شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۱۵۷۳
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۹
پیشکسوت شمشیربازی خوزستان گفت: خوزستان همیشه می‎تواند در این رشته حرف برای گفتن داشته باشد ولی به شرطی که وسیله‎ برای آن فراهم باشد. حمید سیهان‎زاده اظهار کرد: وضعیت شمشیربازی استان در حال حاضر بد نیست ولی این ورزش بدون پول به هیچ‎جا نخواهد رسید.
 
وی ادامه داد: دست آقای کرمی‎مقدم (رییس هیات خوزستان) خالی است و شمشیربازی نیز توپ نیست بلکه تیغه است، آن هم تیغه‎ای که بسیار گران و پرهزینه است.
 
رییس اسبق هیات شمشیربازی خوزستان افزود: تیغه‎های درجه یک شمشیربازی متعلق به کشورهای آلمان، فرانسه و آمریکا هستند که قیمت آن‎ها بین 600 تا 670 هزار تومان است؛ در سوی مقابل تیغه‎های چینی نیز وجود دارند که قیمتی از 20 تا 80، 90 هزار تومان دارند که صد درصد این تغیه‌ها جوابگوی شمشیربازان استان ما نیستند؛ در مجموع شمشیربازی خوزستان بدون وسیله با کیفیت، فقط یک اسم است.
 
وی بیان کرد: البته رییس فدراسیون کمک‎های بسیاری می‎کند؛ از لباس تا وسیله ولی باز هم کفاف نمی‎دهد.
 
سیهان‎زاده عنوان کرد: سوالی دارم که سالنی که قبل از انقلاب ساخته شد و به ترتیب‎بدنی هدیه داده شد، اکنون چرا باید بابت آن پول دهیم؟
 
وی ادامه داد: در حال حاضر هم اهواز مشکل سالن دارد و هم آبادان. در سه دوره‎ای که من رییس هیات شمشیربازی خوزستان بودم، هم تربیت‎بدنی خوزستان و هم فدراسیون کمک مالی می‎کردند ولی متاسفانه اکنون این کمک‎ها قطع شده است.
 
ملی‎پوش اسبق شمشیربازی ایران با بیان این‎که رشته شمشیربازی مانند فوتبال، بسکتبال و یا ووشو نیست که یک ساعت و نیم به 20 نفر شاگرد در قبال دریافت پول آموزش دهیم و تمام شود، خاطرنشان‌کرد: هر کسی به این رشته علاقه‎مند نمی‌شود ولی اگر هم شد، مریض آن می‎شود.
 
او با اشاره به استعدادهای خوب در شمشیربازی استان تصریح کرد: استعدادهای خوبی در خوزستان داریم؛ حتی پیش از نوروز نیز دو تن از نونهالان ما در اسلحه اپه موفق شدند عناوین دوم و سوم کشور را کسب کنند که این نشان می‎دهد خوزستان همیشه می‎تواند در شمشیربازی حرف برای گفتن داشته باشد ولی به شرطی که وسیله‎‌های آن فراهم باشد.
 
سیهان‌زاده افزود: اگر وسیله باشد، می‌توان به سالن رفت، تمرین کرد و یاد گرفت و با توجه به استعدادهای خوبی که وجود دارد، اگر روی آن‎ها کار شود، جواب خواهیم گرفت چرا که نونهالان و نوجوانان ما پتانسیل کسب مقام اول را هم در کشور دارند.
 
وی در پایان با بیان این‎که شمشیربازی نیاز به حمایت دارد، اضافه کرد: خوزستان اگر بخواهد به امید رییس هیات باشد که او پول وارد کند، به هیچ وجه در این رشته پیشرفت نخواهد کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار