شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۰۶۷۶
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۷
همواره مخاطبین عام علاقه دارند بدانند که هنرمندان چهره و یا شناخته شده چقدر به آداب رسوم مرسوم پایبند هستند از این رو با برخی از بازیگران گفت‌وگویی کوتاه داشتیم . در این گفت‌وگو با کامران تفتی گپی زدیم که به شرح ذیل آمده است.

- سال گذشته بعد از گذشت زمان قابل توجهی با فیلم سینمایی «مزار شریف»‌به روی پرده سینماها حضور پیدا کردید گر چه مردم بازی شما را بیشتر در آثار تلویزیونی دیده‌اند که بسیاری از آنها در خاطرشان ثبت شده است به همین دلیل همانطور که حتماً خودتان در برخورد متقابل با مردم داشته‌اید، متوجه شدید که آنها تا چه اندازه به هنرمندان علاقه دارند و اهمیت می‌دهند. شاید به همین دلیل است که همواره دوست دارند از برخی رفتارهای هنرمندان مورد علاقه‌اشان اطلاعات بیشتری پیدا کنند،شاید بد نباشد که به مخاطبان خود بگویید که چگونه سال را تحویل کردید و تا چه اندازه با آداب و رسوم ایام نوروز پایبند هستید؟

تفتی: حتی‌المقدور تلاش می‌کنم که سفره هفت‌سین را طبق سنتی که وجود دارد پهن کنم البته خودم حال و هوای آدابی به این شکل را دوست دارم. شاید هر کسی تلاش می‌کند چیدمان خاص و متفاوتی به سفره هفت‌سین خود بدهد. در مجموع این آداب را دوست دارم و انجام می‌دهم. اصولاً بعد از اینکه سال تحویل می‌شود اولین کاری که می‌کنم این است که به مادرم سر می‌زنم.


 - برنامه مسافرتتان به چه شکل است؟

تفتی: به شمال خوزستان سفر کرد‌ه‌ام و این روزها را به صورت چادرنشینی در شمال خوزستان سپری می‌کنم، شمال خوزستان را به شمال کشور ترجیح می‌دهم آن هم  به این دلیل در این ایام آنجا بسیار شلوغ است.

- این ترجیح خودتان است که در خوزستان چادر بزنید و به هتل نروید؟ اصلاً در آنجا دوست و آشنایی دارید؟

تفتی: در خوزستان اقوام زیادی دارم البته آنها در خود خوزستان نیستند در بخش‌های مختلف پراکنده هستند اما پیش آنها نمی‌روم، اما خودم به شمال خوزستان، اندیمشک و دزفول می‌روم و تمام مدت را به صورت چادر نشینی سپری می‌کنم.

- بهترین اتفاقی که در سال گذشته در ارتباط با کارتان رخ داد، چه بوده است؟

تفتی: می‌توانم بگویم تمام کارهایی را که در سال 94 انجام دادم جزو اتفاقات خوب و خجسته برای من محسوب می‌‌شود. یک تله‌فیلم کار کردم که دوستش داشتم اما منظورم به لحاظ نقش و خود کار نیست اما از باب چگونگی انتخابم برای آن نقش را می‌گویم که بسیار جالب بود. به نوعی حضورم در این پروژه برایم جالب است. بعد از این یک مینی‌سریال کار کردم که نقشی که در آن بازی کردم جزو بهترین کارهایی بود که انجام دادم. بعد از آن به سراغ تئاتر آمدم و یک نمایش کار کردم. اما اجرا و کار را بسیار دوست داشتم با این حال تماشاگران زیادی از آن استقبال نکردند. تئاتر کمک کرد خیلی از موارد مربوط به بازیگری را دوباره مرور کنم.


 - با چه هدفی برای سال 95 دورخیز کرده‌اید و چه برنامه‌ریزی ویژه‌ای دارید؟

تفتی: دورخیز خاصی ندارم باید همین مسیر را ادامه بدهم تا ببینم چه اتقاقی می‌افتد، بیشتر مشغول به خود هستم، یعنی تمرکز اصلی‌ام به روی خودم و خودشناسی است که در نظر دارم، اما اینکه بخواهم بگویم مثلاً این کار را می‌خواهم در سال 95 انجام بدهم، اینطور نیست و هرگز هم اینطور نبوده است.

- برای اهالی سینما و سینماگران در سال جدید چه آرزویی می‌کنید؟

تفتی: امیدوارم شرایطی فراهم شود که روند سینما و فرهنگ به صورت غریضی و آزادانه در کنار مردم به مسیر خود ادامه دهد. در حقیقت منظورم این است که مرزها را در فرهنگ باز کنیم و البته در سال 95 هم آرزو  می‌کنم مسئولین فرهنگ و هنر کشورمان این حقیقت مسلم را بپذیرند که فکر کردن و طرز تفکر دیگران آسیبی به دولت نمی‌زند و باید این تعامل به صورت پایاپای ادامه داشته باشد.

-برای مردم ایران چه آرزویی می‌کنید؟

تفتی: آرزو می‌کنم در سال جدید تصمیم بگیرند بیشتر مطالعه کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار