شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۱۴۹۹
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۳
همایش "حق رأی و اصلاحات نظام اجتماعی" با حضور معین برگزار می‌شود
دبیر انجمن اسلامی دانشجویان پیرو خط امام (ره) دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز از برگزاری همایش "حق رأی و اصلاحات نظام اجتماعی" فردا 23 فروردین‌ماه، در تالار شهدای این دانشگاه خبر داد.
 
یاسین افرا اظهار‌کرد: این همایش با حضور دکتر معین وزیر علوم دولت اصلاحات، برخی شخصیت‌های استانی و اقشار مختلف دانشجویان و اساتید برگزار خواهد شد.
 
وی افزود: فعالیت‌های دانشجویی در استان تا حدودی دچار رکود شده بود که برگزاری این همایش با حضور دکتر معین پس از سال‌ها در اهواز، نویدبخش روزهای خوبی برای فعالیت‌های دانشجویی خواهد بود.
 
دبیر انجمن اسلامی دانشجویان پیرو خط امام (ره) دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز با اشاره به فضای دانشگاهی و فعالیت‌های دانشجویی، گفت: فضای دانشجویی خوزستان در سال‌های گذشته به دلیل برخی اتفاقات دچار تغییر اساسی شده است، در گذشته برخی تشکل‌های دانشجویی منحل شده و این وقفه و بازگشایی مجدد تشکل‌ها نزدیک به چهار سال طول کشید؛ دانشجویانی که فعالیت‌های تشکیلاتی انجام می‌دادند نیز فارغ‌التحصیل شدند، به همین دلیل در فعالیت‌های دانشجویی یک خلأ ایجاد شد.
 
افرا با اشاره به این‌که نزدیک به یک سال از فعالیت مجدد تشکل‌های دانشجویی در استان می‌گذرد، ادامه داد: در خوزستان بدون پشتوانه و تجربه نسل سابق فعالان، کار را از نقطه صفر آغاز کردیم؛ رسیدن به نقطه آرمانی و مطلوب در فعالیت‌ها زمان‌بر است.
 
وی با تأکید بر نقش دانشگاه در انتخابات گفت: با توجه به این‌که شرایط جامعه برای تبلیغات آزاد مهیا نیست، دانشگاه همواره اولویت و رسالت خود را آگاهی‌بخشی به مردم دانسته است.  هم‌اکنون نیز اکثریت مردم بیش از آن‌که به رسانه ملی اعتماد داشته باشند به دانشگاه اعتماد دارند و این رسالت تشکل‌های دانشجویی را سنگین می‌کند.
 
دبیر انجمن اسلامی دانشجویان پیرو خط امام (ره) دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز عنوان کرد: دانشجویان با آن‌که تریبونی در اختیار نداشتند اما توانستند صدای خود را به مردم برسانند و رسالت آگاهی‌بخشی خود را ایفا‌ کنند و مشاهده کردیم که در مرحله اول انتخابات در اهواز، دانشجویان فعال‌ترین قشر بودند؛ در مرحله دوم فضای انتخابات در اهواز سیاسی‌تر شده و قطعاً فعالیت‌های دانشجویان نیز افزایش پیدا خواهد کرد.
 
افرا با اشاره به مشارکت مردم در مرحله اول انتخابات، اظهار کرد: اگر در تهران 30 نفر از یک لیست صعود کردند در اهواز نیز مردم فارغ از وابستگی قومی و دیگر شرایط و مشکلات در انتخابات شرکت کردند و با رأی خود مدنی‌ترین و دموکرات‌ترین حرکت را انجام دادند که نشان از بلوغ سیاسی مردم خوزستان است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار