اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۰۷۹۰
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۷
قائم مقام شرکت ملی حفاری ایران با اشاره به عملکرد این شرکت در سال 94 گفت: بیش از 95 درصد از اهداف و برنامه‌های این شرکت در سال 94 محقق شده و به دنبال آن هستیم تا در سال 95 نیز در مسیر اهداف در نظر گرفته‌شده حرکت کنیم و عملکرد مطلوبی را از خود نشان دهیم.
 
محمدرضا تاکایدی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: این شرکت در سال گذشته بیش از 360 هزار متر حفاری و 185 حلقه چاه را حفاری، تعمیر و تکمیل کرده است.
 
وی افزود: در سال گذشته 4 دستگاه دکل به ناوگان حفاری اضافه شد و مجموع دکل‌های این شرکت به 74 دستگاه رسید و همچنین در سال 94، 5 دستگاه لوله مغزی سیار نیز به این ناوگان وارد شد.
 
تاکایدی با اشاره به بهبود وضع حوادث کار و اتفاقات در این شرکت تصریح کرد: یکی دیگر از اقدامات انجام گرفته، بحث بازسازی دستگاه‌های حفاری بود که 4 دستگاه حفاری در سال 94 بازسازی شد و قرار است در سال 95 نیز 8 دستگاه دیگر بازسازی شود.
 
وی عنوان کرد: در بحث جذب نیروی انسانی حدود 450 نفر نیروی انسانی جدیدالاستخدام، رسمی شده‌اند که از مهرماه سال 94 دوره‌های کارآموزی آن‌ها آغاز شد و با توجه به نوع شغل از 6 ماه تا 2 سال آینده وارد کار خود می‌شوند.
 
تاکایدی بیان کرد: حدود 40 درصد از طرح ساماندهی نیروی انسانی با هدف استعدادیابی برای جایگزینی مدیران و سرپرستان انجام شده است تا نسل آینده مدیران مورد نیاز برای این شرکت آماده شوند.
 
وی در خصوص ساخت و بومی سازی قطعات موردنیاز خاطرنشان کرد: بیش از 240 نوع قطعه مورد نیاز ساخت داخل شده است و در سال 95 نیز این موضوع ادامه خواهد داشت و این مساله به شدت از سوی این شرکت پیگیری خواهد شد.
 
تاکایدی ادامه داد: در این زمینه با 10 دانشگاه و بنیاد علمی ارتباط داریم و به دنبال آن هستیم تا با دانشگاه‌های سطح استان ارتباط بیشتری داشته باشیم و به طور ویژه از این پتانسیل در استان بهره ببریم.
 
وی گفت: اولویت اول ما سازندگان درون استان هستند تا به این ترتیب به اشتغالزایی در استان کمک کنیم و با همکاری با صنعتگران کیفیت کار را ارتقاء بخشیم.
 
قائم مقام شرکت ملی حفاری ایران ادامه داد: یکی دیگر از اصلی‌ترین مشکلات، بحث منابع و نقدینگی بود که مشکلات فراوانی را برای هر بخشی به وجود می‌آورد اما می‌توان با پشتکار و فکر بخشی از آن‌ها را حل کرد.
 
تاکایدی گفت: شرکت ملی حفاری ایران سال سختی را پشت سر گذاشت زیرا درآمدهای نفتی کاهش پیدا کرده بود و پروژه‌هایی که باید به نتیجه می‌رسید، به سختی انجام می‌شد؛ امیدواریم با توافقات هسته‌ای بتوانیم در سال جاری شرایط مطلوبی داشته باشیم و بخشی از مشکلات مالی و نقدینگی این شرکت حل شوند.
 
وی با بیان اینکه خودتحریمی در شرایطی که به دنبال تحقق اقتصاد مقاومتی هستیم، ضربه سنگینی به کشور وارد می‌کند، عنوان کرد: خودتحریمی یکی از بزرگترین مشکلاتی است که مانع تحقق اهداف و توسعه در کشور شده است زیرا به دلیل مسائل فرهنگی که در جامعه حاکم است، دید عده‌ای باز نیست و این مسأله موجب می‌شود تا نتوانیم از همه امکانات توانایی‌هایی که در جهان وجود دارد، بهره ببریم.
 
تاکایدی در خصوص فعالیت این شرکت در میادین مشترک عنوان کرد: شرکت ملی حفاری ایران از 2 سال گذشته در میادین مشترک پیش قدم شد تا خلاء نیاز در این زمینه را پر کند که در این زمینه بیش از 45 حلقه چاه در میادین آزادگان، یاران، میدان آذر و پارس جنوبی انجام شده و یا در حال انجام است.
 
قائم مقام شرکت ملی حفاری ایران عنوان کرد: در حال حاضر تمام دستگاه‌های شرکت ملی حفاری فعال هستند و حتی دستگاه‌هایی که برای بازسازی منتقل می‌شوند، دستگاه‌های دیگری جایگزین آن‌ها می‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار