اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۱۴۲۲
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۳
 رئیس بنیاد نخبگان خوزستان گفت: این بنیاد آمادگی دارد نخبگان و مستعدان هر رسانه را در قالب یک کارگروه تخصصی زیر پوشش قرار دهد.

علی زراسوندی با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز خوزستان اظهار کرد: به این منظور می توان در قالب یک تفاهمنامه ، نخبگان رسانه ها را فراخوان کرده و ذیل بنیاد نخبگان، کارگروه تخصصی برای شناسایی سرآمدان اخوزستان تشکیل شود.

وی افزود: نخبه بودن یک برتری نیست بلکه یک نعمت تعهد آور است و نخبگان باید به هر طریق ممکن، دین خود را به مملکت ادا کنند. 

زراسوندی در ادامه با اشاره به ضعف فرهنگی خوزستان در بسیاری از مسائل گفت: بسیاری از مشکلات خوزستان از ضعف فرهنگ مدیریت، کار و دانشگاهی سرچشمه می گیرد و مشکل بودجه و مدیریت ندارد بنابراین در تلاش هستیم که نقش نخبگان با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب برای سپردن اداره امور کشور به دست آنها پررنگ تر شود.

رئیس بنیاد نخبگان خوزستان با تاکید بر اینکه هدایت و توانمندسازی مستعدان از مهمترین اهداف بنیاد است افزود: از آنجا که مشارکت نخبگان در تصمیم گیری های فنی و تخصصی کمتر از 50 درصد است باید در شناسایی هر چه بیشتر نخبگان فعالیت کنیم.

وی اظهار کرد: پارسال این بنیاد 13 برنامه را اجرا کرد که جشنواره رویش و طرح ملی شهاب از مهمترین برنامه ها بود. زراسوندی اضافه کرد: جشنواره رویش برای شناسایی مخترعان استان و طرح شهاب برای شناسایی و هدایت استعدادهای برتر در خوزستان برگزار شد.

رئیس بنیاد نخبگان خوزستان با اشاره به اینکه نقش معلم در شناسایی استعدادهای دانش آموزان بسیار پررنگ است گفت: از جمله اهداف طرح ملی شهاب شناسایی الگوی دانش آموزان و تهیه بانک اطلاعاتی از نخبگان برای نسل آینده است که پارسال هشت شاخص در 19 هزار و 361 دانش آموز پایه چهارم ابتدایی در ناحیه دو اهواز مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: دانش آموزان خوزستان در شاخص امور دینی قوی شناخته شدند و استان های قم و خراسان رضوی پس از خوزستان قرار گرفتند. زراسوندی افزود: امسال ناحیه دو و چهار اهواز در پایه های چهارم و پنجم مورد بررسی قرار می گیرند و هدف این طرح تمرکز بر روی مناطق حاشیه ای است و در تلاش هستیم سال آینده یک منطقه عشایری را نیز اضافه کنیم.

رئیس بنیاد نخبگان خوزستان اظهار کرد: طرح شهاب تا سه سال اجرا و پس از سه سال هدایت انجام می شود و یکی از اهداف این طرح حذف تدریجی آزمون های تیزهوشان است.
وی خاطرنشان کرد: 18 برنامه برای سال آینده در نظر گرفته شده و نشست تخصصی اقتصاد مقاومتی یکی از این برنامه ها است.
بنیاد ملی نخبگان زیر مجموعه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است و از سال 1381 تشکیل شد. 


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار