شوشان / رویا محمودی: پنجمین گزارش رویا " دختری که در انتظار جراحی به سر می برد " در حالی منتشر می شود که تقریبا دو ماهی از اولین گزارش می گذرد "> تحقق یکی دیگر از رویاهای دختر شوشتری
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۰۹
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۰ - ۰۷:۳۰

شوشان / رویا محمودی: پنجمین گزارش رویا " دختری که در انتظار جراحی به سر می برد " در حالی منتشر می شود که تقریبا دو ماهی از اولین گزارش می گذرد

و نتیجه این پیگیری ها این شد که رویا در بیمارستان طالقانی اهواز بستری شد و تحت دو عمل جراحی قرار گرفت و حالا نیز چند روزی به سال نو باقی مانده و این دختر شوشتری ساکن اهواز از بیمارستان مرخص شده و به امید جراحی های سال آینده ، به آغوش خانواده بازگشته است.

رویا که پیش از این با خانواده اش در اتاقی سه در چهار بدون داشتن حتی حمام ، روزگار را به سر می برد با حسن نیت مردم و حس انساندوستانه هم وطنان به خانه ای جدید نقل مکان کرده و توسط یکی از خیرین شرایطی برای زندگی مجدد وی فراهم شده است.

روز یک شنبه مسیر بیمارستان طالقانی را خوشحال تر از همیشه برای دیدن رویا طی کردیم. یک ساعتی می شد که خبر مرخصی رویا را شنیده بودیم. بعد از گفتگویی کوتاه با حراست بیمارستان توانستیم به بخش بستری راه پیدا کنیم. حیاط بیمارستان خلوت بود. بوی عید می آمد و گویا بیماران و همراهان شان نیز به نوعی به پیشواز نوروز رفته بودند و اینبار نوبت رویا بود که با روحیه ای جدید به پیشواز سال نو برود.

پشت ایستگاه پرستاری ایستادیم و سراغ رویا را گرفتیم و منتظر ماندیم تا خانواده رویا بیایند و همه با هم این خبر خوش را به این دختر بدهیم.

وقتی وارد اتاق رویا شدیم رویا خوشحال بود. طبق تکه کلام همیشگی اش من را "خاله"صدا کرد. اطرافش پر بود از هدیه و کادوهای مردم . چیزهایی را که برایش آورده بودند به نشانم داد و با صدای مهربان و رئوفش گفت: " هرکدام را که دوست داری بردار..." سپس با شور و اشتیاق مهیای ترک بیمارستان شد و بیمارستان را تا دیدار دوباره در سال 91 ترک کرد. رویا هنگام مرخص شدن تک تک اتاق ها را رفت و از دوستانش و تمامی بیماران آنجا خداحافظی کرد و همگی با هم راهی خانه جدید رویا شدیم.

خیّر تهرانی رنج سفر را تحمل کرده بود تا خودش مستقیم پیگیر کارهای رویا باشد و برای او خانه ای تهیه نماید.

وی چگونگی آشنایی خود را با رویا چنین تشریح کرد :

" چندی پیش یکی از دوستان در جریان مشکلات رویا و بیماری او قرار گرفت و تصمیم گرفتیم برای کمک به رویا به طور مستقیم وارد عمل شویم.

به محض ورود به اهواز وقتی کثرت شعله های آتش چاه های نفت را دیدم در دل حسرت خوردم و گفتم با این همه سرمایه و منابع ، چرا باید آدم فقیر وجود داشته باشد.

هنگام ورود به اهواز به دفتر پایگاه خبری شوشان رفتم و از آنجا توانستم مستقیم با رویا در ارتباط باشم و اوضاع او را بررسی کنم. اگر مسولین همان ابتدای امر به فکر رویا بودند و از پیشروی بیماریش جلوگیری می کردند فکر می کنم اوضاع بهتر بود. بعد از پیگیری متوجه شدم که برای آنان تامین مسکن در اولویت است. و توانستم خانه ای برای آنان رهن کنم.

این خیّر تهرانی به محض ورود رویا به خانه جدید به همین نکته بسنده کرد : " ببخشید وسع مان تا همین حد می رسید "

اکنون رویا پس از دو جراجی بر روی صورت و پا وارد خانه جدید شده است و طبق گفته مسئولین بیمارستان گلستان اهواز در سال جدید چندین جراحی دیگر لازم است تا صورت اش به شرایط طبیعی برگردد.

دکتر گلبهار رییس بیمارستان گلستان در این باره گفت: در سال آینده صورت ، کمر و انگشت دست بیمار جراحی خواهد شد و بدین ترتیب، در نوبت بعدی مراجعه وی، اقدامات تکمیلی و جراحی پلاستیک را پی خواهیم گرفت.

 


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار