شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۱۳۷۹
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۲
 عضو اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و كشاورزی اهواز گفت:در حالی كه مسئولان عراقی خواستار صدور مرغ زنده از ایران به عراق هستند مسئولان مربوطه در داخل مانع صادرات می شوند.
 
سیدسلطان حسینی شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار كرد: تقاضای گوشت مرغ و تخم مرغ از سوی كشور عراق زیاد شده اما مسئولان كشور ما حساسیت بسیار به خرج می دهند و مانع صادرات گسترده به این كشور هستند.
وی افزود: با توجه به تقاضای شدید كشور عراق نسبت به وارد كردن گوشت مرغ و تخم مرغ مسئولان ما نگران هشدارهای بهداشت جهانی هستند و از این رو در صادرات مرغ زنده به كشور عراق ممانعت می كنند.

حسینی گفت: این در حالی است كه كشور مقصد مشكلی با این موضوع ندارد و خواستار ورود مرغ زنده است و مانعی از جانب كشور واردكننده وجود ندارد.
مسئول كمیسیون كشاورزی اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و تجارت اهواز بیان كرد: همچنین صادرات تیرآهن و میلگرد به كشور عراق افزایش یافت كه دلیل آن تحرك در ساخت و ساز، به ویژه در مناطق جنوبی كشور عراق است.

وی در خصوص صادرات گوشت به كشورهای دیگر نیز گفت: كشورهای حاشیه خلیج فارس ترجیح می دهند كه گوشت خود را از كشورهای برزیل و استرالیا وارد كنند زیرا برای آنها از نظر قیمت به صرفه تر است.
حسینی ادامه داد: ما برنامه مدون صادراتی نداریم و یكی از دلایل نوسانات در این امر نداشتن نظم در صادرات و برنامه ریزی صادرات است. بیش از یك چهارم صادرات كشور ما به عراق از خوزستان است.

در سال میلادی گذشته بیش از یك میلیارد و 400 میلیون دلار صادرات از مرزهای شلمچه و چذابه و مرزهای دریایی به كشور عراق انجام شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار