اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۱۳۱
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۱ - ۰۵:۵۷

معاون هنری اداره کل حفظ آثار استان خوزستان گفت: ساخت فیلم مستند شهید حامد جرفی اولین شهید دولت در جنگ تحمیلی در دست ساخت است.

مصطفی بوعذار در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: اداره کل حفظ آثار استان خوزستان در راستای تولید آثار مستند و سینمایی در خصوص شهدای جنگ تحمیلی این بار به سراغ شهید «حامد جرفی» که زمان آغاز جنگ بخشدار هویزه بوده و بعد از شهادت لقب اولین شهید دولت در جنگ را به خود اختصاص داد رفتیم.

وی افزود: این فیلم مستند هم اینک مراحل نهایی فیلمبرداری خود را طی می کند و طبق برنامه ریزیهای صورت گرفته قرار است در هفته دفاع مقدس اکران و رونمایی شود.

بوعذار تصریح کرد: این فیلم توسط ایوب مردانی پور از هنرمندان و کارگردانان مطرح سینمای مستند ساخته می شود و در آن روایتی از چگونگی شهادت شهید جرفی و حمله عراق به این قطعه از خاک کشور را شاهد خواهیم بود.

معاون هنری اداره کل حفظ آثار استان خوزستان عنوان کرد: این فیلم در قالب مستند 45 دقیقه ای ساخته شده و یک گروه حرفه ای در آن مشارکت دارند که به نظر می رسد با اکران آن، شاهد تولید یک اثر فاخر در بخش مستندهای جنگ در کشور باشیم.

بوعذار گفت: بعد از انتشار فراخوان اداره کل حفظ آثار استان خوزستان در خصوص ساخت مستند و فیلم سینمایی در خصوص زندگی شهدای استان و همچنین مسائل مربوط به جنگ، سوژه این اثر به دبیرخانه رسید و بعد از نشستهای متعدد ساخت این اثر در این اداره کل به تصویب رسید.

شهید «حامد جُرفی» سال 59 سمت بخشداری و فرماندهی نیروهای بسیجی شهرستان هویزه را بر عهده داشت که 15 دیماه همان سال بر اثر اصابت مستقیم گلوله توپ نیروهای عراقی در محل خدمت به شهادت رسید.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار