صورت گرفته در چند بخش تقسیم می شود که در نخستین بخش می توان  از آماده سازی سه کمپ ویژه اسکان میهمانان نوروزی در سطح شهر نام برد.

 وی در ادامه گفت: کمپ اصلی در خیابان دهداری سالن ورزشی ولیعصر (متعلق به اداره ورزش و جوانان) است که در اختیار شهرداری قرار گرفته، دارای ظرفیت بالا و مجهز به تمامی امکانات است و از آنجایی که در سال های قبل نیز یکی از کمپ های اصلی ما بوده میهمانان عموما مسیر رسیدن به این کمپ را می شناسند. وی افزود: در این مکان تجهیزات پخت نان، آش و غیره برای میهمانان مهیا شده است.

شیرازی اظهار کرد: دومین کمپ، سالن ورزشی شهدای آموزش و پرورش واقع در ایستگاه هشت است و سومین کمپ نیز مدرسه شهدای آموزش و پرورش واقع در بلوار دهداری است. در زمان حاضر  کمپ ها آماده پذیرش میهمانان نوروزی است و تاکنون حدود 106000نفر  ازمیهمانان عزیز و هموطنان گرامی  در  کمپ ها اسکان داده شده اند البته به این آمار به طور جداگانه یکصد و پنجاه هزار نفر از راهیان سرزمین های نور و شهادت و فرهنگیان عزیز را باید اضافه نمود.
 
قایقرانی، جت اسکی و لنج سواری بر روی رودخانه ها
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیش بینی برنامه های تفریحی در ساحل رودخانه بهمنشیر تصریح کرد: در زمان حاضر اسکله قایقرانی تفریحی فجر ما آماده شده است که با امکاناتی نظیر  قایقرانی، جت اسکی و لنج گردشگری تا این لحظه حدود 145000 نفر ساعات خوب و مفرحی را در این مکان سپری نموده اند. و استقبال میهمانان و همشهریان نیز نسبتا خوب بوده است. مضیف عربی ویژه گردشگری مجللی نیز در کنار آن به منظور جذب گردشگر و آشنایی بیشتر میهمانان با زیست بوم (فرهنگ بومی) منطقه در این محل آماده شده است.

شهردار آبادان گفت: در ساحل اروندرود نیز کشتی رانیا به منظور انجام گشتهای تفریحی بر روی رودخانه پیش بینی شده است و در حال انجام وظیفه است.
 
جشن ۹۰ سالگی شهرداری
شیرازی افزود: جشنی ۲۵ روزه برای ایام تعطیلات در نظر گرفته شد که این برنامه بر روی اسکله هفت شرکت پالایش نفت به مناسبت جشن ۹۰ سالگی شهرداری آبادان برگزار می شود اسکله تفریحی اروند رود ضمن آنکه در پارک معلم نیز برای مردم به مدت سه روز جشن برگزار می شود.

وی اظهار کرد: تلاشمان بر ایجاد فضای مفرح و شاد برای میهمانان نوروزی و به ویژه شهروندانی است که امکان رفتن به مسافرت را ندارند و میزبان هستند. سیرک نیز برای بازدید مردم فعال است.
شیرازی تصریح کرد: سال گذشته ما پذیرای ۳.۵ میلیون مسافر، میهمانان نوروزی و کاروانهای راهیان نور در آبادان بودیم که به دلیل شرایط آب و هوایی بهتر این بخش از کشور پیش بینی می شود که امسال پنج میلیون نفر به آبادان بیایند. ظرفیت برای پذیرایی این تعداد مسافر تدارک دیده شده است و تا روز پنجم فروردین حدود یک و نیم میلیون نفر وارد آبادان شده اند که این آمار از تعداد ورود ماشین ها به آبادان بدست آمده است.
 
راه اندازی تورهای گردشگری شهری
شهردار آّبادان در بخش دیگری از سخنان خود از پیش بینی تورهای گردشگری با مشارکت سازمان میراث فرهنگی از دو محل کمپ ایستگاه هشت و مدرسه شهدای آموزش و پرورش واقع در بلوار دهداری  خبر داد و گفت: به طور روزانه از ساعت ۱۱ به مدت دو ساعت تور گردشگریمان که شامل مینی بوسهای وی. آی. پی سازمان اتوبوسرانی هستند به همراه پذیرایی را به منظور بازدید از نقاط دیدنی شهر را دایر می کنیم و این سوای از تورهای گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند است.
شیرازی افزود: تلاشمان بر این است که خودروهای کمتری در سطح شهر تردد کنند تا مشکل ترافیکی حادی ایجاد نشود.
وی اظهار کرد: همچنین تعدادی تاکسی گردشگری را نیز مهیا کرده ایم تا میهمانان برای رفتن به مرکز شهر از آنها استفاده کنند.

خدمات اطلاع رسانی  و تبلیغات محیطی نوروزی
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: علاوه بر خدمات فوق همکاران زحمتکش شهرداری آبادان با پیش بینی ،طراحی و انتشار کاتالوگ،نقشه و دیگر ابزارهای اطلاع رسانی همچون بیلبورد و پرتابل های شهری حجم نسبتا قابل توجهی در جهت اطلاع رسانی، تبریک سال جدید و علی الخصوص بزرگداشت شهدای بزرگوار و فرزندان ایثارگری که در جبهه های حق علیه باطل هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم که همگی براستی عباس های زمان بودند گامهای خوبی برداشته اند. 

سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل
وی ادامه داد: فرمایشات گوهربار مقام عظمای ولایت در پیام نوروزی و تاکیدات معظم له درخصوص سال 95 که سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل نامیده شده است را نصب العین قرار داده ایم و استارت آغاز این امر بصورت جدی و با خروجی ملموس  را در شهرداری آبادان در نظر گرفته ایم.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار