اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۰۵۷۷
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۵
مصاحبه عیدانه با سیاووش بختیاری‌زاده
سال 94 را سال خوبی برای خودم دیدم، چرا که پس از سال‌ها به لیگ برتر فوتبال کشور برگشتم
گفت‌وگو: پریسا زنگنه‌منش



سرمربی تیم فوتبال استقلال اهواز که در این تیم بالا و پایین‌های بسیاری داشته و یک رفت و برگشت فوتبالی را هم در استقلال تجربه کرده است، از سال 94 و اتفاقات فوتبالی و غیرفوتبالی آن گفت.
 
 با سیاوش بختیاری در خصوص مسایل مختلفی؛ از اتفاقات فوتبالی او در سال 94 تا کتابی که در دست چاپ دارد، به صحبت پرداختیم که در ادامه می‌خوانید:
 
*آقای بختیاری‌زاده سال 94 برای شما چگونه گذشت؟
 
سال 94 را سال خوبی برای خودم دیدم، چرا که پس از سال‌ها به لیگ برتر فوتبال کشور برگشتم و موفق شدم در بالاترین سطح فوتبال ایران حضور پیدا کنم. البته از طرفی با توجه به این‌که در این سال پیشکسوتان فوتبالی‌مان را از دست دادیم، آزرده خاطر هم شدم.
 
*از پذیرفتن هدایت استقلال اهواز هم بگویید.
 
برای من مایه افتخار بود که هدایت این تیم مردمی را بر عهده بگیرم و از این‌که استقلال اهواز را پس از چندین سال دوری از لیگ برتر، باز هم در بالاترین سطح فوتبال ایران دیدم، خیلی خوشحال شدم. به جرات می‌توانم بگویم استقلال اهواز یکی از پرطرفدارترین تیم‌های استان و یکی از ریشه‌دارترین و قدیمی‌ترین تیم‌های ایران است. سال‌ها بود که غیبت این تیم در لیگ برتر احساس می‌شد ولی برگشت آن به لیگ برتر مایه امیدواری و خوشحالی تمام فوتبال‌دوستان و خوزستانی‌ها شد.
 
*این تیم در اولین حضور خود پس از سال‌ها دوری از لیگ حرفه‌ای ایران، با مسایل و حاشیه‌های بسیاری دست و پنجه نرم کرد، در این خصوص صحبت می‌کنید.
 
بله، متاسفانه به همین صورت است. نتایج ضعیف و مسایل حاشیه‌ای فراوان باعث شد که سال 94‏‏، سال خوبی برای این تیم محبوب نباشد.
 
*خود شما هم در سال 94 یک رفت و برگشت فوتبالی به این تیم داشتید.
 
ابتدای فصل زمانی که کار را با این تیم آغاز کردم، با توجه به فرصت خیلی کمی که برای حضور در لیگ در اختیار داشتم، به نظرم شروع بدی نداشتیم ولی پس از پنج شش هفته، افیون فوتبال این روزهای فوتبال حرفه‌ای گریبان‌گیر من و تیم استقلال محبوب شد و قدرت بالای این افیون، باعث جدایی من از تیم استقلال شد.
 
این جدایی هشت هفته به طول انجامید؛ هشت هفته‌ای که برای تیم استقلال بسیار گران بود و من پس از این هشت هفته نیز با تجربه بیشتر و نگاهی بهتر، مجددا به تیم محبوب برگشتم و تمام عواملی که باعث رنجش استقلال و هواداران آن شده بود، به نوعی از تیم کنار گذاشته شدند. نگاه من معطوف به نیروهای جوان و بومی شد تا بتوانیم هم برای دور برگشت لیگ و هم برای سال‌های آینده استقلال اهواز، تدبیری اندیشیده باشیم و خوشحالم که این جوانان خیلی زود خود را باور کردند و نام استقلال اهواز را در همان یکی دو بازی اول، به ویژه در بازی با استقلال تهران در ورزشگاه آزادی پرآوازه کردند.
 
*سال 94 را هم با پیروزی برابر راه‌آهن، همان تیمی که شکست برابر آن در نیم‌فصل اول باعث اخراج شما شد به پایان رساندید.
 
بله، سال 94 را با یک پیروزی خوب مقابل این تیم به پایان رساندیم. راه‌آهن در هفته ششم شکست بدی را به تیم ما تحمیل کرد و این ناکامی، تلخی برکناری را نیز به همراه داشت ولی ‌توانستیم انتقام سختی از این تیم بگیریم.
 
*فکر می‌کنید باتوجه به مشکلات بسیاری که همچنان همراه شما و تیم است، بتوانید سال 95 را خوب شروع کنید؟
 
من هنوز هم برای ماندن تیم در لیگ برتر نا امید نیستم، چرا که همیشه هم گفته‌ام انسان با امید زنده است و ان‌شاءالله که بتوانیم سال جدید را خیلی غرورانگیز و آن هم از بازی پیش‌رو با پدیده و در کنار حرم آقا امام رضا (ع) آغاز کنیم.
 
*بهترین و بدترین بازی‌های تیم‌تان در سال 94 را کدام دیدارها می‌دانید؟
 
بازی با استقلال تهران در آزادی بهترین بازی و مسابقه با راه‌آهن در دور رفت بدترین دیدار تیم من بود.
 
*مهم‌ترین کاری که در سال 94 انجام دادید، چه بود؟
 
استفاده از تعداد بسیار زیادی از جوانان بومی خوزستان و اثبات حقانیت فوتبال خوزستان با این جوانان بود.
 
*اکنون از این‌که هدایت استقلال اهواز را پذیرفته‌اید، پشیمان نیستید؟
 
انتخاب استقلال یکی از بزرگترین افتخارات زندگی من است اما به خاطر موقعیت فعلی تیم، شرمنده تمام هواداران فوتبال خوزستان هستم ولی آن‌ها باید بدانند که سیاوش و تیم استقلال در استان ثروتمند خوزستان بسیار تنها هستند. من با وجود جایگاه نامناسب تیم و شرایط نه چندان مطلوب آن، از پذیرفتن هدایت تیم پشیمان نیستم و در آینده نیز پشیمان نخواهم شد. استقلال نام بسیار بزرگی دارد و هر مربی‌ای در ایران آرزوی مربیگری در این تیم را دارد.
 
*کمی از فوتبال فاصله بگیریم؛ در سال 94 با توجه به مشغله‌هایی که داشتید، چقدر برای در کنار خانواده بودن وقت گذاشتید؟
 
اگرچه من به فردی خانواده دوست معروف هستم اما متاسفانه حضور در لیگ برتر و علاقه به نام استقلال اهواز و اعتبار این تیم، باعث شد کمتر در کنار خانواده‌ام باشم و بیشتر به فکر مسایل تیم و لیگ برتر باشم.
 
*از برخورد مردم با شما در مجامع عمومی و خواسته‌های‌شان هم بگویید.
 
شاید اگر من در گیلان، تبریز، مشهد یا تهران بودم، این‌قدر تحت فشار مردم فوتبال‌دوست نبودم. مردم خوزستان، پیر و جوان، زن و مرد آن‌قدر به فوتبال علاقه‌مند هستند که در تمام جهات و نقاط باید با صبر و حوصله جوابگوی این عزیزان باشیم.  در دور رفت شدیدا تحت فشار و اعتقادات این عزیزان بودم ولی در دور برگشت اگر چه جایگاه ما در جدول تکان نخورده است ولی فقط و فقط به واسطه استفاده از نیروهای جوان و بومی، شدیدا مورد استقبال و حمایت این مردم هستم که جا دارد از آ‌ن‌ها تشکر کنم.
 
*امسال زمان سال تحویل کجا بودید؟
 
در کنار خانواده‌ام بودم و باید بگویم هیچ وقت کنار خانواده بودن را با دنیا عوض نمی‌کنم.
 
* عیدی هم دادید؟
 
بله‎؛ به همسرم، پسرانم کوشا و کاوه و تک دخترم تیام و همچنین بازیکنان تیمم و همکارانم عیدی دادم و البته هیچ کسی هم به من عیدی نداد. (با خنده)
 
*چرا؟
 
بعد از فوت پدرم و پدر همسرم که هر دو از عزیزان من بودند، دیگر کسی به من عیدی نداد و من همیشه در عید از این دو عزیز عیدی می‌گرفتم.  به همه فوتبال دوستان و تماشاگران عزیز نیز توصیه می‌کنم حرمت پدر و مادرها و بزرگترها را داشته باشند.
 
*شنیده‌ام کتاب خاطرات‌تان هم در دست چاپ است؟
 
بله همین طور است؛ شروع فوتبال من با پیروزی انقلاب همراه بود و من در این کتاب اتفاقات 37 سال فوتبال ایران و خوزستان را از لیگ قدس، جام آزادگان تا لیگ حرفه‌ای و تیم‌های ملی ایران نوشته‌ام و فقط و فقط به خاطر بعضی از مسایل و اتفاقاتی که ممکن است گریبان من را بگیرد، فعلا اقدام به چاپ آن نکرده‌ام.
 
*فرزندانتان هم به فوتبال علاقه دارند؟
 
کوشا 22 ساله است و علاقه بسیاری به فوتبال دارد و در پست‌های هافبک و دفاع وسط بازی می‌کند و تا مدتی پیش هم که سرباز بود، در تیم عقاب تهران مشغول به فعالیت بود.
 
کاوه هم 8 سال دارد و بسیار به دروازه‌بانی و تیم رئال‌مادرید علاقه دارد، برخلاف من و کوشا که طرفدار بارسلونا هستیم. تیام هم 19 ساله است و از کودکی باتوجه به این که زمانی‌که من مربی تیم استقلال اهواز بودم و او را همراه با خودم به تمرینات می‌بردم، به استقلال اهواز علاقه دارد. همسر و فرزندام در روزهایی که تیم ما بازی دارد، به حرم علی‌بن مهزیار می‌روند و برای موفقیت من و تیمم دعا می‌کنند.
 
*آرزوی شما در سال 95 چیست؟
 
برای مردم ایران و خوزستان و همچنین تمام اعضای تیم استقلال اهواز آرزوی سلامتی و تندرستی دارم. همچنین آرزومند پیروزی‌های سیاسی فراوان برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و پیروزی‌های ورزشی برای استقلال اهواز هستم. مهم‌ترین آرزویم این است که در سال 95، شرایط به صورتی رقم بخورد که تیم محبوب استقلال اهواز در لیگ برتر ماندنی شود.
 


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار