شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۰۶۱
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۰

رييس بيمارستان طالقاني اهواز گفت: با توجه به صنعتي بودن استان و وقوع حوادث متعدد كه منجر به قطع عضو مي‌شوند، نيازمند ايجاد يك مركز براي پيوند اعضا قطع شده هستيم.

دكتر مهران گل‌بهار در گفت‌وگو با ايسنا، اظهار كرد: در حال حاضر به دليل نبود مركز پيوند اعضا قطع شده در استان، در صورتي كه فردي بر اثر تصادف و يا حادثه آسيب ببيند، در نهايت عضوي از بدن خود را از دست مي‌دهد.

وي افزود: با توجه به اينكه بسياري از آسيب‌ديدگان حوادث به بيمارستان طالقاني منتقل مي‌شوند، لازم است يك بخش ويژه پيوند اعضا قطع شده در اين بيمارستان ايجاد شود، به همين دليل اتاق عمل فوق‌تخصصي و مركز پيوند اعضاء قطع شده در اين بيمارستان در حال ساخت است.

گل‌بهار تصريح كرد: البته در حال حاضر هم در صورت انتقال يك فرد آسيب ديده به بيمارستان، ترميم‌هايي بر روي عضو قطع شده انجام مي‌شود، ولي يك اتاق عمل مجزا براي اين كار وجود ندارد. براي ساخت اين مركز به تجهيزات اختصاصي پيوند نياز است كه اين تجهيزات با كمك مجمع خيرين سلامت استان تامين مي‌شوند.

رييس بيمارستان طالقاني اهواز خاطرنشان كرد: البته پس از وقوع حادثه عمل پيوند عضو قطع شده بايد در كوتاه‌ترين زمان ممكن انجام شود و در صورتي كه زمان بگذرد، حتي با پيشرفته‌ترين تجهيزات نيز ديگر نمي‌توان عمل پيوند را انجام داد. پزشك متخصص اين بخش به‌زودي به اين بيمارستان منتقل مي‌شود و مركز پيوند اعضا قطع شده آبان‌ماه آينده كار خود را آغاز مي‌كند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار