اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۱۰۶۵
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰
 نائب رئیس شورای شهر آبادان با اشاره به اینکه در حال حاضر پس از تعطیلات نوروزی فضای سبزی برای آبادان باقی نمانده است گفت: در حال حاضر به هر پارکی که سر می‌زنیم شاهد تخریب ۴۰ درصدی فضای سبز آن هستیم.

عبدالحسین مکوندی در گفت‌وگو با تسنیم در آبادان، اظهار داشت: به مردم آبادان، اروندکنار و چوئبده بابت پذیرایی از میهمانان نوروزی و راهیان نور در ایام نوروز تبریک گفته و تشکر می‌کنیم.

وی با اشاره به تعداد زیاد راهیان نور حاضر در آبادان عنوان کرد: شاهد این بودیم که مردم حتی در خانه‌های خود میزبان راهیان نور بودند و تلاش کرند تا برای آن‌ها سفر به آبادان تبدیل به بهترین روزها شود.

مکوندی بابیان اینکه مسئولان شهری با توجه به امکانات کم موجود تلاش خوبی برای پذیرایی از میهمانان نوروزی و راهیان نور انجام دادند، اعلام کرد: همچنین پرسنل شهرداری در باز کردن گره‌های ترافیکی برای جلوگیری از ایجاد مشکل در ترددهای شهری عملکرد خوبی داشتند.

شهرداری به‌تنهایی قادر به ساحل سازی نیست

نائب رئیس شورای شهرآبادان با اشاره به اینکه بلوار ساحلی اهواز زمانی رونق گرفت که وزارت نیرو بابت بستن مسیر رودخانه هزینه‌ای به سازمان عمران کارون داد و این پول صرف عمران ساحل و فضاسازی رودخانه کارون شد.

وی افزود: اما هیچ هزینه‌ای به شهرداری آبادان برای ساحل سازی پرداخت نمی‌شود و شهرداری به‌تنهایی قادر به انجام کار اساسی در این زمینه نیست.

مکوندی اظهار کرد: نیاز است تا در سواحل دو رودخانه موجود در آبادان به‌خصوص بهمنشیر که هر دو سمت آن متعلق به آبادان است اقدامی مناسب در شأن و منزلت مردم آبادان ایجاد شود.

این عضو شورای شهرآبادان بابیان اینکه اگر سواحل ساخته شوند خودبه‌خود گره‌های ترافیکی نیز کمتر می‌شود، اعلام کرد: انتظار داریم در زمین‌های دولتی روبه روی رودخانه ساخت‌وساز به شیوه مناسبی انجام شود.

مکوندی با اشاره به اینکه کشورهای حاشیه خلیج‌فارس از سواحل خود بهترین استفاده را داشتند، بیان کرد: انتظار داریم در آبادان نیز استفاده مناسبی طی یک سال آینده از این ظرفیت شود.

40 درصد فضای سبز شهر تخریب شد

نائب رئیس شورای شهرآبادان با اشاره به عدم وجود فضای کافی برای اسکان مسافران نوروزی در آبادان، اظهار داشت: متأسفانه این مشکل سبب شد اغلب مسافران در فضای سبز شهر اسکان داشته باشند و شاهد نابودی فضای سبز طی این مدت باشیم.

وی بابیان اینکه باید تدبیری دراین‌باره اندیشیده شود، عنوان کرد: در حال حاضر فضای سبز شهری در آبادان صدمات جدی دیده  است.

مکوندی گفت: به‌جای اینکه هرسال شاهد از بین رفتن فضای سبز باشیم و شهرداری پس از ایام نوروز هرسال تمرکز خود را بر روی احیای این فضا قرار دهد باید مکان‌های مناسب و کافی برای اسکان مسافران نوروزی دیده شود.

این عضو شورای شهرآبادان با اشاره به اینکه در حال حاضر فضای سبزی برای آبادان باقی نمانده است، اظهار کرد: در حال حاضر به هر پارکی که سر می‌زنیم شاهد تخریب 40 درصدی فضای سبز آن هستیم.

نائب رئیس شورای شهرآبادان احیای فضای سبز آبادان را با توجه به آب‌وهوا و نمره خاک این شهر زمان‌بر توصیف کرد و افزود: در این زمینه نیاز جدی به توجه از طرف شهرداری را نیازمندیم.

اقدام جدی برای جمع‌آوری دست‌فروشان

وی با اشاره به وجود تعداد بالای دست‌فروشان در خیابان‌های اصلی شهر این پرسش را مطرح کرد که تا کی باید مردم شاهد این بی‌نظمی و وعده‌های بدون عمل باشند.

مکوندی بابیان اینکه سازمان‌ها و نهادهای مسئول در مسئله جمع‌آوری دست‌فروشان باید وارد عمل شوند، گفت: باوجوداین تعداد بالای دست‌فروش در خیابان‌های اصلی شهر مانند خیابان امام خمینی (ره) مردم عملاً امکان استفاده از فضای خیابان را ندارند.

این عضو شورای شهرآبادان تصریح کرد: از اول سال تاکنون خیابان امام تبدیل به کپر شده بود و عملاً شاهد وجود خیابانی در این نقطه نبودیم که با توجه به محوری بودن آن سبب ایجاد مشکلات زیادی برای شهر شد.

وی بیان کرد: چنین چیزی برای شهر و شهرداری آبادان بسیار زشت است و در شأن مردم و شهرداری این شهر نبود. انتظار داریم شهرداری با هماهنگی دیگر ادارات فکری به حال این معضل بکند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار