شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۱۳۰۲
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۸

شوشان – علی بستانی : متاسفانه مدتی است شاهد قطع بی رویه درختان فضای سبز در سطح شهر اهواز هستیم، درختانی که با هزینه های بسیار زیادی خریداری و در بلوارها و کناره های خیابان های شهر کاشته شده اند. تعدادی از این درختان بتازگی قد برافراشته و سایه ای گسترانیده بودند.

بنظر می رسد فضای شهری بیش از این طاقت از دست دادن سرسبزی اش را ندارد و بایستی به فکر چاره ای برای آن باشیم.

برای جلوگیری از این کار می توانیم با شناسنامه دار کردن درختان فضای سبز به درختان هویت بخشیده و دست هر متجاوزی (اعم از پیمانکار و...) را از این درختان کوتاه می کنیم. کاری کم هزینه که جلوی از بین رفتن هزینه های کلان شهری رو می گیرد. با نوشتن نام درخت (بنجامین)، نام خیابان (پیروزی) و شماره شناسنامه آن روی یک پلاک کوچک و نصب آن روی درخت به درخت هویت داده و مانند منازل مسکونی که پلاک شناسایی دارند درختان هم دارای پلاک شناسایی می شوند.

از فواید این طرح این است که وقتی شهرداری خیابانی که دارای صد درخت دارای پلاک (1-100) را به یک پیمانکار تحویل می دهد در آخر پروژه هم همان صد درخت را از پیمانکار تحویل می گیرد. در صورتی که یکی از درختان حذف شده باشد پیمانکار موظف است که هزینه آن درخت را به شهرداری جهت کاشت درخت جدید بپردازد. در چنین صورتی هیچکس به خود اجازه نمی دهد حتی یک درخت هم قطع کند.

فایده دیگر این طرح این است که ما می توانیم با تشویق و تنبیه شهروندان نسبت به نگه داری درختان، عملکرد بهتری در این زمینه داشته باشیم. 

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار