شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۰۶۶۸
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۳
رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان اندیکا با اشاره به انجام عملیات امداد و نجات در روز سه شنبه 10 فروردین ماه برای نجات جان 3 نفر از پرسنل تیم درمانی شبکه بهداشت و درمان اندیکا و 2 مادر باردار که در مناطق صعب‌العبور این شهرستان گرفتار شده بودند، اظهار کرد: به دنبال اعلام شبکه بهداشت و درمان شهرستان اندیکا مبنی بر اینکه یک تیم 3 نفره درمانی سیار که جهت ویزیت، رسیدگی و انتقال 2 مادر باردار از منطقه شیخان برهان عالی اندیکا به این منطقه صعب‌العبور عزیمت نموده بودند، در اثر بارش باران شدید و وقوع سیل در منطقه گرفتار شده اند، بلافاصله تیم امدادی جمعیت هلال احمر شهرستان اندیکا وارد عمل گردید.

شاپور باقری اظهار کرد: بارش باران شدید در منطقه و همچنین بسته شدن مسیر مواصلاتی عاملی برای گرفتاری این افراد در آن منطقه شد و به علت وقوع سیل، بالا آمدن سطح آب رودخانه و همچنین شرایط جوی بد و بارندگی، حتی هلی ‌کوپتر اورژانس نیز قادر به پرواز نبود.

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان اندیکا ادامه داد: با کسب اطلاعات لازم، 2 تیم امداد و نجات از پایگاه اندیکا واقع در منطقه تاراز با تجهیزات لازم و یک تیم امدادی از مرکز هلال احمر شهرستان اندیکا نیز جهت پشتیبانی به منطقه اعزام شدند.

باقری تصریح کرد: این تیم ها پس از گذر از مناطق کوهستانی با استفاده از خودروی مخصوص و گذر از رودخانه و انجام عملیات جستجو و نجات، توانستند به تیم پزشکی و مادران باردار دسترسی پیدا کرده و ضمن نجات تیم درمانی،  مادران باردار را نیز با خودروی آمبولانس به پایگاه بهداشتی شیرین بهار منتقل کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در این عملیات که از ساعت 8 صبح آغاز و تا ساعت 14:30 دقیقه به‌طول انجامید، یک‌دستگاه خودروی آمبولانس؛ یک‌دستگاه خودروی نجات، یک‌دستگاه خودروی پیکاپ و تعداد 10 نفر نیروی عملیاتی به‌کار گرفته شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار