شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۱۴۱۴
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۸
مسرور: کاندیدای مورد حمایت لیست امید با انتخاب ما اصلاح طلب نمی شود / موسوی: هیچ شخصی ادعا نمی کند طباطبایی اصلاح طلب است همانطور که روحانی نیز اصلاح طلب نبود / درویش: رای مردم اهواز و بهبهان سیاسی تر است
رد پای اصول گرایان در لیست های امید دیده می شود و این یک بلوغ سیاسی و یک گام به جلو می باشد و اصلاح طلبان باید از فرصت های موجودد در راستای کمک به دولت استفاده کنند....


شوشان: روز گذشته کیانوش راد رییس شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان خوزستان لیست کاندیداهای مورد حمایت این شورا در ایذه و باغملک ، مسجدسلیمان ، ماهشهر و همچنین بهبهان و اهواز را اعلام کرد. انتشار این لیست در برخی از حوزه های انتخابیه از جمله ایذه و باغملک بازتاب های مثبت و منفی به همراه داشت و مخالفین معتقدند که در این حوزه انتخابیه خادمی به اصلاحات نزدیکتر است تا طباطبایی. 

در همین زمیینه پایگاه خبری شوشان در گفت و گو با چهار نفر از اعضای شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان ، علت این انتخاب و واکنش ها را مورد بررسی قرار داده که در ذیل می آید:


مسرور: طباطبایی موثر تر از خادمی است

رئیس کمیته ی فرهنگیان ائتلاف امید در اهواز با اشاره به اینکه تمامی احزاب و تشکیلات سیاسی یک نماینده در شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان دارند به شوشان گفت: بر اساس رای شورای سیاستگذاری، لیست امید در استانها بسته می شود و اگر شورای سیاستگذاری یک حوزه ی انتخابیه بر کاندیدایی اتفاق نظر پیدا کرد ، استان و کشور آن را می پذیرد ولی اگر شورای سیاستگذاری در یک حوزه انتخابیه به هر دلیلی شکل نگرفت ویا اتفاق نظر ایجاد نشد و رای بین اصلاح طلبان شکسته شد، حق انتخاب به استان واگذار می شود وشورای سیاستگذاری استان با مشورت اصلاح طلبان در آن منطقه ، نظرات خود را به صورت حمایت از کاندیدایی خاص و یا سکوت در آن حوزه ی انتخابیه اعلام می کند.

به گزارش شوشان ، علیرضا مسرور تصریح کرد: شورای سیاستگذاری استان بر مبنای سیاست کلی در کشور حرکت می کند و دو هدف مهم در انتخابات مجلس دهم در پیش گرفته است. یکی از این اهداف دفاع از نهاد انتخابات است . به این معنی که اگر در جایی کاندیدا نیز نداشته باشیم ، باید فعالانه وارد عرصه شویم و مردم را برای شرکت در انتخابات تشویق کنیم و به هیچ بهانه و دلیلی نباید صندوق های رای را فراموش کنیم .

وی در عین حال با تاکید بر اینکه باید کف و سقف مطالبات مشخص شود ، گفت: در حوزه های انتخابیه ای که کاندیداهای اصلاح طلب حضور دارند ،تکلیف ما مشخص است. ولی در حوزه هایی که از کاندیداهای اصلاح طلب برخوردار نیستیم ، با توجه به اصولی که به آنها پایبند هستیم ، حضور یک فرد خرد گرا ، منطقی و متعادل را به اصول گراهای دارای تندروی در رفتار سیاسی ترجیح می دهیم و در مناطق نیز با این اصول وارد شدیم .

این فعال سیاسی گفت: در ایذه و باغملک هم این براساس مطالبی که گفته شد اصلاح طلبان خوزستان طی جلساتی که با حضور دو کاندیدای حوزه ی ایذه و باغملک داشتند ، سید جمال طباطبایی را با سیاست های داخلی و خارجی دولت هماهنگ تر تشخیص دادند و حضور وی را موثر از خادمی ارزیابی کردند از این رو وی در لیست امید قرار گرفت.

مسرور با اظهار اینکه حمایت شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان از یک نامزد، به معنای این نیست که حتما آن نامزد اصلاح طلب است ، اظهار داشت: اگر ما سیاست های اصلاح طلبان کل کشور را در نظر بگیریم خودبخود این موضوع حل می شود. کاندیدای مورد حمایت لیست امید ،با انتخاب ما اصلاح طلب نمی شود ،همانطور که ما نیز اصول گرا نخواهیم شد. ما شعارمان این بود که در جاه هایی از اصول گرایانی حمایت می کنیم که برای این مقطع حساس از شرایط کشور مناسب تر باشند کما اینکه در لیست تهران و قم و خیلی جاه های دیگر رد پای اصول گرایان در لیست های امید دیده می شود و این یک بلوغ سیاسی و یک گام به جلو می باشد و اصلاح طلبان باید از فرصت های موجودد در راستای کمک به دولت استفاده کنند و به شعار "سیاست گام به گام" خود عمل کنند.


سید جابر موسوی: هیچ شخصی ادعا نمی کند طباطبایی اصلاح طلب است  همانطور که روحانی نیز اصلاح طلب نبود 

همچنین سید جابر موسوی ، رئیس شورای هماهنگی اصلاح طلبان خوزستان مهمترین استراتژی شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان را در امر انتخابات دانست و تصریح کرد:شورای سیاستگذاری مسئول تعیین مصادیق و هدایت راهبردی در مسیر انتخابات می باشد .

وی افزود:البته این مسئولیت بر عهده ی اصلاح طلبان حوزه ها ی انتخابیه است و شورای سیاستگذاری استان و کشور فقط وقتی ورود پیدا می کند که اختلاف نظری وجود داشته باشد.
سید جابر موسوی به شوشان گفت :در حوزه ی انتخابیه ی ایذه و باغملک عملا سه دیدگاه وجود داشت.دیدگاه اول را افرادی داشتند از هدایت الله خادمی حمایت می کردند . طرفداران دیدگاه دوم حامیان جمال طباطبایی و دیدگاه سوم دوستان بی طرفی بودند که اختیار را به اصلاح طلبان سپرده بودند تا مطابق با صلاحدید عمل کنند.

وی با اظهار اینکه اجماعی در حوزه انتخابیه ایذه و باغملک وجود نداشت ،تصریح کرد: ابتدا کمیته ای 7 نفره ای از اعضای شورای سیاسگذاری که از اصلاح طلبان ایذه و باغملک بودند، تشکیل شد و این کمیته نشست هایی را با دو کاندیدا برگزار کرد و نتایج بررسی های خود را به شورای سیاستگذاری استان اعلام کرد. سپس موضوع در شورای سیاستگذاری استان مطرح شد و مدافعین طباطبایی توانستند نظر اعضای شورای سیاستگذاری استان خوزستان در حمایت از سید جمال طباطبایی را جلب کنند و وی به عنوان گزینه ی لیست امید در ایذه و باغملک اعلام شد.

موسوی گفت: استراتژی اصلاح طلبان در کل کشور که از ریاست جمهوری یازدهم شروع شد، نباید فراموش شود. همه می دانند که روحانی نیز دارای خاستگاه اصول گرایی می باشد که در انتخابات مورد حمایت اصلاح طلبان و اصول گرایان معتدل قرار گرفت.امروز نیز هیچ شخصی ادعا نمی کند طباطبایی اصلاح طلب است بلکه وی فردی است که مورد حمایت اصلاح طلبان می باشد .

وی همچنین خبر داد: در آینده و همزمان با شروع تبلیغات دوره ی دوم مجلس شورای اسلامی ، همایش های بزرگی توسط اصلاح طلبان خوزستان با حضور شخصیت های برجسته ای چون عارف و مرعشی برگزار خواهد شد .همچنین سوم اردیبهشت ماه جشن بزرگ رامهرمزی ها نیز برگزار می شود که از عموم مردم برای شرکت در این جشن دعوت به عمل می آید.


جمال درویش: رای مردم اهواز و بهبهان سیاسی تر است

جمال درویش، دبیر حزب اعتماد ملی در خوزستان با اشاره به اینکه نظرات اصلاح طلبان شهرستانها در اعلام نظر شورای سیاستگذاری استان خوزستان جهت ارائه ی لیست امید در نظر گرفته شده است، گفت: چون کاندیداها در این دوره ناشناخته بودند، دوستان اصلاح طلب شهرستانها شناخت بیشتری از آنها داشتند. 

وی با اظهار اینکه در شرایط کنونی باید به کف مطالبات قانع باشیم ،اظهار کرد: با توجه به رد صلاحیت ها ،از نظر تعداد کاندیداها در شرایط مطلوبی قرار نداشتیم و برخی کاندیداهایی هم که وجود داشتند ، با تابلوی اصلاح طلبی وارد نشدند و یا اگر اصلاح طلب هم بودند برای جلوگیری از رد صلاحیت احتیاط می کردند . 

درویش با اظهار اینکه اصلاح طلبان پس از بررسی گزینه های موجود و با استفاده از روشی دموکراتیک ، تصمیم گیری در خصوص کاندیداهای لیست امید را به رای گذاشتند ،اظهار داشت:افرادی که در این لیست قرار گرفتند ممکن است خیلی ایده آل نباشند چون شرایطی که در آن قرار داریم ،شرایط ایده آلی نیست. 

این فعال سیاسی اصلاح طلب با اظهار امیدواری از رای آوری لیست امید در اهواز و بهبهان گفت: رای مردم این دو شهر سیاسی تر است و مسائل بومی و منطقه ای کمتر بر رای آنان تاثیر گذار می باشد و این در حالی است که در برخی مناطق مسائل بومی و منطقه ای بر رای سیاسی غلبه دارد از این رو نمی توان نسخه ی یکسانی را برای همه شهرها پیچید.

وی با اظهار اینکه اصلاح طلبان در دور دوم قویتر وارد می شوند، گفت: در دور دوم سعی می کنیم تا ستادها در گوشه و کنار شهربر پا کنیم . البته اصلاح طلبان با محدودیت های مالی مواجه هستند و امیدشان به آگاهی های سیاسی مردم است و بیشتر اطلاع رسانی را نیز از طریق شبکه های اجتماعی انجام می دهند. 

درویش حزب اعتماد ملی را یکی از احزاب شاخص در کشور دانست و تصریح کرد: حزب اعتماد ملی با حرکتی اعتدالی و با در نظر گرفتن جمیع جهات ،تا کنون موفق عمل کرده و افق پیش روی این حزب که دارای پروانه می باشد، روشن است .

وی با اشاره به اینکه مردم آرام آرام باید به سمت قبول احزاب به پیش بروند، گفت: علی رغم وضعیت پیش آمده برای دبیر کل این حزب ،ولی حزب اعتماد ملی فعالیت خود را ادامه داد و این نشان دهنده این است که کلیه ی تشکیلات و فرآیندهایی که در این حزب صورت می گیرد ،کاملا قانونی است .

دبیر حزب اعتماد ملی در خوزستان گفت:نکته ی مثبت این دوره از انتخابات این بود که اصلاح طلبان و اصول گرایان توانستند اختلافات را کنار بزنند و تحت هدایت های شورای سیاستگذاری حرکت کنند و این گامی مثبت به شمار می آید.


سید رضا طباطبایی: طباطبایی دارای مواضع نزدیک به دولت است

سید رضا طباطبایی ، عضو جمعیت توسعه ی سیاسی خوزستان با اشاره به اینکه سیاست جمعیت توسعه ، حمایت از  دولت ، حفظ امنیت ملی و حفظ ، ثبات  و امنیت نظام جمهوری اسلامی ایران است ، خاطر نشان کرد: در همین راستا شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان خوزستان در دهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی، از اصلاح طلبان ، نیروهای اعتدال گرا و اصول گرایان معتدل حامی دولت حمایت کرد. 

وی با اشاره به حمایت اصلاح طلبان خوزستان از سید جمال طباطبایی کاندیدای حوزه ی انتخابیه ی ایذه و باغملک ، گفت: در روزهای پایانی سال گذشته جلساتی با هر دوکاندیدای این حوزه انتخابیه که به دور دوم راه یافته اند، برگزار شد و پس از رایزنی هایی که صورت گرفت با توجه به مواضع سید جمال طباطبایی ، این کاندیدا با رای قاطع شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان خوزستان در لیست امید قرار گرفت.

این فعال سیاسی اصلاح طلب ، سید جمال طباطبایی را دارای مواضعی نزدیک به دولت دانست و خاطر نشان کرد: طباطبایی بارها در مواضع انتخاباتی و نشست هایی که با اصلاح طلبان داشت بر حمایت از دولت تاکید کرد.

عضو جمعیت توسعه ی سیاسی خوزستان با اظهار اینکه سید جمال طباطبایی دارای زاویه با جبهه ی پایداری می باشد ، افزود: وی دارای سلامت اخلاقی و مالی و متعهد به راستگویی در گفتار و رفتار است .

عضو شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان خوزستان گفت: در انتخابات مرحله ی اول در بسیاری از حوزه ها به دلیل رد صلاحیت های گسترده و مشخص نبودن لیست ، امکان تبلیغات منسجم و برپایی به موقع ستادها وجود نداشت ولی با توجه به زمان موجود تا انتخابات مرحله ی دوم ، اصلاح طلبان فرصت دارند ضعف های مرحله ی اول را جبران کرده و سازمان دهی شده تر عمل کنند.

وی گفت: استقبال عمومی از لیست امید درمرحله ی اول ، بر مرحله ی دوم انتخابات تاثیر زیادی خواهد داشت و بسیاری از نیروهایی که در دور اول به صورت مستقل وارد شده اند ،برای قرار گرفتن در لیست امید اظهار تمایل می کنند و پیش بینی می شود که اکثریت 69 کرسی باقیمانده در مجلس دهم، به اصلاح طلبان و حامیان دولت برسد .


comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۴
comment
comment
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۱
comment
0
1
comment نکنه [...] به تازگی ادعای اصلاح طلبی میکند؟
comment
انتقاد به تبلیغات اصلاح طلبان اهواز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
comment
0
1
comment اصلاح طلبان اهواز در دور اول بصورت محدود لیست سه نفره را تبلیغ کردند و بیشتر تبلیغات تک نفره بود.
این کار هم باعث شکستن آرا و هم اسراف در تبلیغات شد.

در دور دوم لطفا در اهواز فقط لیست سه نفره با نامهای لیست اصلاح طلبان و لیست تدبیر و امید و لیست اعتدال تبلیغ شود تا همه اصلاح طلبان و اعتدالگرایان به هر سه نفر رای دهند.

جلوی ستاد هر سه کاندیدای اصلاحات اهواز نام هر سه کاندیدا زده شود تا اتحاد بیشتر به چشم بخورد و از تشتت جلوگیری شود.
با تبلیغات قومیتی اقوام عرب بخیاری لر فارس بشدت مخالفت شود تا جلوی قومیت بازی گرفته شود.
comment
مردانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
comment
0
2
comment درود بر همه اصلاح طلب و کسانی که اگر انتقادی به این شورای هماهنگی دارند از روی غیرت است نه چیز دیگر.
دوستان بنظر من وقتی که دستمان به چیزهایی که دوست داریم نمیرسه چیزهایی را که در دست داریم دوست بداریم.
به امید پیروزی گفتمان اصلاح طلبی در سراسر ایران اسلامی
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
comment
3
1
comment درودبرهمه اصولگرایان مابه اصول رای خواهیم دادسیدشریف حسینی سیدشکرخداموسوی شبیب جویجری
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار