شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۰۹۵۷
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۷
 رییس مرکز بهداشت دزفول از تعطیلی یک تالار عروسی در این شهرستان به دلیل تخلف بهداشتی خبر داد.
رضا پورآیین
 با تشریح اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی از ابتدای اسفند 94 تا 15 فروردین ماه و انجام پنجهزار و 383 مورد بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی ، اماکن عمومی و اماکن بین راهی افزود:در این بازدیدها 210 واحد و مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی ،اماکن عمومی و اماکن بین راهی به دلیل تخلف بهداشتی به دادگاه معرفی شدند و یک واحد نانوایی و یک تالار عروسی نیز به دلیل رعایت نکردن موارد بهداشتی تعطیل شدند. 

وی با اشاره به اینکه در اجرای این طرح چهار هزار و هفت مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی ،یک هزار و 376 مورد بازدید از اماکن عمومی و 15 مورد بازدید از اماکن بین راهی در دزفول انجام شده است گفت:در این بازدیدها 210 مرکز به دلایل مختلف از جمله نداشتن کارت سلامت،نداشتن کارت آموزش بهداشت و یا عدم رعایت بهداشت محیط متخلف شناخته شده و به دادگاه معرفی شدند. 

رییس مرکز بهداشت دزفول افزود:در بازدید های صورت گرفته 178 مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی و 32 مورد اماکن عمومی به دادگاه معرفی شدند و موردی از تخلف بهداشتی در اماکن بین راهی مشاهده نشد. 

وی اظهار کرد:در این بازدیدها 621 کارت بهداشت برای مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و 155 کارت بهداشت برای اماکن عمومی صادر شد و 413 مورد نمونه گیری میکروبی از آب آشامیدنی و 36 مورد از آب استخرها انجام شد که در این خصوص نیز مشکلی گزارش نشد. 

پورآیین افزود:همچنین پنج هزار و 15 مورد کلرسنجی آب آشامیدنی و 62 مورد کلر سنجی آب استخر انجام شد و هشت هزار و 68 کیلوگرم مواد غذایی فاسد کشف و معدوم شد که از این مقدار شش هزارو 300 کیلوگرم شیره خرما بود که از مصرف انسانی خارج بوده و مابقی نیز مواد غذایی فاسد شامل مرغ ، سوسیس و کالباس بودند که از سوپرمارکت ها کشف شدند. 

رییس مرکز بهداشت دزفول 9 مورد برخورد با دست فروشان دوره گرد مواد غذایی را از دیگر فعالیت های طرح بسیج سلامت در دزفول عنوان کرد و گفت:در 45 روز اجرای این طرح 11 هزار و 368 نفر ساعت فعالیت انجام شده و به 21 مورد شکایت بهداشتی مردمی و پنج مورد شکایت مربوط به طغیان بیماری از جمله مسومیت ناشی از مصرف سوسیس و کالباس در پیتزا تایید شد که در دست پیگیری است.

وی با اشاره به اینکه هنگام اجرای این طرح بازدیدهای مشترکی با حضور تعزیرات ،صنعت و معدن و دامپزشکی و بهداشت محیط انجام شده است اظهار کرد:پنج مرکز بهداشتی درمانی در ایام تعطیلات در دزفول فعال بودند که در این مدت به یک هزار و 415 بیمار و 196مادر باردار خدمات درمانی ارایه کردند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار