اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۰۶۹۳
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۴
منفعت پلاک اروندی ها برای خوزستانی ها چیست؟ / ضرورت بیان منافع خوردروهای اروندی برای مردم
در این بین انتظاری که از مجموعه استانداری می رود این است که به منظور حمایت قاطع خوزستانی ها از این طرح ، منافع آن را...
هادی خوش سیما
دکتر مقتدایی از همان ابتدای ورود به استانداری خوزستان نشان داد که وزرای دولت تدبیر و امید از نیش سخنانش در امان نیستند و هر آنچه از دید خویش به صلاح استان بداند حتا در فرای مخالفت دولتیان ، انجام خواهد داد. 12 شهریور ماه 93 استاندار در یک  همایش از تصمیمی پرده برداری کرد که تاکنون و با گذشت ماه ها ، جنجال آن نخوابیده و حتا به نوروز 95 و تحت عنوان " خبر خوش " نیز کشیده شده است. 

شهریور ماه  93 استاندار خوزستان که دل پری از مواضع وزیر صنعت داشت "همایش برنامه ریزی پیرامون جلوگیری از مهاجرت روستایی"را فرصتی مغتم برای بیان تصمیم خود شمارد و بی پرده با وزیر سخن گفت. 

در این روز ، مقتدایی سخنانی گفت که چندان به مذاق نعمت زاده وزیر صنعت و معدن خوش نیامد. وی گفت که آقای نعمت زاده یک حرفی زد که برای من عجیب بود. بنده وی را پدر صنعت کشور می دانستم اما در این مسئله تردید کرده ام. تا کی باید تعلق خاطر به یک تولید ملی به ضرب و زور یا با ایجاد محدودیت باشد چرا نباید با ایجاد رقابت این امر اتفاق بیفتد؟ آن قدر که سینه چاک می کنید برای این دلال و آن نمایندگی واردکننده خودرو، به فکر مردم خوزستان باشید چرا هیج کس نمی گوید چرا این همه ماشین های چینی از کامیون گرفته تا سواری وارد این کشور می کنید این واردات دست چه کسانی است؟

مقتدایی در این همایش به خودروهای منطقه آزاد اروند نیز اشاره کرد و گفت که " ما یک تصمیمی گرفتیم در بحث آزاد کردن تردد ماشین های پلاک اروند در کل خوزستان. به وزیر صنایع گفته ام بخشنامه کرده ایم و بر انجام اینکار اصرار داریم و حتما انجامش خواهیم داد. چرا مردم خوزستان که در مظلومیت زندگی می کنند حق استفاده از این امکان را نباید نداشته باشند؟ باید کاری کنیم سرمایه گذار محکم به مرزها برود نه اینکه امکانات را سمت مرکز ببریم تا آنقدر جمعیت متراکم شود و برای تامین آبش استان های دیگر مصیبت بکشند..."

قطعا فشار از بالا (بخوانید وزارت صنعت و معدن) برای" لغو تردد خودروهای منطقه آزاد اروند " موجب شد تا استاندار در این روز این گونه سخن بگوید. 13 روز پس از اظهارات دکتر مقتدایی، هیات دولت تشکیل جلسه داد و تردد خودروها در کل خوزستان را مغایر با قانون دانست و اعلام کرد : " تردد خودروها با پلاک مناطق آزاد صرفا در محدود این مناطق مجاز است ".

از این پس ، هر از چند گاهی کشاکش میان استاندار ، وزیر صنعت و پلیس راهور در صدر اخبار رسانه ای قرار گرفت و حتا به سیمای ملی و برنامه ی پایش نیز کشیده شد و با وجود مخالفت های قانونی ، مقتدایی چنین ابراز کرد که از اختیاراتش به عنوان رییس شورای تامین استان و بر اساس طرح توسعه پایدار استفاده کرده و پلاک اروندی ها را در سرار استان آزاد اعلام کرده است." 

با وجود چنین نظری ، باز تب حاشیه های خودروهای اروندی نخوابید و مسئولین مختلف هم در مخالفت و هم در موافقت با تردد اروندی ها ، مصاحبه انجام دادند که چیزی جز سردرگمی صاحبان خودروهای اروندی در پی نداشت.

در سال جدید نیز انتشار تصاویر و متن حکم دیوان عدالت اداری در شبکه های مجازی در رابطه با ابطال مجوز تردد خودروهای پلاک اروند ، بار دیگر موجی از سردرگمی را برای دارندگان و فروشندگان خودروهای پلاک اروند به وجود آورد. در این حکم آمده است که خودروهای مناطق آزاد فقط می‌توانند شعاع مناطق آزاد و تا مرکز استان تردد کنند و تردد این خودروها در کل استان غیرقانونی است.

پس از انتشار این حکم ، استاندار خوزستان در نیمه شب 12 فروردین و تحت عنوان "خبر خوش برای خوزستانی ها " عنوان کرد که نگران نباشید و خودروهای اروندی همچنان ترددشان بلامانع است. البته چنین خبر خوشی مسبوق به سابقه است و 30 شهریور ماه 93 نیز همین سخنان را مبنی بر عدم نگرانی خوزستانی ها از تردد خودروهای اروندی تکرار کرده بود.

بی شک در روزها و ماه های پیش رو ، جنجال خودروهای اروندی بار دیگر مثل گذشته در صدر رسانه ها قرار خواهد گرفت. در این بین انتظاری که از مجموعه استانداری می رود این است که به منظور حمایت قاطع خوزستانی ها از این طرح ، منافع آن را بر همگان آشکار نماید. بهتر این است که استاندار به جای اعلام خبر خوش برای هزار یا ده هزار نفر صاحبان خودروهای اروندی ، از منفعت های ضرورت تردد آزاد خودروهای اروندی برای استان سخن بگوید تا با روشن شدن منفعت هایش از حمایت قاطع مردم برخوردار شود. 

تاکنون تنها نمودی که پلاک اروندی ها داشته ، استفاده های شخصی عده ای اندک از چنین خودروهایی ست حال آنکه از سال های گذشته و با اعلام تردد آزاد ، قرار بود به منظور رفاه مردم ، ناوگان حمل و نقل عمومی با این خودروها تجهیز شود که چنین نشد. 


comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۸
comment
comment
صدا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۳
comment
1
2
comment تا اینجا که مقتدایی حسن نیت واراده تزلزل ناپذیرش را بر همگان ثابت نموده بنا براین همانطور که همه میدانند یکنفر با دو دست توانایی برداشتنچند هندوانه ر ا ندارد چرا خبر گزاری وزین و ازشمند شوشان این کار را نمیکند ؟خیلیراحت میتوانید توسط خبرنگاران و همکارانتان با مشورت با دست اندر کاران وتحقیق مقاله ای جامع،کامل وکارشناسانه تهیه وانتشاردهید که فوائد استفاده از اینخودروهارا برشمرده اذهان را روشن وبه استاندار عظیم الشأن خوزستان نیز کمک کرده باشید با آرزوی موفقیت روز افزون برای خبرگزاری شوشان وموفقیت برای استاندار وهمکاران وفادارش وتوسعه ،پیشرفت وشکوفایی هرچه بیشتر استان ذرخیز خوزستان:راوی خودتان ودوست همیشگیتان.
comment
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۳
comment
1
2
comment حالا اگر [...] بود که کلی تعریف می کردید
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
comment
1
2
comment بهتره نویسنده یک ماشین پلاک اروند بخره تا مزایای اون رو متوجه بشه
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۵
comment
0
2
comment استاندار هنوز آس خود رو در این زمینه رو نکرده و مطمئن هستم اگه لازم بشود این کار رو خواهد کرد پس اصلا" نگران نیستم و مطمئن هستم تردد بلا مانع خواهد بود .
comment
مصطفی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۵
comment
1
1
comment واقعا که به جای تشکر از استاندارفرهیخته و دلسوز و متعهد خوزستان که تاکنون فردی به شجاعت و درایت و دلسوزیش استان به خود ندیده ،به جای حمایت قاطع و نشان دادن اینکه بفکر منافع استان هستید توپ را به زمین او می اندازید .
چرا یک نظرسنجی در مورد این خودروها نمی گذارید که ببینید اکثر شهروندان فهیم استان هم با مزایای این خودروها آشنا هستند و هم با آزاد بودن ترددشان
comment
khozestani
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۵
comment
0
0
comment شوشان واقغا برات متاسفم......
یکی بفکر رفاه این مردم باشه همین دکتر مقتدایی است.
از شر آشغالایی [...] و [...] نجاتمون داد.
comment
دادرس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
comment
0
0
comment مطمئن هستيد بعد از تغيير استاندار بازهم استاندار بعدي اجازه تردد اين خودروها را در كل استان بدهد ؟؟؟؟؟
خودروي اروندي چه مزايايي دارد ؟؟؟؟ براي گرفتن مرخصي ساليانه اش دل آدم خون ميشه د
عوارض سرسام آور ساليانه اش كه پيش كش
comment
بیطرف
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
comment
0
0
comment سلام و ادب
مقتدایی از جنس مردم هست و دلسوز . فهیم و فرهیخته .
نام ایشان در تاریخ استان خوزستان ماندگار و جاودانه خواهد بود .
یا علی مدد
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار