اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۰۸۴۳
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۱
پلیس فتا در خصوص نحوه پاک کردن اطلاعات شخصی در گوشی‌های دست دوم و امکان به سرقت رفتن اطلاعات شخصی داخل آن توسط مجرمان، راهکار و هشدار داد.

خبرگزاری ابنا: سرپرست اداره تشخیص جرائم سایبری پلیس فتا گفت: مجرمان سایبری بخشی از اطلاعات شخصی و خصوصی و محرمانه کاربران را با خرید گوشی‌های دست دوم جمع آوری می‌کنند.

سرگرد کیانی افزود: باید در فروش گوشی‌های دست دوم و کار کرده برخی اقدامات امنیتی را رعایت کنیم تا مجرمان را ناکام بگذاریم.

وی گفت: در برخی از پرونده‌های تشکیل شده در پلیس فتا با موضوع انتشار تصاویر خصوصی، بعد از بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد، فرد سودجو اطلاعات خصوصی قربانی را از طریق بازیابی اطلاعات موجود در حافظه تلفن خریداری شده از قربانی به دست آورده است.

سرگرد کیانی افزود: هموطنان دقت داشته باشند در هنگام فروش تجهیزات دیجیتالی خود، ابتدا برای تعویض کارت‌های حافظه اقدام و در گام بعدی چند بار حافظه دستگاه را با اطلاعات غیر ضروری و عمومی پر و سپس حافظه را پاک و سپس اقدام به بازگرداندن تنظیمات این ابزار به تنظیمات کارخانه‌ای کنند.

وی گفت: این امر می‌تواند بازگردانی اطلاعات( recovery) را مشکل کند و در صورت ریکاوری شدن اطلاعات شخصی و مهم به راحتی بازگردانده نشود. اما تضمین کننده صد درصد نیست و هنوز احتمال اینکه اطلاعات حافظه سیستم فروخته شده شما باز گردد وجود دارد.

سرپرست اداره تشخیص جرائم سایبری پلیس فتا گفت: در نمونه‌های دیگر برخی از تعمیرکارهای غیر مجاز اقدام به سرقت اطلاعات موجود در دستگاه‌های دیجیتالی که برای تعمیر به آنها سپرده شده بود کردند و قربانیان را تهدید به انتشار اطلاعات شخصی آنها کرده‌اند.

وی از کاربران خواست در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارشات مردمی اعلام کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار