شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۰۸۷
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۲

معاون اداري مالي و مديريت منابع انساني وزارت علوم، تحقيقات و فناوري، در مراسم بهره‌برداري از پروژه‌هاي عمراني دانشگاه شهيد چمران اهواز، گفت: امسال بودجه دانشگاه‌هاي خوزستان شامل دانشگاه شهيد چمران، جندي شاپور دزفول، كشاورزي و منابع طبيعي رامين خوزستان، علوم و فنون دريايي خرمشهر و دانشگاه صنعتي خاتم‌الانبياء بهبهان به طور متوسط 71 درصد رشد داشته است.

دكتر علي‌اكبر متكان در اين زمينه افزود: دانشگاه شهيد چمران به لحاظ سابقه از قديمي‌ترين و با سابقه‌ترين دانشگاه‌هاي كشور است و انتظاري كه از اين دانشگاه داريم از ديگر دانشگاه‌ها نخواهيم داشت.

وي ادامه‌ داد: با توجه به افتخاري كه اين دانشگاه در 8 سال دفاع مقدس داشته، توجه به آن بسيار ضروري است و دانشگاه شهيد چمران آن‌طور كه بايد و شايد و شايسته آن است، در گذشته رشد نداشته. تا سال 84 تنها 53 هزار مترمربع پيشرفت فيزيكي داشته اين در حالي است كه امروز 21 هزار مترمربع فضا با بودجه‌اي حدود 15 ميليارد تومان كلنگ‌زني و افتتاح شد.

معاون اداري مالي و مديريت منابع انساني وزارت علوم، تحقيقات و فناوري با اشاره به اين‌كه بودجه امسال دانشگاه شهيد چمران در مقايسه با سال گذشته حدود 20 ميليارد تومان افزايش پيدا كرده است، افزود: بودجه دانشگاه شهيد چمران در سال گذشته حدود 48 ميليارد تومان بوده‌ است و امسال بودجه آن به 68 ميليارد تومان رسيد كه اين امر نگاه ويژه نظام و دولت را به حوزه آموزش عالي نشان مي‌دهد.

متكان گفت: امروز، در سالي كه از سوي مقام معظم رهبري به عنوان "توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني" نام‌گذاري شده است، دستگاه TEM كه يك ميليارد و 800 ميليون تومان هزينه خريد آن است و مدت زيادي به دليل خرابي قابل استفاده نبود، تنها با 20 ميليون تومان احياء شد و مورد استفاده مجدد قرار گرفت.

وي اظهاركرد: دانشگاه شهيد چمران رشد خوبي داشته و با وجود اينكه خروجي تحصيلات تكميلي آن بسيار خوب بوده است؛ اما تعداد رشته‌هاي تحصيلات تكميلي بايد ارتقاء پيدا كند و اساتيد بايد در اين زمينه به كمك رياست دانشگاه بشتابند و به موازات توسعه فيزيكي، كمي و آموزشي، بحث‌هاي پژوهشي و تحقيقاتي دانشگاه هم ارتقاء يابد.

معاون اداري مالي و مديريت منابع انساني وزارت علوم، تحقيقات و فناوري ادامه‌ داد: با ارتقاء رشته‌هاي تحصيلات تكميلي دانشگاه مي‌تواند رسالتي را كه امام خميني(ره)، مقام معظم رهبري و شهيدان انتظار دارند، انجام دهد و در جهت رفع نيازهاي كشور و به خصوص استان خوزستان كه از استان‌هاي استراتژيك كشور است، گام بردارد و در ارتباط با توسعه صنايع تبديلي فعال شود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار