شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۱۲۳۲
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۷
شوشان: مسعود کنعانی با شاعر آب و آینه  درد دل کرد. این  فعال محیط زیست خوزستانی با حضور بر مزار  زنده یاد سهراب سپهری سراینده اثر ماندگار " آب را گل نکنیم" با این شاعر و هنرمند فقید به درد دل پرداخت.

 کنعانی ضمن ادای احترام و تجلیل از سهراب و اشعار زیبایش ابراز داشت: میان دانستن و فهمیدن فرسنگها فاصله است و میان فهمیدن تا رسیدن به مرز احساس نیز این فاصله بسیار بیشتر می شود و بنظر بنده زنده یاد سهراب سپهری از آن دست شاعرانی است که آب را می فهمید و احساس می کرد.

او حس لطیف و عمیق خود به آب را به زیبایی و شاعرانه توصیف کرد و گفت: این حس سهراب همیشه برایم قابل تقدیر و شایسته احترام بوده است و بر همین اساس به مشهد اردهال آمده ام تا به سهراب بگویم در زمانه ما کمتر کسی پیدا می شود که به مقام فهمیدن و احساسی که او رسید دست یابد.

شایان ذکر است ، این فعال محیط زیست در جمع  مردم و گردشگران و بر مزار سهراب اقدام به قرائت شعر اهل کاشانم این شاعر فقید نمود و بلافاصله و در فضایی خاص گلایه ها و درد دلهای خود را در قطعه ایی تحت عنوان " اهل آبادانم روز گارم خوش نیست سهراب "تقدیم شاعر سپیدگوی کشور زنده یاد سهراب سپهری نمود.

مسعود کنعانی درباره علت این اقدام خود گفت: واقعیت این است که فراوان با زندگان از دردهای خود گفته ام اما متاسفانه گوشی برای شنیدن یافت نمی شود دست به دامن رفتگان شده ام و چه کسی بهتر از سهراب عزیز که زیبا و صمیمی از بالادستی ها می خواست که آب را گل نکنند.

من به ایشان عرض کردم متاسفانه کار به جایی رسیده است که نه فقط آب را گل کردند بلکه آب را کم کردند.. شور کردند و مردم فرادست یادشان رفت در فرودست شاید نخلکی می خورد آب .. یا کودکی بخواهد نفسی تازه کند سهراب!

این گزارش حاکیست ، کنعانی در یک کارگاه گلاب گیری مشهد اردهال اقدام به کاشت پاجوش نخلی از گونه (برحی)  به نام و یاد سهراب سپهری نمود و آن را هدیه ایی از مردم آبادان به اهالی کاشان عنوان کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار