شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۱۱۳
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۱ - ۰۵:۳۷

استاندار خوزستان گفت: تلاش بر این است که پروژه مصلی جدید اهواز تا پیش از پایان کار دولت دهم به طور کامل به بهره برداری برسد.

سید جعفر حجازی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه در جمع نمازگزاران اهوازی اظهار کرد: دولت دهم در زمینه فرهنگی و مذهبی اقدامات متعددی را در استان های کشور و به ویژه در استان خوزستان انجام داده و در این زمینه در بخش های مختلف موفقیت هایی حاصل شده است.

وی افزود: البته در زمینه مسایل فرهنگی با وجود اقدامات انجام شده، نواقصی هم وجود دارد که باید با تلاش این نواقص را رفع کرد. دولت بر انجام فعالیت های دینی و فرهنگی بسیار تاکید دارد و در استان خوزستان نیز به برکت وجود همدلی در مسئولان و حمایت نماینده ولی فقیه در استان، در زمینه فعالیت های فرهنگی و دینی بسیار موفق عمل شده است و علی رغم تلاش دشمنان برای آسیب رساندن به این استان مرزی، خوزستان کمترین آسیب را دیده و فعالیت های فرهنگی و دینی در این استان بسیار رایج است.

حجازی با اشاره به اینکه در دولت دهم اقدامات عمرانی خوبی در زمینه مسایل دینی و فرهنگی انجام شده، تصریح کرد: در دولت نهم و دهم به موضوع توسعه مصلی ها، مساجد و حوزه های علمیه بسیار توجه شده و در این مدت به غیر از اعتبارات دولتی، 83 میلیارد تومان به پروژه های فرهنگی و دینی قرار گرفته و به صورت متوسط سالانه 25 میلیارد تومان در این بخش هزینه شده است.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: با تلاش روحانیون و فضلا، طرح ها و برنامه های موفقی مانند طرح معراج نیز در خوزستان اجرایی شده و در زمینه ساخت کتابخانه و مجتمع های فرهنگی نیز حدود 40 میلیارد تومان هزینه شده است و به برکت این فعالیت ها که بخشی از آنها نیز در روستاها انجام شده، جایگاه کشوری استان خوزستان در زمینه مسایل دینی و فرهنگی از رتبه 23 به رتبه ششم کشوری ارتقا یافته است. در حال حاضر استان خوزستان در زمینه فعالیت های فرهنگی و قرآنی در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه گسترش مصلی اهواز، ادامه داد: در این بخش اقدامات خوبی انجام شده و توسعه و گسترش مصلی اهواز و همچنین مصلی های شهرهای اطراف اهواز مانند شیبان، ویس و منطقه کوت عبدالله اهواز در دستور کار است. با توجه به اینکه مصلی قدیمی اهواز در شان شهروندان نبود و به دلیل گرمای هوا و گرد و غبار نمازگزاران با مشکل مواجه بودند، پروژه ساخت مصلی جدید در دستور کار قرار گرفت و این پروژه از ابتدای سال 88 آغاز شد.

حجازی گفت: مشاور پروژه توسط نماینده ولی فقیه در استان انتخاب و مطالعات پروژه در مدت یک سال و نیم انجام شد. پس از آن عملیات اجرایی پروژه آغاز شد و در سال های 89 و 90 پروژه به خوبی پیشرفت کرد. مجموعه مصلی جدید اهواز 24 هزار مترمربع وسعت دارد و در فاز نخست، 12 هزار مترمربع به بهره برداری رسیده است. در فاز دوم ساختمانی دو طبقه در ضلع شمالی مصلی ساخته می شود و سه هزار مترمربع نیز برای حیاط و فضای سبز مصلی پیش بینی شده است.

استاندار خوزستان افزود: همچنین ایجاد کتابخانه، موزه شهدا و مرکز عرضه محصولات فرهنگی نیز پیش بینی شده و به این ترتیب مصلی جدید اهواز به یک مرکز فرهنگی بزرگ تبدیل می شود.

وی با بیان اینکه تلاش بر این بوده که پروژه مصلی جدید اهواز با مشکل مالی مواجه نشود، تصریح کرد: تاکنون 10 میلیارد تومان در این پروژه هزینه شده و برای تکمیل کار 30 میلیارد تومان اعتبار نیاز است. تلاش بر این است که تا پیش از پایان کار دولت دهم این پروژه به طور کامل تکمیل شود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار