شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۱۵۹۱
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷
معاون توسعه مديريت و منابع دانشگاه علوم پزشكي جندي شاپور اهواز در خصوص مطلب منتشر شده در فضاهاي مجازي مبني بر بلاتكليفي 132 نيروي شركتي اتاق عمل و بخش هاي مختلف بيمارستان امام خميني (ره) اهواز توضيحاتي ارائه داد.

سيداحمد حسيني يكشنبه به ايرنا گفت: اين نيروها زيرپوشش شركت پيمانكاري ورج دارو بودند و حقوق آنها از سه ماه آخر سال گذشته پرداخت نشده است. وي افزود: پيمانكار جديد قبل از عيدنوروز مشخص و قرارداد با شركت ورج دارو فسخ شد و قرارداد جديد با پيمانكار شركت آواي سلامت منعقد شده است.

حسيني ادامه داد: قرارداد جديد در تاريخ 1395.1.1 منعقد شده و در اين هفته عملياتي مي شود.
حسيني ادامه داد: پيمانكار قبلي قول داده در اين هفته بدهي هاي خود را در دي، بهمن و اسفند ماه سال گذشته با كاركنان تسويه كند.

بنا به اين گزارش در فضاي مجازي با اشاره به اينكه بيمارستان امام خميني (ره) جندي شاپور سابق، اولين مركز درماني خوزستان است كه در سال 1306 توسط اداره صحت بلديه سابق اهواز تاسيس و بدليل وجود اين بيمارستان و براساس موافقت نامه دولتين ايران و آلمان، دانشكده پزشكي اهواز در سال 1334 راه اندازي شده آمده است : اين بيمارستان بدليل قدمت و نقش تاثير گذار در حوزه سلامت استان در سال 1381 با پرونده شماره 7041 از سوي سازمان ميراث فرهنگي ثبت ملي شد تا به عنوان بخشي از تاريخ تابناك اين سرزمين ماندگار شود. 

اما امروز با گذشت 89 سال و علي رغم آن عظمت و تاريخ درخشان، در سايه بي برنامگي برخي مديران و بي توجهي به كرامت شهروندان و كاركنان حال بيمارستان امام اهواز، خوش نيست و هر لحظه اي بايد منتظر ايست و پريشان حالي آن بود. 

در قالب طرح ها و دستورالعمل هاي خلق الساعه اي دولت پيشين و مصوبات مجلس نهم در راستاي تسريع روند خصوصي سازي مراكز درماني، طي سال هاي 92-91 حدود 132 نيروي فعال در بخش هاي گوناگون بيمارستان بويژه اتاق عمل به شكل نيروي شركتي تغيير وضعيت و امور اداري و پرداخت هاي مالي به پيمانكار از رهگذر برگزاري مناقصات نيروي انساني محول گرديد.

واگذاري امور كاركنان بيمارستان به پيمانكاران طرف قرارداد دانشگاه علوم پزشكي اهواز موجبات مشكلات و چالش هاي فراواني براي آنان شده است به طوري كه در زمان حاضر خانواده هاي كاركنان در شرايط نامطلوبي از لحاظ مالي به سر مي برند. 

درادامه اين گزارش آمده است باوجود انجام نشدن تعهدات از سوي پيمانكار شركت ورج دارو و درمان، دانشگاه علوم پزشكي در تاريخ 94/12/19 بطور يك طرفه اقدام به فسخ قرارداد با شركت مذكور نموده و اعلام كرده كه از سال جديد تحت پوشش شركت پيمانكار ديگري قرار خواهيد گرفت اما تاكنون هيچگونه قرار دادي با شركت جديد معرفي شده از سوي دانشگاه علوم پزشكي نبسته ايم و تا به امروز خبري از پيمانكار جديد نيست. 

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار