شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۰۶۰۸
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۸
با وجود آنکه تبعات پذیرش میزبانی کشور ثالث برای بازیهای‌ فوتبال ایران و عربستان برشمرده شد و «تابناک» به ابعاد این ماجرا به طور مفصل پرداخت، فدراسیون فوتبال ایران از «خواب رسانه‌ای» کشور در ایام نوروز کمال بهره برداری را کرد و پیش از بالا گرفتن آتش اعتراضات، زیر بار ننگ پذیرش ناامنی ایران از طریق پذیرش بازی در کشور ثالث رفته است؛ ننگی که ادعا شده دستور کنفدراسیون فوتبال آسیا است اما حقیقت چیز دیگری است!

به گزارش «تابناک»؛ پس از آنکه علی کفاشیان در گفت و گویی با رای دوستانش در کنفدراسیون فوتبال آسیا مبنی بر سلب میزبانی از ایران به دلیل واهی ناامنی کشورمان مهر تایید زد و از امارات متحده عربی به عنوان کشور میزبان سخن به میان آورد، رایزنی عربستان برای کوبیدن میخ بر تابوب امنیت ایران با تلاش برای تعیی سریع کشور ثالث شدت گرفت که ظاهراً نتایج مشخصی نیز داشته است.

فدراسیون فوتبال عربستان نیز همراستا با کفاشیان، دو کشور امارات و قطر را به عنوان میزبان بازی های خود برابر نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا معرفی کرده بود که این هم‌صدایی با تعابیر خاصی درباره شخص کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال، اسدی دبیرکل فدراسیون فوتبال و برخی دیگر از عوامل این مجموعه همراه شد و ضروریت حساسیت نهادهای مسئول را نسبت به این هم‌صدایی متذکر ساخت.

کنفدراسیون فوتبال آسیا به «مرگ» گرفت، کفاشیان به «ننگ» راضی شد؟!

حال در تازه‌ترین رویداد، طلال آل الشیخ رئیس کمیته رسانه‌ای فدراسیون فوتبال عربستان گفته است: «کنفدراسیون فوتبال آسیا کشور عمان را به عنوان میزبان بازیهای نمایندگان ایران برابر عربستان در لیگ قهرمانان آسیا معرفی کرده است. AFC منتظر پاسخ فدراسیون فوتبال عمان است و قرار شده است که عمانی ها جواب نهایی خود را روز چهارشنبه اعلام کنند.»

هرچند با شنیدن این خبر چنین تصور می‌شود که کنفدراسیون فوتبال آسیا به صورت سر خود به گزینه عمان رسیده اما شنیده‌های خبرنگار «تابناک» حکایت از آن دارد که با فدراسیون فوتبال ایران و عربستان درباره انتخاب میزبان مذاکره شده و بر «عمان» به عنوان گزینه نزدیک به ایران توافق شده است؛ اتفاقی که نشان می‌دهد هنوز نمی‌توان به طور کامل به مسئولان فدراسیون فوتبال ایران همچون مسئولان فدراسیون فوتبال عربستان اعتماد داشت!

با وجود گزینه‌های ایده‌آلی نظیر تاجیکستان برای میزبانی می‌توانست مورد تاکید ایران قرار گیرد و همانگونه که عربستان بر امارات و قطر تاکید کرد، ایران نیز بر گزینه‌هایش تاکید کند. البته ممکن است پیشنهاد مطلوب ایران مورد پذیرش عربستان و کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا که عمدتاً کشورهای عربی متحد عربستان در آن عضویت دارند، تایید نمی‌شد.

اما سوای اینکه کدام کشور ثالث میزبان بازیهای فوتبال ایران و عربستان شود، اصل پذیرش این میزبانی مسئله مهم‌تری است و نفس پذیرش میزبانی کشور ثالث توسط فدراسیون فوتبال ایران است؛ اتفاقی که اگر تحقق یابد، قابل گذشت نیست و مسئولان فدراسیون فوتبال ایران باید تاوان سنگین برای آن بپردازند.

«تابناک» در روزهای آینده در این ارتباط به دلایل لزوم کنار کشیدن ایران از مسابقات در صورتی که اصرار بر میزبانی در کشور ثالث باشد و همچنین هزینه‌هایی که این تصمیم ایران برای دفاع از اعتبار و امنیتش برای فوتبال کشورمان و همچنین برای کنفدراسیون فوتبال آسیا خواهد داشت، می‌پردازد. امید اینکه برخی رسانه هایی که به دلایل خاص در این بحران ملی، سکوت پیشه کرده‌اند، سکوت را بشکنند و از منافع ملی دفاع کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار