شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۱۵۲۶
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۰
مدیر دانشجویی دانشگاه از استقرار پایگاههای سنجش سلامت و ارزیابی ایمنی دانشجویان بالینی در اردیبهشت ماه خبرداد و گفت: همه دانشجویان بالینی دانشگاه با مراجعه به این پایگاهها علیه ویروس هپاتیت B واکسینه خواهند شد

دکتر بیژن حسین پور مدیر امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از انجام برنامه ریزی های لازم به منظور واکسیناسیون تمامی دانشجویان بالینی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز علیه ویروس هپاتیت B خبر داد و گفت: طی جلسات متعدد و رایزنی های صورت گرفته با معاون بهداشت دانشگاه و با همکاری و مساعدت ویژه دکتر سلمان زاده و همچنین معاونین آموزشی بیمارستان ها مقرر گردید از هفته اول اردیبهشت ماه 95 مقارن با هفته سلامت، چهار پایگاه سنجش سلامت به مدت دو هفته جهت ارزیابی ایمنی و سنجش سلامت دانشجویان بالینی دایر و فعال شود .

مدیر دانشجویی در خصوص محل استقرار این پایگاهها عنوان داشت: در 4 بیمارستان بزرگ اهواز (امام خمینی (ره)، رازی، ابوذر و گلستان) پایگاههای فوق مستقر خواهند شد.

حسین پور در خصوص هدف از استقرار پایگاههای سنجش سلامت دانشجویان گفت: اهمیت سلامت جوانان مورد توجه ویژه دولت و در دستور کار وزارت متبوع قرار دارد و طیف بزرگی از جوانان (حدود 25%) را دانشجویان تشکیل می دهند، که اهمیت این امر بر ما نیز پوشیده نیست.

وی بیان داشت: طی یک فراخوان، تمام دانشجویان بالینی به این پایگاهها مراجعه خواهند نمود و ابتدا هر دانشجو پرسشنامه ای جهت بررسی وضعیت سلامت خود و سوابق واکسیناسیون علیه هپاتیت B تکمیل می نماید و همزمان مشاوره ای نیز در این خصوص توسط پزشک مستقر در پایگاه انجام خواهد شد تا نسبت به چگونگی انجام واکسناسیون دانشجو تصمیم لازم اتخاذ گردد .

وی با بیان اینکه همه دانشجویان بالینی دانشگاه نسبت به ویروس هپاتیت  Bو سطح ایمنی علیه آن غربالگری می شوند و سپس کسانی که ایمن نیستند بصورت رایگان واکسینه خواهند شد، گفت: برای تصمیم به انجام واکسن، طبق فلوچارت از پیش تعیین شده، مشخص می کنیم چه کسانی قبلا واکسن زده اند و سطح ایمنی شان به چه صورت است. اگر سطح ایمنی پایین باشد مجددا واکسینه می شوند و همچنین اگر قبلا واکسن هپاتیت نزده اند طبق برنامه سه نوبته (صفر، یک و شش) واکسن هپاتیت به آنها تزریق خواهد شد .

مدیر امور دانشجویی در پایان از دانشجویان بالینی خواست که با مراجعه به موقع خود به این پایگاهها در راستای موفقیت این طرح بزرگ و تامین سلامت خودشان که از مطالبات به حق دانشجویی است، مجریان طرح را یاری کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار