شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۱۵۲۷
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۱
نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی از حذف اعتبار 60 میلیارد تومانی مقابله با ریزگردها در لایحه بودجه 95 انتقاد کرد.

سیدشریف حسینی در حاشیه جلسه علنی بعدازظهر امروز (یکشنبه) مجلس در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: ما در بررسی اولیه جزئیات بودجه 95 متوجه شدیم یکی از مشکلات مهم که نیمی از کشور را درگیر خود کرده یعنی موضوع ریزگردها، در بودجه 95 مورد بی‌توجهی قرار گرفته و اعتباری برای آن دیده نشده است.

وی افزود: در حالی اعتبار مقابله با ریزگردها در بودجه 95 حذف شده که در سال 94 این اعتبار 60 میلیارد تومان پیش‌بینی شده بود اما به استان خوزستان فقط 23 میلیارد تومان اختصاص یافت. این امر نشان می‌دهد همت و انگیزه برای حل مشکل وجود ندارد و یا دولت این توان را ندارد.

حسینی با اشاره به پیشنهاد نمایندگان خوزستان برای پیش‌بینی اعتبار 60 میلیارد تومانی برای مقابله با ریزگردها، اضافه کرد: این موضوع محدود به استان خوزستان نیست بلکه کرمانشاه، ایلام، بوشهر، استان مرکزی و بعضاً تهران هم از این امر متضرر شده‌اند. استان‌های جنوب غربی هم با این موضوع درگیر هستند و ریزگردها از معضلات مهم و اولویت اول آنها ست.

نماینده مردم خوزستان با بیان اینکه دولت علیرغم وعده‌هایش اقدامی در این زمینه نکرده، یادآور شد: وقتی در کمیسیون تلفیق پیشنهاد توسط نمایندگان خوزستان مطرح شد نماینده دولت قهر کرد و جلسه را ترک کرد. البته طبیعتاً دولت از لایحه تقدیمی خود دفاع می‌کند و ما اگر در جایی غفلت می‌شود باید از این موضوع در مجلس دفاع شود.

وی در پایان تأکید کرد که با حذف اعتبار مربوط به مقابله با ریزگردها اعبتار مربوط به احیای تالاب‌ها و رودخانه‌ها نیز حذف می‌شود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار