شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۱۴
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۲

شوشان: مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي خوزستان با اشاره به نام‌گذاري سال 91 به سال توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني، گفت: انتخاب اين نام از سوي مقام معظم رهبري براي سال جديد، شعاري محوري و استراتژيك است كه تحقق اين شعار براي موفقيت و پيشرفت كشور ضروري است.

به گزارش شوشان، سيدخلف موسوي در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار كرد: كشور در عرصه توليد ملي پيشرفت‌هاي قابل توجهي در دنيا داشته و در حال حاضر عقب‌نشيني استكبار جهاني ناشي از اين است كه كشور در توليد ملي به سطح قابل قبولي از خودكفايي رسيده است.

وي ادامه داد: به اين معنا كه مي‌توانيم نيازهاي كشور را بدون وابستگي به خارج در بخش‌هاي مختلف صنعتي و كشاورزي تامين كنيم، به‌طوري‌كه پيشرفت‌هاي فعلي كشورمان از دست كشورهاي هم طراز ما نيز ساخته نيست.

مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي خوزستان با تاكيد بر حمايت از پيشرفت‌ها و توليدات كشور، تصريح كرد: در واقع حمايت از توليد ملي مي‌تواند سياست راهبردي يا يك راهبرد صحيحي براي كشور تلقي شود كه با آن مي‌توان بازار كسب و كار را ساماندهي كنيم و به اشتغال مورد نظر دست يابيم.

موسوي عنوان كرد: ‌در بخشي از فرمايشات رهبري به حمايت از كار و سرمايه ‌ايراني اشاره شده زيرا كار و سرمايه‌ با يكديگر مانوس هستند. اگر چه جذب سرمايه‌گذاري خارجي براي ما يك راهبرد است اما حمايت از سرمايه‌ ايراني به اين معناست كه بايد نسبت به جذب سرمايه و توان فني ايرانيان داخل و خارج از كشور با توجه به پتانسيل‌هاي بالاي آنان اقدام كرد و اين مساله مي‌تواند براي كشور بسيار مفيد باشد.

وي افزود: استان خوزستان به لحاظ دارا بودن پتانسيل‌ها و ظرفيت‌هاي مهم در كشور و منطقه همچون دسترسي به آب‌هاي آزاد، وجود بنادر بين‌المللي بندرامام، آبادان و خرمشهر، راه‌آهن، فرودگاه‌ها، پتروشيمي و پتانسيل‌هايي در بخش كشاورزي مي‌تواند در تحقق پيام مقام معظم رهبري نقش‌آفرين باشد.

مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي خوزستان ادامه داد: وجود منابع عظيم خداداي در بخش‌هاي مختلف كشاورزي، خدمات، نفت و انرژي، ترانزيت و تجارت، استعدادهايي هستند كه استان به واسطه آن‌ها مي‌تواند براي كشور در سال 91 نقش‌آفريني كند.

موسوي گفت: به لطف خدا در سال گذشته استان خوزستان در صادرات غيرنفتي در بين استان‌ها نقش اول را داشت و ميزان تعهد اشتغال استان در سال 90 تحقق بيش از 137 هزار شغل بوده كه 103 درصد اين برنامه محقق شده است.

وي افزود: اميدواريم با توجه استاندار، همكاري مديران و مشاركت بخش‌خصوصي در ايجاد اشتغال و حمايت از كار، سال جديد، سال خوب و پر رونقي براي مردم استان باشد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار