شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۰۴۳۱
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۹
احتمال وقوع تندباد با سرعت بیش از 50 کیلومتر
مسافران نوروزی از اتراق یا نزدیک شدن به حاشیه رودخانه ها و مسیل ها خودداری کنند چون احتمال آبگرفتگی در شمال خوزستان و نیز ارتفاعات وجود دارد.
مدیر کل هواشناسی خوزستان با اشاره به وزش بادهای به نسبت شدید از اوایل وقت روز یکشنبه در خوزستان گفت: وقوع تندبادهای لحظه ای که گاهی به سرعت بیش از 50 کیلومتر خواهد رسید پیش بینی می شود.

کوروش بهادری یکشنبه با بیان اینکه سرعت باد در ظهر یکشنبه 30 کیلومتر در ساعت است.اظهار کرد: به دلیل وقوع تندبادهای لحظه ای، احتمال فعال شدن چشمه های گرد و غبار و کاهش دید در بخش هایی از استان به ویژه مناطق مرزی و مرکزی از جمله اهواز در روزهای یکشنبه و دوشنبه دور از انتظار نیست. وی افزود: چشمه های گرد و غبار درون استانی است و خلیج فارس نیز مواج پیش بینی شده است.

بهادری توصیه کرد: مسافران نوروزی از اتراق یا نزدیک شدن به حاشیه رودخانه ها و مسیل ها خودداری کنند چون احتمال آبگرفتگی در شمال خوزستان و نیز ارتفاعات وجود دارد.

مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت:همچنین با ورود سامانه بارشی از شب گذشته بارش ها از اوایل وقت یکشنبه در برخی نقاط خوزستان آغاز شده و تا اوایل وقت سه شنبه ادامه خواهد داشت.
وی ادامه داد: بارندگی تمامی خوزستان را در بر می گیرد و بارش ها در مناطق شمال، شرق و ارتفاعات زاگرس از جمله دهدز، ایذه، لالی، گتوند، مسجدسلیمان و اندیمشک از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود. 

بهادری خاطرنشان کرد: در روز 13 بدر نیز آسمان نیمه ابری و احتمال بارش پراکنده وجود دارد ولی اطلاعات دقیق تر در روزهای آینده منتشر می شود.

خوزستان از اوایل دهه 80 با مشکل گرد و غبار روبه روست و کارشناسان سدسازی های بی رویه و خشک شدن تالاب ها به ویژه تالاب هورالعظیم را عامل اصلی این پدیده می دانند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار